کد خبر: 1119025
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
احضار دروغگو‌ها به دادگاه از یک مطالبه مردمی برای برخورد با کسانی که امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، به یک دستور قضایی رسید. در آغاز آشوب‌های پس از مرگ مهسا امینی، برخی رسانه ها، و از جمله صداوسیما و نیز نهاد‌های مربوطه یا فعالان مجازی، بسیاری از ادعا‌های مطرح شده را راستی‌آزمایی می‌کردند، پاسخ می‌دادند و شفاف می‌کردند، اما به مرور تعداد دروغ‌ها آن‌قدر بالا رفت که امکان پاسخگویی نبود و از طرفی مگر پاسخ به قدر دروغ اولیه دیده می‌شد؟! کمی که گذشت دروغ‌ها آن‌قدر پر تعداد شدند که در عمل و برعکس روال عادی، همه چیز دروغ بود، مگر اینکه خلافش ثابت شود!

احضار دروغگو‌ها به دادگاه از یک مطالبه مردمی برای برخورد با کسانی که امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، به یک دستور قضایی رسید.
در آغاز آشوب‌های پس از مرگ مهسا امینی، برخی رسانه ها، و از جمله صداوسیما و نیز نهاد‌های مربوطه یا فعالان مجازی، بسیاری از ادعا‌های مطرح شده را راستی‌آزمایی می‌کردند، پاسخ می‌دادند و شفاف می‌کردند، اما به مرور تعداد دروغ‌ها آن‌قدر بالا رفت که امکان پاسخگویی نبود و از طرفی مگر پاسخ به قدر دروغ اولیه دیده می‌شد؟! کمی که گذشت دروغ‌ها آن‌قدر پر تعداد شدند که در عمل و برعکس روال عادی، همه چیز دروغ بود، مگر اینکه خلافش ثابت شود! کشته‌سازی‌های دروغ، هویت‌های دروغ، فیلم‌های دروغ، روایت‌های دروغ؛ در واقع شورشی بر مبنای دروغ شکل گرفته بود. می‌گفتند کشته شده، اما زنده بود؛ می‌گفتند جمهوری اسلامی کشته، اما تصادف کرده بود؛ می‌گفتند یگان ویژه زده، اما خودشان زده بودند؛ از کابل و کراچی عکس منتشر می‌کردند و می‌گفتند ایران است؛ خودکشی کرده بود و می‌گفتند جمهوری اسلامی کشته است؛ نامه جعل می‌کردند، روایت‌های دروغین از زندان منتشر می‌کردند، فلانی شکنجه شد، فلانی پاهایش قطع شد و در نهایت فلانی با پا‌های سالم از زندان بیرون آمد!

 امپراتوری دروغ عبارتی گزاف یا مبالغه‌آمیز نیست، این شورش‌ها با دروغ شروع شد و با دروغ پیش رفت و هر بار که می‌رفت کمرنگ شود، دروغی جدید تزریق می‌کردند. مهسا امینی به خاطر ضرب و شتم فوت نشد و ادعای پدر او در مورد ضربه به سر مهسا اولین دروغ بود که جرقه آشوب را روشن کرد. بعد‌ها دروغگویی او عیان شد، اما دیگر چه سود!
دروغ اصلی هم همین بود که مردم با ما هستند؛ و دروغ بعدی آنکه به زودی جمهوری اسلامی ساقط می‌شود. گزافه نیست که بگوییم این شورش، انقلاب دروغ‌ها بود.
دروغگو‌ها الزاماً سرباز مزدبگیر دشمن نیستند. بی‌بی‌سی چی‌ها یا اهالی اینترنشنال و من و تو و صدای امریکا یا حتی اربابان غربی این‌ها یعنی دولتمردان غربی عامدانه دروغ می‌گویند. سرباز خوب استکبار هستند. آن‌ها می‌دانند که ادعایشان دروغ است، اما هدف مشخصی دارند و در راستای رسیدن به آن، دروغ را بر خود حلال کرده‌اند.
برخی سلبریتی‌ها هم هستند؛ فلان بازیگر، فلان فوتبالیست، فلان خواننده و بلاگر؛ بی سند هر چه می‌بینند و هر چه به آن‌ها می‌گویند منتشر می‌کنند. خود را کارشناس همه چیز می‌دانند و در باب همه چیز هم نظر می‌دهند. دسته‌ای دیگر هم همچون پدر مهسا امینی، مادر کیان پیرفلک یا خانواده حسین رونقی دروغ می‌گویند، چون فکر می‌کنند این مظلومیت به درد آن‌ها می‌خورد. هفته‌هاست مطالبات مردمی برای برخورد با دروغگو‌ها شدت گرفته است. مردم معتقدند احساسات آن‌ها و امنیت روانی‌شان به بازی گرفته شده است. حالا قاضی‌القضات گفته که دستور داده کسانی که ادعایی را طرح می‌کنند، احضار شوند و از آن‌ها مستندات ادعایشان مطالبه بشود و اگر معلوم شد دروغ گفته‌اند، مجازات شوند.
عملیات فریب
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، روز دو‌شنبه در نشست شورای عالی قوه قضائیه، نگاهی تحلیلی و تبیینی به چرایی وقوع اغتشاشات اخیر داشت و مراحل توطئه‌ها و شرارت‌های دشمنان علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی طی چهار دهه اخیر، به شکست دشمن در توقف دانش هسته‌ای و نیز عقب راندن منطقه‌ای ایران اشاره کرد و افزود: دشمنان پس از دو مرحله تحمل شکست، برای جلوگیری از تولید قدرت بازدارنده و دفاعی در ایران اسلامی، برجام ۳ را تعریف کردند، اما در این وهله نیز مغلوب شدند؛ لذا در اتاق‌های فکر خود راهبرد اغتشاش‌آفرینی و تهدید امنیت مردم ایران را تدوین کردند و بر این تصور بودند که ملت ایران به واسطه تحریم‌های ظالمانه‌ای که خود آن دشمنان تحمیل کرده‌اند، مستعد پیوستن به غائله اغتشاشات هستند؛ دشمنان در جریان این توطئه، به شعار‌های فریبکارانه‌ای متوسل شده بودند و در شرایطی که در کشور‌های خودشان بیشترین تضییع‌ها را علیه حقوق زنان و خانواده دارند، مدعی حمایت از مردم و زنان ایران شدند و به واسطه این ادبیات و شعار‌های فریبکارانه نیز احیاناً افرادی در داخل که از پشت‌پرده توطئه دشمنان آگاه نبودند، فریب خوردند.
محسنی اژه‌ای افزود:، اما دشمنان در این مرحله نیز خیلی زود ماهیت خود را برملا کردند؛ لذا بسیاری از افراد جامعه که شاید معترض نیز بودند صف خود را از صف دشمن و عوامل او جدا ساختند؛ از همین رو دشمن به خشونت و ترور و اهانت به مقدسات روی آورد؛ دشمن در این توطئه نیز متحمل شکست و هزیمت شد. البته ما باید مواظب باشیم چرا که این دشمن شکست خورده و عصبانی و عَنود ممکن است زخم بزند.
اخلاق‌مداری نیرو‌های حافظ امنیت
رئیس قوه قضائیه با اشاره به هوشیاری، تدبیر و خویشتنداری نیرو‌ها و دستگاه‌های حافظ امنیت مردم در بخش‌های مختلف انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در اغتشاشات اخیر، گفت: دشمنان در جریان اغتشاشات اخیر توطئه‌ها و حربه‌هایی نظیر کشته‌سازی و شهید کردن مردم و نیرو‌های حافظ امنیت مردم را در دستور کار داشتند تا تنور آشوب‌ها را داغ گردانند؛ در مقابله با این دسیسه‌های دشمن، نیرو‌ها و دستگاه‌های حافظ امنیت مردم تدبیر و درایت و اخلاقمداری به خرج دادند و درصدد بودند در ضمن رعایت ارزش‌های مقدس در جمهوری اسلامی ایران، جلوی این مسائل را بگیرند. در وقایع اخیر شاهد بودیم که نیرو‌های حافظ امنیت مردم و نیرو‌های بسیجی خویشتنداری کردند و حتی جان خود را نیز فدا کردند تا به امنیت مردم از جهات مختلف خدشه وارد نشود.
کار فشرده قضات
قاضی القضات در ادامه نشست دیروز از زحمات و کار شبانه‌روزی قضات و مسئولان قضایی رسیدگی‌کننده به پرونده عناصر اغتشاشات اخیر، قدردانی به عمل آورد و به کار قضایی فشرده صورت گرفته در قبال پرونده عناصر اغتشاشات به محض شناسایی و دستگیری آن‌ها اشاره کرد و در همین راستا گفت: در وقایع اخیر شاهد بودیم که قضات و مسئولان قضایی ذی‌صلاح ما در مراجع مختلف قضایی به محض شناسایی و دستگیری عناصر اغتشاشات - بالاخص عناصر اصلی که در جرح و شهید کردن مردم و نیرو‌های حافظ امنیت مردم نقش داشتند - با نهایت سرعت و دقت پرونده‌های آن‌ها را رسیدگی و تکمیل می‌کردند. رئیس دستگاه قضا به این نکته نیز اشاره کرد که رسیدگی‌های مسئولان قضایی به پرونده‌های اغتشاشگران علاوه بر سرعت و قاطعیت با رعایت عدل و انصاف و قانون همراه بود، چرا که ما در دستگاه قضایی قائل بر این هستیم که در هیچ مرحله‌ای از رسیدگی‌های قضایی نباید از مدار عدل و انصاف خارج شویم و قانون را زیر پا بگذاریم. در این راستا، برخی احکام در دیوان عالی تأیید شده‌اند و برخی دیگر نیز در مرحله رسیدگی است.
رئیس عدلیه افزود: عناصر دخیل در جنایتی که در تاریخ ۲۶ آبان در مشهد به وقوع پیوسته بود در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شدند و بلافاصله با تلاش شبانه‌روزی و پیوسته مسئولان قضایی ذی‌ربط در مشهد، پرونده آن‌ها رسیدگی و تکمیل شد و برای فردا (سه‌شنبه) وقت دادگاه تعیین شده است.
شناسایی و دستگیری قاتلان عجمیان
رئیس قوه قضائیه با اشاره به شناسایی و دستگیری تمامی عناصر دخیل در جنایت رخ داده در استان البرز که به شهادت «روح‌الله عجمیان» منجر شد، گفت: به محض اینکه همه افراد دخیل در این پرونده بازداشت شدند، پرونده عناصر دخیل در شهادت شهید عجمیان ظرف روز‌های گذشته تکمیل و به دادگاه ارسال شده است و قطعاً در این هفته جلسه دادگاه برگزار می‌شود.
جای ابهامی نیست
محسنی اژه‌ای در ادامه ضمن بیان این نکته که امروز دیگر جای ابهامی برای هیچ فرد منصف و ایران‌دوستی نسبت به توطئه و کید دشمنان برای ضربه زدن به کشور وجود ندارد، به حربه دشمنان در دروغ پردازی و شایعه‌پراکنی اشاره کرد و در همین راستا گفت: به مسئولان ذی‌ربط قضایی در سراسر کشور از جمله دادستان تهران دستور داده‌ام که چنانچه فردی حرف دروغی یا ادعای بدون سندی را منتشر کرد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن او را احضار کنید و مستندات ادعایش را از او بخواهید؛ چنانچه فرد مزبور بدون سند و مدرک این حرف دروغ را نشر داده باشد و سوء‌نیت او نیز احراز شود، اما ابراز تنبّه کند و اعلام دارد که درصدد جبران برمی‌آیم، طبیعتاً مواجهه مقتضی به عمل خواهد آمد. اما چنانچه فرد منتشرکننده دروغ، نه تنها مستنداتی ارائه نکرد که حتی سوء‌نیت او نیز محرز گشت و ابراز تنبّه و جبران خطا نیز در رفتار او مشاهده نشد، مشخص است که در راستای اهداف دشمن اقدام می‌کند لذا برای او به سرعت کیفرخواست صادر خواهد شد و پرونده‌اش به دادگاه ارسال می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار