کد خبر: 1115391
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
خوشبین‌ترین هوادار آرسنال هم بعد از کسب اولین پیروزی در لیگ تصور نمی‌کرد این تیم یکه‌تاز جزیره باشد و هیچ حریفی نتواند جایگاه لندنی‌ها را متزلزل کند. لیگ برتر انگلیس در حالی به خاطر جام‌جهانی تعطیل شده که توپچی‌ها قرار است برای حفظ آمادگی خود همچنان تمرین و اردوی پاییزه برپا کنند.
شیوا نوروزی

جاه‌طلبی‌های آرتتا آرسنال را به رؤیای قهرمانی نزدیک کرده است

 

خوشبین‌ترین هوادار آرسنال هم بعد از کسب اولین پیروزی در لیگ تصور نمی‌کرد این تیم یکه‌تاز جزیره باشد و هیچ حریفی نتواند جایگاه لندنی‌ها را متزلزل کند. لیگ برتر انگلیس در حالی به خاطر جام‌جهانی تعطیل شده که توپچی‌ها قرار است برای حفظ آمادگی خود همچنان تمرین و اردوی پاییزه برپا کنند.
رؤیای میکل آرتتا بالاخره به واقعیت تبدیل شده است و حالا همه به تیم او به چشم مدعی اصلی قهرمانی نگاه می‌کنند، اما خودش معتقد است خیلی نباید عجله کرد، چراکه در لیگ انگلیس مدعیان زیادی هستند و می‌توانند شرایط را به نفع خود تغییر دهند. با این حال کسب دوازدهمین برد فصل فاصله امتیازی توپچی‌ها با سیتی را به عدد پنج رساند تا سرمربی اسپانیایی در تعطیلات با خیال راحت برای رسیدن به هدف اصلی برنامه‌ریزی کند.
شایسته صدرنشین
برای آرسنال همه چیز از بازی با کریستال پالاس شروع شد. برد ۲ بر صفر به شاگردان آرتتا روحیه داد و آن‌ها را به این باور رساند که این فصل با گذشته متفاوت خواهد بود. از آخرین باری که این تیم توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد، ۱۸ سال می‌گذرد. لندنی‌ها بعد از فصل ۲۰۰۴ – ۲۰۰۳ دیگر رنگ قهرمانی به خود ندیدند و هرگز نتوانستند از سد مشکلات موجود بگذرند. منتها آرتتا این بار تیمی ساخته که کسی جلودارش نیست. آرسنال در جدول لیگ با شایستگی صدرنشینی را در اختیار دارد و اگر آمادگی تیم تا بعد از جام‌جهانی حفظ شود، می‌توانند امیدوار باشند که یک جام قهرمانی به ویترین افتخارات گذشته‌شان اضافه خواهد شد.
سبقت از حریفان
تیم ۳۷ امتیازی با تلاش، جنگندگی و دوندگی زیاد رقبا را یک به یک از پیش‌رو برداشت و منچستریونایتد تنها حریفی است که تا اینجا توانسته آرسنال را شکست دهد. توپچی‌ها در ۱۴ بازی لیگ فقط یکبار تلخی باخت را چشیده و ۱۲ بازی را با برد پشت سرگذاشته‌اند و یک بار هم امتیاز‌ها را با حریف تقسیم کرده‌اند. ولورهمپتون هم با دو گل شکست را پذیرفت تا کام آرسنالی‌ها قبل از شروع جام‌جهانی شیرین شود. البته باخت من‌سیتی خوشحالی‌شان را مضاعف کرد، چراکه با ناکامی شاگردان پپ گواردیولا، اختلاف تیم اول و دوم جزیره به پنج امتیاز رسید. نیوکاسل ۳۰ و تاتنهام ۲۹ امتیازی هم برای جداشدن از رتبه‌های سوم و چهارم جدول و کنار زدن سیتی و آرسنال شانس بسیار کمی دارند.
درخشش در اروپا
موفقیت‌های آرسنال تنها به لیگ برتر ختم نمی‌شود. این تیم فصل گذشته باز هم نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد و به ناچار دوباره راهی لیگ اروپا شد. نتایج این تیم در لیگ اروپا نیز درخشان بوده است؛ شاگردان آرتتا از ۱۸ امتیاز ممکن ۱۵ امتیاز کسب کردند و تنها با یک باخت به عنوان صدرنشین گروه مستقیماً راهی یک هشتم نهایی شدند، در حالی که تیم‌هایی، چون من‌یونایتد و آاس رم نتوانستند صدرنشین شوند و مجبورند در پلی‌آف لیگ اروپا به میدان بروند.
اعتماد به آرتتا
مسیری که آرسنال در سال‌های گذشته طی کرده پر از فراز و نشیب بوده است. نکته مهم اینجاست که سران باشگاه همچنان به مربیان جوان اعتماد می‌کنند و به آن‌ها فرصت جاه‌طلبی می‌دهند. زمستان سال ۲۰۱۹ میکل آرتتا از دستیاری در منچسترسیتی به سرمربیگری آرسنال رسید. در آن زمان کمتری باشگاهی ریسک‌سپردن هدایت تیم لیگ برتری به یک مربی ۳۷ ساله را قبول می‌کرد؛ به ویژه که آرتتا در عرصه مربیگری فقط تجربه کمک مربی را در کارنامه داشت، اما اتفاق بزرگی رقم خورد و یک مربی جوان دیگر پا به عرصه گذاشت. توپچی‌ها از زمان حضور سرمربی اسپانیایی دو بار مقام هشتم و یک بار مقام پنجم را کسب کردند. در سه فصل گذشته تیم لندنی با آرتتا یک بار قهرمان جام حذفی شده و یک بار نیز قهرمان کامیونیتی شیلد.
آرزوی قهرمانی
چهارمین فصل حضور میکل آرتتا با گذشته متفاوت است. آرسنال پس از سال‌ها طعم صدرنشینی را چشیده و با عملکرد فراتر از انتظار، خیال ندارد این جایگاه را تقدیم رقبا کند. برخلاف پیش‌بینی‌ها این توپچی‌ها هستند تعطیلات را با فاصله از دیگر مدعیان پشت سرخواهند گذاشت. آرتتا توجه زیادی به روحیه، سبک زندگی و جو حاکم بر رختکن دارد. سرمربی آرسنال توجه به این مسائل را مهم و تأثیرگذار خوانده است: «هیچ‌کس انتظار نداشت ما در جایی قرار بگیریم که در حال حاضر هستیم. من بیشتر از همیشه روی سبک بازی تیمم، سبک‌زندگی کردن ما در کنار همدیگر، جوی که در اطراف تیم داریم و حسی که قرار است در کنار هواداران در ورزشگاه‌مان ایجاد کنیم، متمرکز هستم. تمام این موارد بسیار مهم و قدرتمند هستند.»
وقفه جام‌جهانی
حفظ آمادگی تیم در تعطیلات طولانی چالش سختی برای آرسنال خواهد بود. البته سرمربی برنامه‌ریزی دقیقی دارد و باشگاه هم از او حمایت می‌کند. تمرینات به قوت خود باقی است و قرار است تیم در دوبی اردو بزند. انجام چند بازی دوستانه از جمله رویارویی به میلان و لیون هم در دستور کار است. میکل آرتتا معتقد است وقفه پیش‌رو بهترین زمان برای بالا بردن آمادگی بازیکنان است: «اینکه درصدر قرار داریم، عالی است ما از این لحظه نهایت لذت را می‌بریم. حالا وقفه‌ای طولانی در پیش داریم و باید واکنش درستی داشته باشیم و کاملاً برای اتفاقاتی که پس از جام‌جهانی رخ خواهد داد، آماده باشیم. وقتی تیمی در این شرایط قرار دارد، دوست دارد که به بازی کردن ادامه دهد. این کار ممکن نیست، بنابراین ما باید از این زمان به بهترین شکل ممکن و به نفع خودمان استفاده کنیم. هدف ما این است که هر روز به عنوان یک تیم بهتر بازی کنیم، ابزار بهتری داشته باشیم و بتوانیم کاری که در زمین داریم را بهتر انجام دهیم.»
تعداد زیادی از بازیکنان آرسنال در قطر ۲۰۲۲ حضور خواهند داشت. مت ترنر (امریکا)، آرون رمزدیل (انگلیس)، تاکرو تومیاسو (ژاپن)، ویلیام سالیبا (فرانسه)، بن وایت (انگلیس)، گرانیت ژاکا (سوئیس)، گابریل مارتینلی (برزیل)، گابریل ژسوس (برزیل) و بوکایو ساکا (انگلیس) ملی‌پوشان این تیم هستند و آرتتا باید امیدوار باشد مصدوم جدیدی روی دستش نماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار