کد خبر: 1116855
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ۸۰ درصد گاز‌های گلخانه‌ای توسط ۳ کشور جهان تولید می‌شود، گفت: برای موضوع تغییرات اقلیم از کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شده‌ایم.

علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه «صف اول» درباره عملکرد این سازمان در حفظ و حراست از محیط زیست و دیپلماسی منطقه‌ای اظهار داشت: از سال ۹۲ که سازمان ملل بحث تغییر اقلیم را مطرح کرد ایران به کنوانسیون مربوطه پیوست و این کنوانسیون هر سال در یک کشور عضو برگزار می‌شود که امسال در مصر بود.

وی افزود: موضوع تاب آوری، سازگاری با تغییرات اقلیم و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای از مباحث این مراسم بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اندیشمندان معتقدند دستکاری بشر سبب افزایش گاز‌های گلخانه‌ای شده و این موضوع سبب جلوگیری از فرار گرما لذا وقوع سیلاب و خشکسالی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید نسبت به کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنار سایر کشور‌ها اقدام کنیم البته تحریم‌های ظالمانه سبب شده صندوق اقلیم محیط زیست به لحاظ فناوری از ایران حمایت نکند، ولی با این وجود سعی کرده‌ایم از شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه بهره‌مند شویم.

سلاجقه گفت: ۳ کشور بزرگ چین، آمریکا و هند ۸۰ درصد گاز‌های گلخانه‌ای جهان را تولید و مابقی کشور که ایران هم جزو آن است ۲۰ درصد و ما دهمین کشور تولید کننده گاز‌های گلخانه‌ای هستیم.

وی در ادامه به قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت: این قانون علیرغم ویژگی‌های گسترده البته نواقصی هم دارد و سال ۱۴۰۰ ستاد هوای پاک کشور ۱۷۶ تکلیف برای ۲۳ دستگاه کشور در نظر گرفت و درصد تکالیف هم مشخص است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان برای حفظ محیط زیست جهت موضوعات حمل و نقل درون شهری، مسأله جلوگیری از مازوت سوزی و… در نظر گرفته شده بود و امسال برای بودجه ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مشخص شده البته در بخش دیگر ۳ میلیارد دلار ارزی برای اصلاح مصرف سوخت، حمل و نقل عمومی، طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده پیش بینی شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار