کد خبر: 1117789
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
حسین امیرعبداللهیان:
وزیر امور خارجه گفت: توطئه‌ای که بر اساس اسناد دقیق و موجود در دستگاه دیپلماسی کشور با هدف ایجاد جنگ تروریستی، جنگ داخلی و در نهایت تجزیه جمهوری اسلامی ایران در هشت هفته گذشته با سوء استفاده از احساسات مردمی شکل گرفته بود، شکست خورد.
نخستین نشست خبری حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه) با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی و اصحاب رسانه در ساختمان وزارت امور خارجه آغاز شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با تشریح اقدامات تروریستی علیه کشورمان در دو ماه گذشته و رایزنی های دیپلماتیک صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت: ما در هشت هفته گذشته در دو مرحله در بغداد و تهران با مقامات عراق، با تیم مهمی از مقامات امنیتی  در دولت مرکزی عراق و در اقلیم کردستان، نشست های متعددی را داشتیم.

وی با برشمردن توافق های صورت گرفته اظهار داشت: در جریان این مذاکرات توافق های زیادی را به عمل آوردیم و حکومت مرکزی عراق متعهد به دور کردن تروریست ها از مرزهای ایران شد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: گفت و گوهای ما و پیگیری عملی شدن توافقات با عراق ادامه دارد و طبعا زمانی که نیروهای مسلح عراق در مرز مشترک عراق با اقلیم کردستان مستقر شوند و تامین امنیت مرزها کنند، ما برای دفاع از امنیت خود نیازی به برخورد ما نخواهد بود ولی تا زمانی که تهدید از سوی کشوری همسایه متوجه ما باشد، نیروی مسلح ما برای تامین امنیت ملی به اقدامات خود ادامه خواهد داد.

در خصوص وقایع اخیر کمیته ای زیر نظر وزیر کشور تشکیل شده است و جمعی از حقوقدانان، مقامات دولتی و غیردولتی مرتبط در چهارچوب کمیته ای مستقل مسایل را پیگیری می کنند و گزارش آن را علاوه بر داخل در اختیار خارج نیز خواهیم داد.

پیام ها بین ایران و آمریکا همچنان در حال مبادله است

وزیر امور خارجه درباره گفت و گوها برای لغو تحریم ها اظهار داشت: با وجود رفتار غربی ها در هفته های اخیر، گفت و گوها با طرف آمریکایی برای رفع تحریم ها از طریق اتحادیه اروپا و برخی واسطه ها در دستور کار داشت؛ ضمن آنکه از خطوط قرمز خود عبور نکردیم.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار