کد خبر: 1118544
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان دیروز خود در اجتماع بسیجیان با اشاره به طراحی امریکایی‌ها که حدود ۱۵ سال پیش به وسیله شخصیت‌های برجسته این کشور افشا شد، گفتند: «طراحی آن‌ها این بود که شش کشور عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سودان و سومالی را ساقط کنند تا در نهایت، امتداد و عمق راهبردی ایران در منطقه از بین برود و با تضعیف کشور، در نهایت خود نظام جمهوری اسلامی ایران ساقط شود.
اما سخنان رهبر معظم انقلاب ناظر به کدام طراحی بود و شخصیت برجسته امریکایی که این طرح را افشا کرد، که بود. ماجرا به روز‌های پس از ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ بازمی‌گردد که ژنرال وسلی کلارک، فرمانده سابق نیرو‌های ناتو، سال گذشته در سخنانی، به مرور خاطرات روز‌های پس از ۱۱ سپتامبر می‌پردازد و عنوان می‌کند که امریکا از همان روز‌های نخستین پس از این حادثه به دنبال حمله و اشغال هفت کشور از جمله ایران بوده است!
او در این گفتگو عنوان می‌کند: «یکی از ژنرال‌ها من را صدا کرد و گفت ما باید با یکدیگر سخن بگوییم. او به من گفت ما یک تصمیم گرفته‌ایم و می‌خواهیم به جنگ با عراق برویم. من گفتم جنگ با عراق؟ چرا؟ گفت نمی‌داند. او گفت آن‌ها نمی‌دانند چه کار دیگری انجام دهند. من گفتم آیا اطلاعاتی پیدا کرده‌اند که نشان از ارتباط صدام با القاعده داشته باشد؟ گفت: نه اطلاعات جدیدی به دست نیامده است. آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که به جنگ با عراق بروند. او گفت به نظر می‌رسد که ما نمی‌دانیم با تروریست‌ها چه کار باید بکنیم. ولی ما ارتش خوبی داریم و می‌توانیم دولت‌ها را سرنگون کنیم. چند هفته بعد دو مرتبه به پنتاگون رفتم تا او را ببینم. در آن زمان ما در حال بمباران افغانستان بودیم. پرسیدم آیا ما هنوز قصد حمله به عراق را داریم، او گفت: قضیه از این هم بدتر است. از روی میزش کاغذی را برداشت و گفت من این را از اتاق وزیر دفاع آورده ام و سندی است که نشان می‌دهد ما چگونه قرار است که هفت کشور را در پنج سال تسخیر کنیم و اولین کشور هم عراق خواهد بود. بعد سوریه، لبنان، سومالی و سودان و در نهایت هم ایران. پرسیدم آیا این سند محرمانه است، او گفت: «بله».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار