کد خبر: 1117242
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
عضو شورای اسلامی شهر کرج :
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بوستانها و پارکهای شاخص کرج حال خوبی ندارند گفت: وضعیت پارک‌های شهر مناسب نیست و در حال حاضر شهروندان از این موهبت بی‌بهره‌اند.

مریم قهرمانی صارم در نطق پیش از دستور هشتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به نبود امکانات در پارکهای شاخص و برندی همچون باغ فاتح و پارک شهریار و سایر پارکهای این کلانشهر از ناظرین فضای سبز و مدیریت شهری انتقاد کرد و اظهارداشت: ۶۴ هفته از عمر شورای ششم می گذرد و طی این‌ مدت، تذکراتی به شهردار داده شد که بیش از ۹۰ درصد آن ها هیچ گونه بازتابی نداشت، حتما مطلع هستید سال گذشته، باغ لاله ها به عنوان برند شهر کرج از بین رفت .

وی با اشاره به غیرقابل استفاده شدن ۷۰ درصد از عرصه های بازی کودکان در پارک های سطح شهر افزود: ناظرین فضای سبز دقیقا چه کاری انجام ‌می دهند؟ چرا کوتاهی می کنند؟ بوستان های شهرحال خوبی ندارند، بارها در صحن شورا در رابطه با حفظ و نگهداری و تجهیزات بوستان های محلی و پارک های سطح شهر تذکراتی داده شده اما دریغ از به نتیجه رسیدن یک مورد. آیا اصلا نظارتی بر عملکرد این افراد صورت می گیرد؟ عمر مفید برخی تجهیزات موجود در پارک ها به اتمام رسیده و این شرایط اصلا زیبا و برازنده این کلانشهر نیست.

قهرمانی صارم تصریح کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته و تصاویر ثبت شده از این ‌پارک ها توسط همکاران مشاهده می شود درختانی با عمق ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر قطع شده اند، چگونه از این ‌درختان نگهداری می کنیم که شرایط آن ها به گونه ای شود که مجبور به قطع این درختان می شویم؟ در حالیکه اگر مردم درخت مقابل منزل خود را قطع کنند کار به کمیسیون، جریمه و … کشیده می شود.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: معمولا از عمر پایه چراغ های برخی پارک های شهر ۱۵ تا ۲۰ سال می گذرد و بسیاری از این ‌پایه ها دریچه ایمنی ندارند. ما نمی توانیم به مردم خدمات دهیم اما نباید با جان آن ها بازی کنیم. برخی مسائل اجتناب ناپذیر هستند، گذر همه ما به این فضاها می افتد و خواسته یا ناخواسته این موارد را از نزدیک ‌می بینیم اما برخی موضوعات با جان مردم ارتباط دارد و نمی توان به سادگی از آن ها گذشت.

وی تاکید کرد: چراغ های فانوسی پل های عابر پیاده که باید نور عرشه پل ها را تامین کنند اغلب خاموش هستند؛ به نظر می رسد به زیباسازی و امنیت این پل ها توجهی نمی شود؛ تاکنون به این موضوع فکر کرده ایم که چرا با وجود پل های عابرپیاده، باز هم مردم از زیر آن ها تردد می کنند؟ آقای شهردار، پل آزادگان در مرکز شهر کرج را از نزدیک مشاهده کنید، اصلا شرایط خوبی ندارد.

 

قهرمانی یادآور شد: متصدی زیباسازی شهر کیست؟ چه زمانی تذکرات ‌ما به نتیجه می رسد و این موارد برطرف می شود؟ آیا واقعا شأن شورای شهر و تخصص های ما این است که در صحن شورا چنین مواردی مطرح شود؟ اما وقتی در شهری قدم می زنیم که در هر قسمت آن مشکلات این چنینی به چشم می خورد، دلمان برای شهر و مردم آن می سوزد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ۵۱ میلیارد بودجه ای که برای احداث ۳۰ پارک ‌محله ای در کرج در نظر گرفته شده است، گفت: اواخر هشتمین ‌ماه از سال هستیم اما فقط ۹ پارک از ۳۰ پارک به بهره برداری رسیده و دو میلیارد تومان نیز برای طراحی المان های شهر در نظر گرفته شده است. قاعده کار این است که المان هایی که برای شهر تهیه می شوند باید به مزایده گذاشته شوند اما با طرح هایی با قیمت های فضایی مواجه می شویم که کپی شده طرح های دیگران هستند.

وی بیان کرد: کار ما تدریس همین طرح ها در دانشگاه است و به خوبی متوجه می شویم صاحب کدام اثر کدام طرح است؛ چه کسی این طرح ها را مصوب و تایید می کند؟ آقای شهردار هیأت داوران را چه کسانی انتخاب کرده اند؟ واقعا نمی دانیم حراست سازمان های شهرداری دقیقا چه کاری انجام‌ می دهند و چه کسانی باید بر این موارد دقت و نظارت داشته باشند؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان به تعیین تکلیف پیمانکاران حفظ و نگهداری تاکید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار