کد خبر: 1117728
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
شهردار تهران  مطرح کرد
زاکانی گفت: شهرداری تهران با سازمان تأمین اجتماعی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی کل کشور برای ساخت به ترتیب ۱۰ هزار، ۱۵ هزار، ۲۰ هزار و هشت هزار و سی‌صد واحد مسکونی تفاهم‌نامه منعقد کرد.

 «علیرضا زاکانی» شهردار تهران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری تهران با نهاد‌های کشوری و لشکری جهت ساخت خانه‌های مسکونی اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً با نهاد‌های دیگر منعقد کردیم در خصوص ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی بود که بالغ بر ۱۰۰ واحد آن برای بخش خصوصی است.

زاکانی با بیان اینکه چیزی در حدود ۵۰ هزار واحد از این تفاهم‌نامه برای نهاد‌های کشوری و لشکری است، تصریح کرد: شهرداری تهران با سازمان تأمین اجتماعی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی کل کشور برای ساخت به ترتیب ۱۰ هزار، ۱۵ هزار، ۲۰ هزار و هشت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی تفاهم‌نامه منعقد کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه عمده تفاهم‌نامه اخیر مربوط به بخش خصوصی است، گفت: در این پروژه‌ها زمین متعلق به خود بخش خصوصی و نهاد‌های کشوری و لشکری است و شهرداری تهران در صدور پروانه و ارائه تسهیلات کمک خواهد کرد، به طور کلی آن چیزی که وظیفه شهرداری است ایجاد بسترسازی و زمینه‌سازی برای امر مهم توسعه مسکن است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران تا کنون بالغ بر ۴۰۰ هزار تفاهم‌نامه برای ساخت مسکن منعقد کرده است، گفت: عمده این رقم مربوط به بخش خصوصی است.

زاکانی در خصوص روند تعمیرات اساسی پله برقی‌های شهر تهران و استفاده از توان داخلی در این زمینه اظهار داشت: پله برقی‌های گذشته در ۲۰ تایپ مختلف خریداری شده است، به این معنی که هر پله برقی مربوط به یک شرکت سازنده است، بر همین اساس هم یکی از مشکلات عدیده‌ای که ما داریم ناظر به تأمین قطعات یدکی این پله برقی‌ها است که باید از طرق مختلف از خارج از کشور آن‌ها را تأمین کنیم.

شهردار تهران، تأکید کرد: شهرداری تهران به جد در حال پیگیری است که برای تأمین نیاز‌های شهر تهران از توان شرکت‌های داخلی بهره ببرد، بر این اساس قرار است از ۲۰ درصد نوسازی که سالانه نسبت به پله برقی‌ها انجام می‌شود از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی استفاده کنیم.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار