کد خبر: 1116612
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
رئیس کمیسیون اروپا ضمن اذعان به ناتوانی کشور‌های غربی در مهار توانمندی‌های ایران خواستار اتخاذ رویکردی جدید در جهت تحقق این هدف شد.

«اورزولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا شامگاه جمعه در همایش امنیتی گفت‌وگوی منامه از ناتوانی کشور‌های غربی در مقابله با توانمندی‌های ایران، از جمله توان پهپادی کشورمان شد و خواستار اتخاذ «رویکردی هماهنگ» در قبال ایران شد.

فون در لاین خطاب به هیأت‌های حاضر در این همایش گفت اشاعه تسلیحاتی ایران نباید بدون توجه رها شود. وی گفت: «چند کشور حاشیه خلیج [فارس]سال‌هاست هشدار داده‌اند که ایران در حال تحویل پهپاد به کشور‌های سرکش است.»

وی اضافه کرد: «مدت‌ها طول کشید حقیقت ساده‌ای را یاد بگیریم که همزمان با تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای بایستی روی اشاعه انوع دیگر سلاح از پهپاد گرفته تا موشک‌های بالیستیک هم تمرکز کنیم. این مسئله نه فقط برای خاورمیانه بلکه برای همه ما خطر امنیتی است.»

فون در لاین خواستار یک معماری امنیتی قوی‌تر در دنیا شد. او گفت: «دنیا به یک معماری امنیتی قوی‌تر در برابر گسترش هرج و مرج نیاز دارد. ما در اروپا این را می‌دانیم و این مسئله در اینجا در خلیج [فارس]هم اهمیت دارد.»

مقام اروپایی در ادامه تصریح کرد: «بایستی در خصوص یک رویکرد هماهنگ در قبال ایران همکاری کنیم. امنیت خلیج [فارس]برای اروپا مهم است همان‌طور که امنیت اروپا برای کشور‌های خلیج [فارس]مهم است. ما فرصتی تاریخی برای ایجاد پیوند‌هایی جدید میان مناطق خودمان داریم.»

رئیس کمیسیون اروپا در بخش دیگری از اظهاراتش به تحولات مربوط به جنگ اوکراین نیز پرداخت و در خصوص بحران انرژی احتمالی که پیش‌بینی می‌شود اروپا با آن مواجه شود گفت: «ذخایر ما ۹۵ درصد پر است و ما برای این زمستان مشکلی نداریم. چالش ما زمستان سال آینده خواهد بود.»

وی تصریح کرد: «ما در دوره‌ای سخت و پرآشوب از تاریخ قرار داریم. تغییرات عظیمی در عرصه انرژی در حال وقوع هستند.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار