کد خبر: 1117928
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساخت پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری بر اساس تفاهم‌نامه بین شهرداری و وزارت کار خبر داد.

سید صولت مرتضوی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شهرداری تهران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از انعقاد این تفاهم نامه توسعه بخش تعاون است، اظهار کرد: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر سه محور دولتی، خصوصی و تعاون بنیان نهاده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بر اساس هدف گذاری صورت گرفته ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید مشمول بخش تعاون شود، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این خصوص در گذشته انجام شده و امروز این تفاهم نامه برای تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات کم برخوردار و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری کلانشهر تهران منعقد شده است.

وی همچنین تصریح کرد: ۳۵۴ محله در شهر تهران مشمول این طرح می‌شوند و ۳۵۴ شرکت تعاونی بر همین اساس تشکیل خواهد شد و منابع آن تلفیقی خواهد بود. تغییر کاربری و تراکم، نوسازی، ساخت معابر و ایجاد فضای سبز با شهرداری تهران و تأمین تسهیلات از طریق منابع نهضت ملی مسکن خواهد بود. اقدامات از سوی بانک توسعه تعاون و همکاری احتمالی سایر بانک‌ها با همت شهرداری تهران و وزارت تعاون عملیاتی می‌شود.

مرتضوی پیش بینی اولیه ساخت مسکن بر اساس این تفاهم نامه را پنج هزار واحد عنوان کرد و افزود: ان شاءالله در گام‌های بعدی تعداد واحد‌ها افزایش خواهد یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه اساساً یکی از موتور‌های محرک اقتصاد کشور صنعت ساختمان است که به توسعه تعاون و رونق اقتصادی کمک خواهد کرد، یادآور شد: هزینه‌های تمام شده، تخفیفات در یکپارچه سازی، کاهش قیمت پروانه‌ها و قیمت تمام شده منهای ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دولت به صورت گام به گام به عنوان آورده مردم پیش بینی شده تا بتوانیم طرح‌ها را تکمیل کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: این تفاهم نامه، گام اول تعاونی برای ساخت مسکن مناسب در مناطق مختلف برای شهروندان تهران بود و قطعا با شهرداری تهران برنامه‌های مشترک متعددی خواهیم داشت. در حوزه آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران آستین همت را بالا زد و اقدامات بسیار بزرگی را با همکاری سازمان بهزیستی انجام داد و برای جوانانی که درگیر اعتیاد شده بودند، اقدام خوبی انجام شد و از این بابت از شهردار تهران تشکر می‌کنیم.

مرتضوی تأکید کرد: در بحث اشتغال و توسعه مشاغل خانگی خوشبختانه همانطور که اعلام کردیم ۷۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر و فرآیند به شدت کوتاه شده است، به طوریکه کسانی که به مجوز‌ها نیاز دارند می‌توانند بدون مراجعه به دستگاه‌های اجرایی با استفاده از سامانه پنجره واحد مجوز دریافت کنند. تسهیلات نیز از محل‌های مختلف پیش بینی شده و در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته تا رونق کسب و کار خانگی را شاهد باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نمایشگاه خوبی با همت شهرداری تهران برگزار شده بود، یادآور شد: من در بازدید از این نمایشگاه احساس کردم مشاغل خانگی می‌تواند موتور محرک توسعه اقتصاد خانواده محور باشد. ما به عنوان وزارت کار همواره به مشاغل خرد و خانگی می‌اندیشیم و امیدواریم بستر تفاهم نامه‌های آینده با شهرداری در این بخش و دیگر بخش‌ها فراهم شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار