کد خبر: 1115988
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
در تماس تلفنی با بایراموف مطرح شد
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای آذربایجانی خود ضمن ابراز نارضایتی از برخی اظهارات غیر واقع بینانه مطرح شده در روز‌های اخیر، رعایت احترام به حاکمیت کشور‌ها را یک اصل مهم برشمرد.

در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، اهم موضوعات روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

در این مکالمه تلفنی امیرعبداللهیان ضمن ابراز نارضایتی از برخی اظهارات غیر واقع بینانه مطرح شده در روز‌های اخیر، رعایت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها و عدم دخالت در امور داخلی آن‌ها را یک اصل مهم و اساسی برشمرد.

وزیر امور خارجه کشورمان مجاری رسمی و دیپلماتیک را بهترین مسیر برای رفع سو تفاهمات و اختلاف نظر‌ها دانست و تاکید کرد: مطرح کردن این گونه موضوعات در رسانه‌ها نه تنها کمکی به حل مسئله نمی‌کند، بلکه زمینه را برای سو استفاده دشمنان فراهم می‌آورد.

در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر لزوم تقویت همه جانبه روابط میان دو کشور تاکید نمود.

امیرعبداللهیان از همتای آذری خود جهت مشارکت در نشست ابتکاری جمهوری اسلامی ایران موسوم به ۳+۳ در تهران به عنوان چارچوبی برای حل و فصل مسائل منطقه از طریق راهکار دیپلماسی دعوت به عمل آورد.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آستانه، گفتگو‌ها و تماس‌های میان مقامات تهران و باکو را مثبت ارزیابی کرد و بر آمادگی جمهوری آذربایجان جهت تقویت روابط و رفع سوءتفاهم‌ها تاکید نمود.

طرفین در این دیدار بر لزوم تداوم و تقویت ارتباط میان بخش‌ها و نهاد‌های مختلف دو کشور به منظور تقویت روابط دوستانه و رفع سو تفاهمات احتمالی تاکید کردند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار