کد خبر: 1116966
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
معاون فرهنگی وزارت ارشاد از مصوبه جدید هیئت نظارت بر ضوابط نشر مبنی بر صدور مجوز کتاب‌های صوتی و الکترونیک در اداره کتاب خبر داد.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به مصوبه جدید هیئت نطارت بر ضوابط نشر درباره کتاب‌های دیجیتال و صوتی گفت: این مصوبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد و در کمیسیون عمومی شورا به تصویب رسید.  قرار است این پیشنهاد در صحن عمومی شورا نیز بررسی و تصویب شود.

وی در توضیح بیشتر این مصوبه افزود: بر اساس این مصوبه انواع کتاب‌های دیجیتال، صوتی و هر نوع محتوایی که که به عنوان کتاب قرار است عرضه شود باید از اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کند.

احمدوند تصریح کرد: تا پیش از این در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب صوتی در دفتر موسیقی معاونت هنری و کتاب دیجیتال در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال مجوز دریافت می‌کرد.

وی افزود: تغییری در روند فرآیند‌ها انجام نمی‌شود؛  چرا که مجوزی که در مراکز ارشاد صادر می‌شود، مبنای مجوزی است که در اداره کتاب صادر شده است.

پیش از این محسن ظریفیان یگانه مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تسنیم گفته بود: اساس کار هیئت نظارت سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری حوزه کتاب و نظارت بر اجرای صحیح سیاست‌هاست. در این زمینه بررسی برخی آیین‌نامه‌ها مانند آیین‌نامه ارزیابی کتاب کودک و نوجوان در حال اصلاح است، بررسی و تدوین برخی کاربرگ‌هایی که ناظر به مسائل تخصصی و مسائل مبتلی به نشر است را شروع کردیم و مواردی را نیز به تصویب رساندیم، در حوزه کتاب دیجیتال و نشر الکترونیک مصوبه داشتیم که اعلام خواهد شد و درباره برخی از کتاب‌هایی که نیاز به تصمیم‌گیری هیئت داشته است.  همچنین درباره پنج کتاب نیز در شورا تصمیم‌گیری شده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار