کد خبر: 1117913
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
منابع خبری از حمله سایبری به وبگاه پارلمان اتحادیه اروپا و هک شدن آن خبر دادند.

منابع خبری چهارشنبه شب به وقت تهران از حمله سایبری به پارلمان اروپا خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، سخنگوی پارلمان اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد که وبگاه پارلمان اتحادیه اروپا به دلیل یک حمله سایبری از کار افتاده است.

«دیتا چارانزووا» نماینده پارلمان چک و معاون پارلمان جمهوری چک، گفت: «من تایید می‌کنم که این پارلمان مورد حمله سایبری قرار گرفته است».

مرکز ملی امنیت سایبری بلژیک نیز تایید کرد که تحقیقاتی در سطح اتحادیه اروپا در حال انجام است، اما اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع ارائه نداد.

به گزارش وبگاه «پولیتیکو» یکی دیگر از مقامات ارشد پارلمان که خواست نامش فاش نشود، گفت: «این ممکن است پیچیده‌ترین حمله‌ای باشد که پارلمان تاکنون با آن مواجه شده است.

منابع خبری گفته‌اند که این حمله از طریق آنچه حمله DDoS خوانده می‌شود انجام شده ست. در این روش، وب‌سایت ترافیک قابل توجهی روانه سرور‌های یک وب‌سایت می‌شود تا جلوی دسترسی کاربران به آن سایت گرفته شود.

پایگاه پولیتیکو مدعی شده این روش، روش مطلوب گروه‌های هکری طرفدار روسیه مانند گروه «کیل‌نت» است که عمدتاً برای اعتراض علیه تصمیم‌های سیاسی در کشور‌های اروپایی به کار گرفته می‌شود.

حمله به وبگاه پارلمان اروپا پس از آن صورت گرفت که روز چهارشنبه به تصویب قطعنامه‌ای رای داد که در آن روسیه به دلیل تقابل با اوکراین، کشور حامی تروریسم اعلام شد. همزمان، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با استقبال از این تصمیم پارلمان اروپا، مدعی شد: «باید روسیه را در تمام سطوح منزوی کرد و این کشور را برای پایان دادن به سیاست تروریسم در اوکراین و سراسر جهان، پاسخگو نمود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در واکنش به قطعنامه ضد روسی پارلمان اروپا در «حامی تروریسم» خواندن این کشور گفت: «پیشنهاد می‌کنم پارلمان اروپا را به عنوان حامی حماقت به رسمیت بشناسیم» (جزئیات بیشتر).

اتحادیه اروپا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در ماه فوریه در اوکراین چندین دور تحریم را علیه روسیه اعمال کرده، اما حاصل این تحریم‌ها وخامت مشکلات در بازار سوخت و انرژی در اروپا و افزایش بی سابقه تورم و هزینه‌های معیشیتی بوده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار