کد خبر: 1119038
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد:
امام جمعه موقت تهران گفت: نقش مرکز پژوهش‌ها در پایداری و قوام قوانین بسیار کلیدی است و این نهاد می‌تواند پشتوانه علمی طرح‌ها، لوایح، قوانین و تصمیمات مجلس را ارتقا ببخشد.

مراسم گرامیداشت هفته بسیج، امروز (دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱) با حضور خانواده معظم شهید حسن تهرانی مقدم، شهید احسان آقاجانی معمار و شهید مهدی اثنی عشری و با سخنرانی سید محمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران و بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی و امام جمعه موقت تهران در آغاز سخنرانی خود ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَاین» در وصف یک انسان مؤمن و بسیجی توضیحات کامل دارد.

وی افزود: در این آیه شریفه خداوند متعال به چند اصل محوری و مهم استقامت تاکید فرموده و مؤمنین را دارای ویژگی برجسته معرفی می‌کند به طوری‌که اولاً مؤمنین مربی خود را شناخته‌اند و خود را تحت تربیت و تعلیم او را قرار داده و به وسیله عقلانیت و ایمان، خویشتن را در مدرسه وحی حاضر نموده‌اند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: از ویژگی‌های این تربیت آن است که فرد به صفات الهی آراسته می‌شود، لذا انبیای الهی مظهر تربیت و صفات خداوند متعال هستند تا جایی که پیامبر اسلام (ص) رحمت للعالمین نام گرفته است، شهدای ما امروز مظهر این کمالات بودند، ویژگی عناصر بسیج این است که آراسته به کمالات و فضائل اخلاقی و اهل دانش و معرفت است.

وی ادامه داد: در این آیه شریفه تاکید خداوند بر ربانیت و استقامت است و مراد از ایستادگی، استقامت در صراطی است که خداوند در قرآن از آن به صراط مستقیم یاد می‌کند، صراط مستقیم صراط حقی است که پایداری و قوام دارد.

ابوترابی فرد تاکید کرد: خداوند در قرآن تاکید می‌کند که مسیر باطل پایدار نیست و تنها مسیر حق است که پایدار خواهد بود، صراط مستقیم با واقعیت‌ها انطباق دارد به این معنا که در این صراط دانش و علم محوریت دارد.

وی با اشاره به نقش مرکز پژوهش‌های مجلس در پایداری و قوام قوانین، تاکید کرد: نقش مرکز پژوهش‌ها در پایداری و قوام قوانین نقش بسیار کلیدی است، هر میزان این نهاد بتواند پشتوانه علمی طرح‌ها، لوایح، قوانین و تصمیمات مجلس را ارتقا ببخشد راه پایداری و استقامت را هموار کرده است.

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متأسفانه شاهد آن هستیم که امروزه تقریباً بیشتر طرح‌ها و قوانین امروز ما طرح‌هایی هستند که برای اصلاح طرح‌ها و لوایح قبلی تدوین شده اند، چرا که قوانین قبلی پشتوانه علمی نداشته اند.

وی در راستای الزام ایجاد پایداری در قانون نویسی عنوان کرد: خداوند در قرآن تاکید دارد که مؤمنین بر مبنای قول سدید عمل کنند، قول سدید محکم‌ترین حرفی است که به پشتوانه علم و منطق مستحکم شده است.

ابوترابی فرد در ادامه خاطرنشان کرد: در قانون نویسی شاهد آن بوده‌ایم که برداشت‌های مختلفی از یک قانون صورت گرفته است و مجبور بودیم پیرامون اصل موضوع توضیحات داده شود تا مفهوم اصلی آن قانون تفهیم بشود که این قول، قول سدید نیست.

وی در ادامه با اشاره به نقش بسیج در استقامت و پایداری و پیروزی در ابعاد مختلف، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر این نکته توصیه می‌کنند که در بسیجی ماندن استقامت بورزید، به معنای تکیه بر استقامت است، چرا که شیاطین جبهه باطل به وسیله هوا و هوس و یا تهدید‌ها مانع در مسیر حق می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دفاع مقدس در برابر همه قدرت‌های شیطانی ایستاد و پیروز شد، بسیجیان با درک این معنا که دفاع از مسیر حق یک وظیفه عمومی است در عرصه جهاد قدم نهادند و دشمن را شکست دادند.

در پایان این مراسم، آئین رونمایی از ۴ کتاب جدید حوزه حماسه و مقاومت برگزار شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، از خانواده‌های محترم و معظم شهدا تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار