کد خبر: 1117142
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
وحیدی:
وزیر کشور، جوانی جمعیت را یکی از مولفه‌های قدرت ملی و بالندگی اجتماعی دانست و گفت: برنامه هغتم توسعه متناسب با آمایش سرزمینی تدوین می‌شود.

«احمد وحیدی» روز یکشنبه در نشست کارگروه جوانی جمعیت که با رونمایی از بُن‌سازه آموزشی مسیر نجات همراه بود، اظهار داشت: باید به تقویت بنیان نظام خانواده در کشور توجه اساسی داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تحکیم خانواده پیامد‌های مهمی در حوزه همبستگی و هویت جمعی و ملی دارد، افزود: نظام خانواده همواره چتر حمایتی مناسبی برای افراد بوده و از این‌رو تضعیف خانواده و پایه‌های ارزشی نهفته در آن باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور می‌شود.

وی، جوانی جمعیت را مسأله مهمی برای آینده کشور برشمرد و گفت: لازمه پیشرفت کشور در گرو داشتن جمعیت جوان و پویاست.

وحیدی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده را یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم اعلام کردند و آن را یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور دانسته‌اند.

وزیر کشور، ترکیب جمعیت جوان را یکی از مولفه‌های مهم قدرت ملی و نشانه بالندگی و پویایی جامعه دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون جوانی جمعیت گام بزرگی در این حوزه برداشت و باید دستگاه‌ها و نهاد‌ها با دغدغه‌مندی و حساسیت، برای اجرای این قانون تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی نیازمند توجه همه‌جانبه و فوری است و اگر امور اجتماعی همچون موضوع جوانی جمعیت به‌موقع دنبال نشود، در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، اضافه کرد: وزارت کشور به‌عنوان دستگاه حاکمیتی با محوریت استانداری‌های سراسر کشور قانون جوانی جمعیت را در کشور دنبال می‌کند.

وحیدی افزود: سیاست‌های کلی برنامه هفتم با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی به دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است و موظفیم متناسب با این سیاست‌ها به تدوین هر چه قوی‌تر برنامه توسعه هفتم کشور همت گماریم.

وزیر کشور تأکید کرد: وزارت کشور به‌عنوان دستگاه ناظر و هدایت‌گر نقش موثری در تدوین و اجرایی شدن برنامه‌های کلان توسعه‌ای دارد و برای همین لازم است برنامه هفتم متناسب با اصل آمایش سرزمینی تدوین و عملیاتی شود.

وحیدی همچنین بر تشکیل کارگروه تدوین برنامه هفتم توسعه وزارت کشور با محوریت معاون هماهنگی این وزارتخانه تأکید کرد و افزود: لازم است همه معاونت‌ها و مراکز در ارتباط و تعامل نزدیک به تنظیم کامل برنامه هفتم کمک کنند.

وی با تأکید بر تقویت تعاملات با کشور‌های همسایه گفت: استانداران مرزی متولی اصلی این کار هستند و باید نقش مهمی در این حوزه داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار