کد خبر: 1118955
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
اقدامات نیروی مقاومت بسیج در مناطق مختلف کشور همیشگی است و شاید هفته بسیج فقط بهانه‌ای باشد برای برگزاری یک جشن بزرگ و ملی خدمات‌رسانی در جای‌جای خاک مقدس این سرزمین
محمدرضا افشاری

اقدامات نیروی مقاومت بسیج در مناطق مختلف کشور همیشگی است و شاید هفته بسیج فقط بهانه‌ای باشد برای برگزاری یک جشن بزرگ و ملی خدمات‌رسانی در جای‌جای خاک مقدس این سرزمین. بر همین اساس ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) اصفهان نیز در کنار تمام اقداماتی که در سال‌جاری داشته برنامه‌های ویژه‌ای هم برای این هفته در دستور کار دارد و به گفته فرمانده این ناحیه کاشت و توسعه گیاهان دارویی یکی از کار‌های بزرگی است که با همت و محوریت این پایگاه بسیج در اصفهان انجام شده است.

سرهنگ پاسدار محسن حاجی‌عرب با گرامیداشت هفته بسیج گفت: این هفته یادآور رشادت‌ها، دلاوری‌ها و شجاعت‌های دلیر مردان غیور ایران اسلامی در سنگر‌ها و عرصه‌های مختلف است و بسیجی بودن افتخاری است که در انقلاب اسلامی و در آستانه عصر ظهور نصیب مدیران و رهروان امامین انقلاب اسلامی شده و همه باید قدردان این نعمت و افتخار باشند.
وی با بیان اینکه این ناحیه برنامه‌های متعدد و متنوعی برای بزرگداشت هفته بسیج در نظر گرفته که بخشی از آن‌ها اجرایی شده و بخشی در حال انجام است، مشارکت در رزمایش جهادی فاطمی و برگزاری یادواره شهدا در محلات را از جمله کار‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری دوره توانمندسازی گروه‌های جهادی با عنوان رسم جهاد، رسم خدمت، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و کسب‌وکار‌های خانگی در قالب هفت کارگاه خیاطی، زنبورداری، صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح حوزه‌ها و عرضه محصولات و همچنین اجرای طرح جهاد روشنایی و کاشت و توسعه گیاهان دارویی با همت و محوریت ناحیه مقاومت امام حسین (ع) انجام شده و رضایت مردم را به دنبال داشته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) آسفالت پایگاه روستای هرمدان، برگزاری اردو‌های جهادی و ویزیت رایگان پزشک عمومی، مامایی و دندانپزشکی را از دیگر فعالیت‌های این ناحیه عنوان کرد و گفت: اجرای طرح تذکر لسانی در سطح معابر عمومی و پارک‌ها، ادارات و اصناف و برگزاری مراسم جشن، و طرح پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات در بخش اجتماعی ناحیه صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: کارگاه‌های مشاوره فردی و سبک زندگی، تحکیم خانواده، پیشگیری از طلاق، پیگیری از اعتیاد در کنار کارگاه مشاوره فردی و آموزش و همچنین طرح درمان اعتیاد خانگی نیز در این بخش برگزار شد.
از آزادسازی زندانیان تا خدمات رایگان دندانپزشکی
ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) اصفهان از ابتدای سال تاکنون برنامه‌های متنوعی را در دستور کار داشته که حاجی‌عرب گریزی به آن‌ها زده و گفت: رویداد فرهنگی امریکا بدون نقاب، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد‌های در ماه مبارک رمضان، اجرای طرح لبخند کرامت (معاینه و درمان رایگان دندانپزشکی)، اجرای طرح و برنامه سعی و صفا در تابستان سال ۱۴۰۱ در پایگاه‌های مقاومت ویژه جوانان و نوجوانان، اجرای طرح‌های فرهنگی، ورزشی و اردو‌های تفریحی و اجرای سرود‌های پاتوقی و تئاتر خیابانی در راستای نشاط آفرینی اجتماعی از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های این ناحیه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بوده است.
فرمانده ناحیه مقاومت امام حسین (ع) تأکید کرد: برگزاری سرود‌های پاتوقی در برنامه‌های فرهنگی محله محور و مسابقات قرآنی هفته بسیج در کنار فعالیت گروه‌های جهادی در سطح منطقه در بخش‌های پزشکی و خدمات‌رسانی فرهنگی طی چند روز آینده انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: برپایی نشست‌های سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند و مشاوره تحصیلی، مسابقات بومی محلی در سطح محلات و روستاها، سرکشی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و بسیجیان شاخص و همچنین توزیع کمک‌های مؤمنانه بین اقشار کم‌درآمد از دیگر برنامه‌های این ناحیه است.
حاجی‌عرب غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا و برگزاری اردو‌های فرهنگی و زیارتی برای بسیجیان را از دیگر طرح‌های هفته بسیج عنوان کرد و گفت: حضور حلقه‌های صالحین در نمازجمعه شهر بهارستان، برگزاری کلاس‌های سواد رسانه‌ای در محلات و مدارس مختلف، حضور راویان دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه در مساجد و محلات در کنار برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با موضوعاتی همچون حجاب و عفاف و اقتصاد مقاومتی نیز در لیست برنامه‌هایی است که تعدادی از آن‌ها انجام و بخشی هم اجرا خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) تصریح کرد: برپایی جشنواره سرود، نمایش فیلم و تئاتر، جشن ویژه مادران و فرزندان، نمایشگاه‌های غذا‌های سنتی و برگزاری میز خدمت در مصلای نماز جمعه از جمله اقدامات این ناحیه در سال‌جاری است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده ناحیه امام حسین (ع) در حوزه اجتماعی، فرهنگی و خدمات‌رسانی افزود: احداث و تکمیل مسکن محرومان در روستا‌های شیدان، کرچگان و کلارتان، برگزاری جلسات شورا‌ها و مجامع جهادی و همچنین رزمایش جهادگران فاطمی در کنار حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی در این بخش دنبال و اجرایی شده است. به گفته سرهنگ حاجی‌عرب، اجرای طرح خدمت مؤمنانه از قربان تا غدیر، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به تعداد یک هزارو ۵۰۰ بسته شامل مرغ، برنج، ماکارونی، روغن و حبوبات، تهیه و توزیع غذای گرم، لوازم‌التحریر، تبلت، جهیزیه و سیسمونی از ابتدای سال تاکنون و در مناسبت‌های مختلف انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار