کد خبر: 1115979
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
متکی:
وزیر سابق امور خارجه ایران با اشاره به بازداشت بیساری از عناصر مدیریت کننده اغتشاشات تأکید کرد اطلاعات خوبی به دست ایران افتاده که صهیونیست‌ها فکر نمیکردند ایران به آن دست پیدا کند.

«منوچهر متکی» وزیر سابق امور خارجه با حضور در استودیو المیادین در تهران تأکید کرد که بازداشت عناصری از اغتشاشگران، اطلاعات خوبی در اختیار ایران قرار داده است؛ و دولت کردستان عراق باید پیام ایران را گرفته باشد و بداند که ایران بر سر امنیت خود اصلاً مسامحه نخواهد کرد.

تروریست‌ها در کردستان دنبال تجزیه عراق و سوریه هستند

متکی در ابتدای برنامه در پاسخ به سوالی درباره تحرکات عناصر تروریستی در کردستان عراق گفت، اگر برخی گروه‌های تروریستی می‌خواهند در کردستان بمانند، نباید سلاح داشته باشند. نباید آموزش نظامی داشته باشند و باید متوقف شود. هیچ کشوری اردوگاه‌های نظامی را پشت مرز‌های خود تحمل نمی‌کند. نکته مهم دور کردن هر گونه حضور مشکل‌زای این عناصر از مرز‌های ایران است... برخی از مقر‌های آنان در حملات اخیر نابود شد و اگر لازم باشد باز هم به مقر‌های مشکل‌زای آنان حمله خواهد شد. گروه‌های تروریستی در کردستان دنبال تجزیه عراق و سوریه و مناطق دیگر و در نتیجه تجزیه جهان اسلام هستند.

دولت کردستان باید پیام را گرفته باشد

المیادین از پیام‌های اقدام اخیر ایران در حمله به مواضع تروریست‌ها از جمله پیام برای رژیم صهیونیستی پرسید، و متکی توضیح داد، بعد از گفتگو با دولت عراق، بغداد از موضع ما کاملا مطلع است، و آنکس که باید پیام اول را بگیرد، دولت کردستان عراق است و باید به یاد بیاورد که ایران بر سر امنیت ملی خود اصلا مسامحه نمی‌کند. ما برای اثبات برادری خود با برادران در عراق از جمله برادران کرد، ما سال‌ها حضور این‌ها را تحمل کردیم.

بازگشت نتانیاهو به قدرت یعنی بحران‌زایی

متکی گفت، اما درخصوص اسرائیل رژیم اشغالگری که روی سینه فلسطینی‌ها چمبره زده و قاتل کودکان است و در اندیشه نیل تا فرات است، و کارش جنایت و قتل است، باید بگویم که فکر می‌کنیم که بازگشت نتانیاهو به قدرت به معنای بحران‌زایی برای منطقه است. اسرائیل دوباره می‌خواهد تهدید‌های قبل خود علیه ایران را از سر بگیرد. ایران نشان داد که وارد بازی‌ای که دیگران زمینش را تعیین کنند، نخواهد شد... در مقابل تهدید‌های آنان، ایران موشک جدید خود را رونمایی کرده که بعد از هفت دقیقه به فلسطین اشغالی می‌رسد. یکی از اهداف هم مرکز اتمی دیمونا است. سپاه پیام قوی‌ای فرستاد....

اطلاعات خوبی از شبکه آمریکا در منطقه به دست آمد

المیادین از اقدام اطلاعاتی و بازداشت شبکه‌ای از زنان اغتشاشگر، پرسید و متکی پاسخ داد، آمریکایی‌ها در این مرحله هم اطلاعاتی غلطی داشتند لذا اقدامات اشتباهی هم مرتکب شدند. به همین دلیل بایدن و قبل از او اوباما، خودشان را در اقدامی نادرست که شایسته رئیس جمهور یک کشور نیست، خود را وارد میدان کردند. ما در اروپا هم شاهد تبعیت کامل آن‌ها از آمریکا هستیم و سیاست مستقلی ندارند. آمریکا و اروپایی‌ها همه وزن و ثقل خود را وارد این توطئه کرده‌اند. آن‌ها این بار بر موضوع زنان متمرکز شده‌اند. در حالی که زنان در جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده‌اند. هدف اساسی آنان براندازی نظام است. اشخاصی که آنان آموزش داده و بازداشت شده‌اند به این هدف آمریکا اعتراف کرده‌اند.

المیادین پرسید، آیا اطلاعاتی مشخص در اعترافات به دست آمده که میگویید با همه وزن خود وارد میدان شده‌اند؟ و متکی تأکید کرد، بیشترین حجم توزیع پول [در میان خرابکاران]در این مرتبه انجام شده است. حجم بزرگی از عناصر داخلی و خارجی دستور گرفتند تا وارد ایران شوند. وزارت اطلاعات ایران به این دلیل رویکرد آمریکا موفق شد خیلی از افرادی را که حتی پرونده هم نداشتند، بازداشت کند و اطلاعات خیلی خوبی از شبکه آمریکا در منطقه به دست آمده است. اطلاعاتی به دست آمده که آمریکا و صهیونیست‌ها فکر نمی‌کردند که دست اطلاعات ایران بیفتد. اروپایی‌ها از رفتار آمریکا دریافتند که باید با همه وزن خود وارد معرکه شوند.

متکی در ادامه گفت ما در سال‌های گذشته شاهد اعتراضاتی از جانب مردم و یا کسبه یا جوانان در اعتراض به عملکرد دولت بوده‌ایم. آن‌ها نقد و اعتراض داشته‌اند. خب این اعتراض و نقد طبیعی است. ما بین نقد و اغتشاش تفاوت قائلیم، اما در کنار این اغتشاشات یک حرکت خزنده از جانب دشمن هم شاهدیم که هدفش براندازی حکومت در ایران است...، اما شاهد هستید که مردم ایران که در مناسبت‌های مختلف در میدان حاضر هستند، این اغتشاشات را اصلا همراهی نکردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار