کد خبر: 1117492
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
بیست‌وششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان (سیزم) تا 8 آذر در تهران برگزار می شود. در این مسابقات میزبان نظامیان ۹ کشور در تکواندو خواهیم بود.

 نشست خبری بیست‌وششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان (سیزم)، صبح امروز سه شنبه یکم آذر برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار نعمان غلامی، فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) در ابتدای نشست ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: ورزش در نیرو‌های مسلح از منظر فکری مقام معظم رهبری جایگاه ویژ‌ه‌ای دارد و ایشان از نظامیان برای افتخارآفرینی در عرصه‌های مختلف ورزش‌های قهرمانی تاکیدات زیادی داشته‌اند. ورزش یک ظرفیت برای انتقال بسیاری از پیام‌های انقلاب ماست و رویدادی که در پیش داریم، پس از جنگ جهانی دوم شورای سیزم شکل گرفته و هدف آن پی‌گیری استقرار صلح از سمت ورزش در قالب نیرو‌های نظامی بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: ایران در بیش از ۴۰۰ رویداد حضور فعال داشته و میزبان ۴۰ رویداد تاکنون بوده که این نشان از سابقه و جایگاه بسیار مهم ماست. بیست‌وششمین دوره مسابقات تکواندوی سیزم را با حضور ورزشکاران ۱۰ کشور در قالب مردان و زنان در ۲ رشته کیوروگی و پومسه تا ۷ آذرماه پیش‌روی خواهیم داشت. علت برگزاری این رویداد در ایران هم سابقه و پیشینه ماست که توانسته‌ایم قابلیت‌های‌مان را نشان بدهیم.

سردار غلامی پیرامون کشور‌های شرکت کننده در مسابقات گفت: قزاقستان، پاکستان، کامرون، روسیه، نپال، اسلوونی، اسپانیا، برزیل، عمان و جمهوری اسلامی ایران کشور‌های حاضر هستند. روسیه و قزاقستان قابلیت‌هایی قوی در تکواندو دارند و ملی‌پوشان‌شان حائز رتبه‌های بالا هستند. تیم ما با فرآیند خوبی که با هم‌افزایی نیرو‌های مسلح تشکیل شده، بر اساس مسابقات انتخابی شکل گرفته و تیم منتخب نظامیان ایران اردو‌های خیلی خوبی را از ۲ ماه گذشته گذرانده تا در این رویداد نقش‌آفرینی کنیم.

او درباره ترکیب فنی تیم جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: تیم کیوروگی آقایان کشورمان در ۸ وزن است، پومسه آقایان ۶ نفر و تیم کیوروگی بانوان هم ۸ نفر هستند. بازیکنانی قوی از نیرو‌های مسلح انتخاب شده‌اند. افتتاحیه این رویداد را فردا در ورزشگاه آزادی خواهیم داشت و سپس اقدامات تخصصی شروع مسابقات دنبال می‌شود. مدیریت این رویداد در تراز قابلیت‌های کشورمان از هر نظر یک کار بزرگی است که با پشتیبانی‌های سپاه پاسداران و همه سازمان‌ها به خوبی شکل خواهد گرفت.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) راجع به عملکرد پیشین ایران و پیش‌بینی از این دوره تصریح داشت: در ۳ دور دیگر که میزبان بودیم، قهرمان شده‌ایم و تیم ما جزو تیم‌های مطرح نظامیان جهان است. تلاش کردیم با ایجاد آمادگی و استفاده از بهترین کادرفنی، درصدد تداوم افتخارآفرینی‌های میزبانی‌های گذشته‌مان هستیم. اتفاق خوبی در این دوره افتاده که نشان‌گر توان‌مندی ماست؛ این که تجهیزات داوری مسابقات بومی است. خیلی از کشور‌ها برای حساسیت امتیازدهی اعتمادی به تجهیزات خودشان ندارند و سیزم کیفیت آن را پذیرفته. تمام داوران آقایان از متخصصین نظامی ایرانی هستند و این یک اعتماد دیگر به ماست. پذیرش بانوان هم صورت گرفته که ما هم تیم آماده‌ای از بین بانوان بسیجی داریم. انتقال پیام جمهوری اسلامی از بستر ورزش هم یکی از مهم‌ترین نکات برای ماست. با این حضور تحلیل‌های متفاوتی از کشور به دست خارجی‌ها رسیده که ۲ روز برنامه فرهنگی هم در نظر گرفته‌ایم.

وی در مورد تعداد تیم‌ها در دفعات گذشته تاکید داشت: مسابقات دوره‌های گذشته هم تقریبا در همین سطح بوده. با توجه به هم‌زمانی جام جهانی فوتبال و مسابقات جهانی تکواندو در مکزیک، تاثیر‌هایی بر حضور کشور‌ها دیده‌ایم، چون بسیاری از کشور‌ها عذرخواهی کرده‌اند.

سردار غلامی در پاسخ به این سوال مبنی بر راه‌های انتقال دیپلماسی ورزشی گفت: میزبانی که ستادکل پی‌گیر بوده، از ۲ سال گذشته شروع شده و امسال به ما رسیده. تعامل خوبی در حوزخ مسابقات سیزم در گذشته داشته‌ایم و موفقیت‌های خوبی هم داریم. جمهوری اسلامی ایران با داشتن پیام‌های نو و پیشینه معنوی در ورزش جهان، با سایر نقاط دنیا متفاوت است. انتقال دستاورد‌های کشور با استقبال از ورزشکاران جهان با مرام انقلابی و اسلامی تا میهمان‌نوازی‌ها و تعاملات شکل گرفته. در تلاش هستیم تا این قابلیت‌ها و شایستگی‌هایی که رسانه‌های جهان اجازه انتشارش را ندارند، به رخ دنیا بکشند.

او در ادامه اذعان داشت: اولویت تیم منتخب ما کارکنان رسمی ستادکل هستند، اما امسال سربازان را هم داریم. با این حال ترکیب اصلی کادر نیرو‌های مسلح است و این اولویت همیشگی ما و سیزم بوده. هم برای نظامیان رسمی و هم سربازان گردش‌کاری صورت گرفته و پاداش‌هایی برای مقام‌آوران درنظر خواهیم داشت.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار