کد خبر: 1119001
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در نشست صبح امروز مقرر شد سازمان حفاظت محیط زیست ظرف ۱۰ روز آینده گزارش مشروح دقیق و با تفکیک وظایف هر دستگاه را در مورد قانون هوای پاک به کمیسیون ارائه کند.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به نشست صبح امروز این کمیسیون گفت: معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونان این مجموعه میهمان امروز اعضای کمیسیون بودند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در خصوص محور‌های این جلسه گفت: وارونگی هوا و راهکار‌های مقابله با آن پیش از شروع فصل سرما، پدیده ریزگردها، طر ح‌های فاقد مجوز‌های زیست محیطی، برنامه‌های این سازمان برای حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی، اجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سبز از جمله موضوعاتی بود که بررسی شد.

خضریان با اشاره به مصوبات مربوط به موضوع وارونگی هوا و راهکار‌های مقابله با آن پیش از شروع فصل سرما و پدیده ریزگردها، افزود: مقرر شد سازمان حفاظت محیط زیست ظرف ۱۰ روز آتی گزارش مشروح دقیق و با تفکیک وظایف هر دستگاه در مورد قانون هوای پاک را به کمیسیون ارائه کند. همچنین مقرر شد میزان اجرای تکالیف دستگاه‌ها و میزان اجرای این وظایف مشخص و نهایتاً راهکار خروج از موانع و اصلاح قانون ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره جمع‌بندی جلسه گفت: مقرر شد سازمان حفاظت محیط زیست در مقاطع سه ماهه با رصد متناوب موضوع هوای پاک، ریزگرد‌ها و مقابله با پدیده وارونگی هوا گزارش‌های دوره‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه کند. همچنین ارائه گزارشی از اقدامات حقوقی و پیگیری قضائی این سازمان نسبت به دستگاه‌هایی که قصور داشتند، از دیگر مصوبات بود.

نماینده مردم تهران در قوه مقننه در رابطه با مصوبات مربوط به پروژه‌های فاقد مجوز‌های زیست محیطی هم گفت: مقرر شد مسئله مجوز‌های مشروط و اولیه مورد کارشناسی دقیق قرار بگیرد و راه‌های دور زدن قانون و مقررات لازم الاجرا و پیوست‌های این مهم تعیین شود تا با همراهی سازمان برنامه و بودجه پروژه‌ای که مجوز زیست محیطی ندارد، به آن تخصیص اعتبار صورت نگیرد.

خضریان در ادامه با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی گفت: در این راستا مقرر شد برای جبران کمبود نیروی انسانی تعاملی سازنده از سوی سازمان برای حفاظت محیط زیست با بسیج، نیرو‌های جهادی و غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد و تخصصی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: مسئله شکار به صورت کلی و شکار تفریحی نیز بررسی شد. با توجه به ضرورت سیاست‌گذاری‌ها بر اساس نگاه شرعی و اخلاقی، مقرر شد نتیجه این مهم هر چه سریع‌تر مشخص شود تا شکاف قانون در خصوص شکار قرقی و موضوعات مرتبط با محیط بانی مشخص و لایحه اصلاحی ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار