کد خبر: 1117942
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
مارین لو پن نماینده حزب راست افراطی در پارلمان فرانسه با اشاره به تضعیف زرادخانه‌های فرانسه، توقف ارسال سامانه توپخانه‌ای «سزار» به اوکراین را خواستار شد.
مارین لو پن که رهبری نمایندگان حزب «مجمع ملی» را در پارلمان برعهده دارد در مصاحبه با شبکه خبری «س. نیوز» گفت که معتقد است پاریس باید روند ارسال سامانه توپخانه‌ای «سزار» به اوکراین را متوقف کند.

وی افزود: فرانسه نمی‌تواند با آسیب رساندن به امنیت خود، به اوکراین کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاریس تاکنون ۱۸ عراده سزار با برد ۴۰ کیلومتر به اوکراین ارسال کرده است و ارسال شش عراده دیگر را دستور کار دارد.

لو پن که به تازگی برای تمرکز بر اقدامات نمایندگان مجمع ملی در پارلمان در برابر دولت مکرون از رهبری حزبش کناره گرفت، افزود: کمک به اوکراین تا جایی که توان آن باشد افتخارآمیز است، اما نمی توانیم این کار را به بهای امنیت مردم خودمان انجام دهیم.

وی افزود: تمام تجهیزاتی که ما امروز به اوکراین منتقل می کنیم تجهیزاتی است که فرانسه فاقد آن است و ارائه تسلیحات سنگینی که ارتش ما به آن نیاز دارد، تضعیف و به خطر انداختن امنیت داخلی ما محسوب می‌شود.

لو پن با اینحال گفت که با کمک‌هایی از نوع انتقال دانش و آموزش و نیز با ارسال تجهیزات حفاظتی، جلیقه های ضد گلوله برای ارتش اوکراین موافق است.

نماینده راستگرای پارلمان فرانسه، توقف ارسال «سزار» به اوکراین را خواستار شد

روز یکشنبه سباستین لوکورنو وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با هفته نامه «ژورنال دو دیمانش» اعلام کرد که کشورش با مشارکتی برابر با ۵۵۰ میلیون یورو از کل سه میلیارد یورو کمک نظامی که در اختیار اوکراین قرار گرفته است، یکی از ۵ تامین‌کننده اصلی این کمک‌هاست.

وی با «تزلزل ناپذیر» خواندن حمایت فرانسه از اوکراین از تداوم کمک‌های کشورش اطمینان داد.

این درحالی است که روزنامه فرانسوی «لو موند» روز سه‌شنبه در گزارشی مفصل از «فشار تداوم جنگ اوکراین بر زرادخانه‌های غربی» نوشت و آورد: هر قدر که جنگ طولانی و گسترده‌تر شود، انبارهای تسلیحاتی خالی‌تر می‌شوند و در برخی کشورها از جمله آمریکا این میزان به سطح نگران‌کننده رسیده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» و طرف غربی آن را «تهاجم نظامی» در اوکراین خواندند، آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی و زیست‌محیطی‌اش همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار