کد خبر: 1118720
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
با امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و آستان قدس‌رضوی منطقه شمال شرق کشور به یکی از قطب‌های پزشکی هسته‌ای و تولید رادیو دارو در کشور تبدیل می‌شود.

با امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و آستان قدس‌رضوی منطقه شمال شرق کشور به یکی از قطب‌های پزشکی هسته‌ای و تولید رادیو دارو در کشور تبدیل می‌شود.
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی که برای امضای تفاهمنامه همکاری میان این سازمان و آستان قدس رضوی به مشهد سفر کرده بود با بیان این‌که آستان قدس رضوی در بخش سلامت و تولید دارو ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد، گفت: با توجه به این تفاهمنامه همکاری منطقه شمال شرق کشور به یکی از قطب‌های پزشکی هسته‌ای و تولید رادیو دارو تبدیل می‌شود. ضمن اینکه آستان قدس‌رضوی فعالیت‌های ارزشمندی را در حوزه‌های صنعتی، تولیدی و فناوری‌های نوین انجام داده است. وی با اشاره به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با توجه به افق ۲۰ ساله کشور که امسال توسط رئیس‌جمهور در ۲۰ فروردین اعلام شد، پزشکی هسته‌ای توسعه داده خواهد شد. قائم مقام آستان قدس‌رضوی نیز در مراسم امضا این تفاهمنامه اظهار کرد: از مطالبات جدی تولیت محترم، برنامه‌های تحولی و افزایش بهره‌وری در مجموعه آستان می‌باشد که این مهم از طریق استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان قابل انجام است که چند سالی است آستان در این زمینه ورود جدی دارد و سازمان انرژی اتمی نیز در عرصه دانشی، پیشرفت‌های خوبی را در کشاورزی، اکتشافات معدنی، دارویی و پزشکی هسته‌ای دارد؛ و با آغاز این همکاری از دانش موجود در این سازمان برای افزایش بهره‌وری همه مجموعه‌های مرتبط و رفع مشکلات مردم در حوزه پزشکی استفاده خواهد شد. مالک رحمتی، افزود: در زمینه پزشکی هسته‌ای و تولید رادیو دارو، و سایر دارو‌های خاص سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی انجام شده که با توجه به نیاز کشور و توسعه گستره و عمق دانش فنی، نیازمند به روزرسانی آن‌ها هستیم، تا علاوه بر ارتقای ظرفیت تولید، دارو‌های جدیدی نیز به چرخه تولید اضافه شود. وی ادامه داد: همچنین در حوزه پزشکی هسته‌ای شاهد تحولی در سازمان انرژی اتمی هستیم که در این راستا اقداماتی برای خدمت‌رسانی به مردم در نظر گرفته شده است. رحمتی، پایه‌گذاری کشاورزی دانش‌بنیان را نیز یکی از اقدامات ارزشمند این نهاد در سال‌های اخیر دانست و تصریح کرد: این مهم یکی از اولویت‌های اساسی آستان قدس‌رضوی را به خود اختصاص داده است؛ و امروزه در زمینه کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری آن در مزارع، اصلاح الگوی کشت و تولید بذر‌های دانش پایه و ایجاد باغ‌های مکانیزه پسته و گردو کار‌های خوبی انجام گرفته که با شروع این همکاری سرآغاز حرکت بزرگی است که امیدواریم با این تفاهمنامه این توسعه‌ها سرعت رشد بیشتری را داشته باشند. قائم مقام آستان قدس‌رضوی افزود: معتقدیم دانش و تجربه بسیار خوبی در سازمان انرژی اتمی نهفته است و امروز با امضای این تفاهمنامه، مشارکت جدیدی نیز برای بهبود محصولات کشاورزی و مقابله با آفت‌های مشکل‌زا با آخرین دانش و فناوری روز شروع می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار