کد خبر: 1117808
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
قانونگذاران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به اتفاق آراء روسیه را "دولت حامی تروریسم" معرفی کردند.

به گزارش رویترز، اعضای پارلمان اروپا در نشستی روسیه را به دلیل آنچه به زعم خودشان "نقض قوانین بین‌المللی و حمله به اهداف غیرنظامی در اوکراین از جمله زیرساخت‌های انرژی" خواندند، "دولت حامی ترورسیم" معرفی کردند.

گفتنی است که این رای و سند هیچگونه الزام قانونی به همراه ندارد.

این اقدام تا حد زیادی نمادین است، زیرا اتحادیه اروپا چارچوب قانونی برای حمایت از آن ندارد.

در مجموع ۵۹۶ نماینده پارلمان اروپا در این رای گیری شرکت کردند که از این تعداد ۴۴۹ نماینده به عنوان موافق و ۵۸ نماینده مخالف و ۴۴ نماینده نیز رای ممتنع دادند.

دویچه وله در این باره نوشت: قانونگذاران اتحادیه اروپا طبق خواسته ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین درباره این مساله رای گیری کردند.

در این میان، دولت بایدن تاکنون در برابر چنین اقدامی مقاومت کرده و از دلایل آن به پیامد‌های ناخواسته و حقوقی آن در قانون این کشور اشاره کرده است.

اتحادیه اروپا در حال حاضر چارچوب و ابزاری برای اعمال در برابر "دولت‌های حامی تروریسم" ندارد. در اصل، هیچ عواقب قانونی سخت و سریعی پس از این انتخاب وجود نخواهد داشت. پارلمان اروپا نفوذ محدودی در سیاست خارجی این اتحادیه دارد.

لازم به ذکر است از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین اتحادیه اروپا تاکنون تحریم‌های متعددی از جمله تحریم‌های اقتصادی و تحریم نفت و گاز علیه روسیه اعمال کرده است.
قانونگذاران چهار کشور تاکنون روسیه را به عنوان حامی تروریسم معرفی کرده‌اند که لیتوانی، لتونی، استونی و لهستان بوده اند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار