کد خبر: 1118382
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
وزیر فرهنگ و ارشاد: 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش دولت فعلی معطوف به بازگرداندن انقلاب به ریل اصلی خود است تا با توجه ویژه به مطالبات برجامانده، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را تقویت کند.
محمدمهدی اسماعیلی در سفر به اردبیل با گرامیداشت هفته بسیج و درود بر ارواح پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: بسیج در همه مقاطع انقلاب اسلامی از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از سلامت و امنیت نقش آفرینی کرده است و این روزها در جای جای ایران عزیز، دوشادوش برادران جان برکف نیروی انتظامی در صحنه حاضر است تا از کیان اسلام و انقلاب اسلامی در مقابل تجاوز دشمن تا بن دندان مسلح به همه ابزارهای رسانه‌ای، مادی و شیطانی دفاع کند.

وی ادامه داد: بنای دولت مردمی و انقلابی برداشتن معضل فاصله میان مردم با حاکمیت و دولت است؛ به این منظور دولت به میان مردم می‌رود و سخنان مردم را بی واسطه می‌شنود تا مردم مطالباتشان را با صراحت و بدون لکنت در برابر مسئولان به زبان بیاورند.

وزیر فرهنگ افزود: انقلاب اسلامی ماهیت مردمی دارد و تمام تلاش دولت در دوره جدید معطوف به بازگرداندن انقلاب به ریل اصلی خود است تا با توجه ویژه به مطالبات برجامانده، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را تقویت کند.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی برخاسته از رأی و اراده مردم است و تداوم و بقای آن به پشتیبانی مردم وابسته است. آنچه انقلاب را در چهل و سه سال گذشته مستحکم و قدرتمند نگاه داشته ارتباط با دولت‌های خارجی نبوده چون تاکنون جز توطئه، تحریم و تهدید از دولت‌های قدرتمند دنیا چیز خاصی ندیده ایم و آنچه انقلاب را سرپا نگاه داشته ایمان به خدا، پشتیبانی آحاد مردم و هدایت‌های رهبری عزیز، حکیم و فرزانه انقلاب بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نگاه دولت به افزایش تعامل میان مردم و حاکمیت است و در دوره اخیر نشان داده که با پشتیبانی مردم و توجه به مطالبات مردم می‌توان موانع را از پیش رو برداشت.

اسماعیلی یادآور شد: دولت تاکنون موانع بسیاری را برطرف کرده است. امروز میزان تجارت خارجی کشور با همسایگان به چندین برابر رسیده است. وقتی دولت امور اجرایی کشور را تحویل گرفت، آمار فوت کرونا، روزانه بیش از هفتصد نفر بود اما اکنون این آمار در بسیاری روزها به صفر رسیده است. از سوی دیگر، فعالیت دولت ده‌ها و صدها دستاورد دیگر به همراه داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای پروژه‌های بر زمین مانده و توجه به نیازهای مستضعفین و محرومین اشاره کرد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه دولت با همه قوت در حال فعالیت است، تصریح کرد: اینکه دشمن در اوج موفقیت‌های کشور تلاش می‌کند با دو قطبی سازی جامعه ما را دچار انشقاق کند به خاطر واهمه و ترسی است که از دستاوردها و اقدامات انقلابی نظام اسلامی و دولت مکتبی احساس می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همه مشکلات با حضور و پشتیبانی مردم و توکل به خداوند حل خواهد شد و جامعه اسلامی قوی‌تر و شکوهمندتر از گذشته به مسیر خود ادامه خواهد داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار