کد خبر: 1117631
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
در راستای برقراری عدالت آموزشی؛
رئیس‌جمهور گفت: حذف دوره‌های آموزش عالی در دستگاه‌های اجرایی به دانشجویان اطمینان می‌دهد که وقتی توانمندی‌های آموزشی را خوب فرا گیرند، می‌توانند در مسیر تحصیلی و شغلی خود رشد کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای‌عالی اداری با اشاره به مصوبه قبلی این شورا برای ممنوعیت برگزاری دوره‌های آموزش عالی با ارائه مدرک تحصیلی از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: اجرای مصوبه مذکور را با قوت دنبال کرده و اجازه ندهید روند اجرایی آن با پذیرش استثنائات و درخواست‌های برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی سست و مختل شود.

رئیس جمهور، ایجاد مراکز آموزشی از سوی دستگاه‌های اجرایی و جذب نیرو از میان فارغ‌التحصیلان این مراکز را ناقض عدالت آموزشی دانست و افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی تربیت نیرو در رشته‌های مختلف هستند و هر دستگاهی که نیاز به متخصص دارد می‌تواند سرفصل‌های مورد درخواست خود را به این وزارتخانه‌ها ارائه کند تا در آن زمینه دانشجو پذیرش و تربیت شود.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی یکی از زمینه‌های اجرای عدالت است، اظهار داشت: با حذف دوره‌های آموزش عالی در دستگاه‌های اجرایی، هر دانشجو می‌تواند این اطمینان را داشته باشد که وقتی توانمندی‌های آموزشی را خوب فرا گرفت، می‌تواند در مسیر تحصیلی و شغلی خود رشد کند.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که شورای‌عالی اداری موظف است کار‌های موازی در دستگاه‌ها را شناسایی و در راستای ارتقای بهره‌وری با سیاست انقباضی عمل نماید.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار