کد خبر: 1115016
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
شهید محمدامین کریمیان در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: اگر از سرهای ما کوه درست کنند هرگز نخواهیم گذاشت روزی نسل‌های بعدی در کتاب تاریخ بخوانند امام خامنه‌ای مثل جدش حسین(ع) تنها ماند. سلام مرا به حضرت آقا برسانید و بگویید اگر دوباره زنده شوم از تکه‌تکه شدن در راه ایشان ابایی ندارم.
این ایام خبرهای تلخی شنیدیم از حوادث و اغتشاشات اخیر، ما مردمی هستیم که در هشت سال جنگ تحمیلی با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح کم نیاوردیم این ماجرای اخیر اغتشاشات،کارزار واقعا به حساب نمی‌آید.

همه جوانان باید حواس‌شان باشد، سراغ کسانی که با ضربه زدن به کشور دنبال پر کردن جیب‌شان هستند، نروند و شرمنده خانواده شهدا نشوند، از شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت که در این ایام بیشتر به یاد عزیزانشان هستند و دل‌هایشان پر از آه و صد ناله است.

خواهر شهید کریمیان، شهید مدافع حرم در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: اتفاقات سیاسی در کشور برای من جالب بود من دو سال از برادرم کوچکتر بودم وقتی اتفاقی می‌افتاد، من خیلی عجله داشتم ولی ایشان با طمانینه رفتار می‌کردند.

با توجه به اینکه سن خیلی زیادی هم نداشتند ترجیح‌شان این بود در مسائل پیش آمده عجولانه نه قضاوت کند و نه عجولانه واکنشی نشان دهد.

شهید عجولانه رفتار نمی‌کرد

کریمیان اضافه می‌کند: حتی در قضایایی که در ظاهر چیز بدی نبود هم عجولانه رفتار نمی‌کردند، به‌عنوان مثال سالی که برجام داشت تصویب می‌شد من خاطرم هست که یک‌سری از طلاب و دانشجویان داشتند از قم می‌رفتند جلوی مجلس تحصن کنند تا اثری داشته باشد من دوست داشتم بروم و اینکه اعتراضی به این تصویب ۲۰ دقیقه‌ای کرده باشم آنجا خاطرم است که محمدامین به من گفت به نظرم این کار درست نیست و این کار را نکن و من هم به حرفش گوش دادم.

آن موقع استدلال‌هایی که برایش آوردم گفتم آقای فلانی این حرف را زد آقای فلانی آدم خوب، قوی و از علما بود گفت آقای فلانی دارد اشتباه می‌کند گفتم چه می‌گویی چرا نسبت اشتباه به ایشان می‌دهی، ایشان دقیق است، گفت عالم هم باشد ممکن است اشتباه کنند آقای فلانی موضع‌شان اشتباه است.

خواهر این شهید مدافع حرم بیان می‌کند: باید بگویم این جناح و آن جناح برایش مهم نبود بلکه برایش موضوع مهم این بود سنجیده عمل کند.

اگر بخواهم راجع به شخصیت شهید صحبت کنم دو ویژگی مهم داشت و این دو ویژگی شخصیت ایشان را ساخت و موجب شد بارش را ببندد؛ من همیشه می‌گویم موضوع جالب و بی‌نظیر در شهید که در بقیه شهدا دیدم این بود که هیچگاه دست از تلاش  برنمی‌داشت.

وی اضافه می‌کند: فقط کافی بود موضوعی را اراده کند حالا می‌خواست آن موضوع امتحان و درس باشد و یا  سوریه رفتن باشد اگر سنگ جلوی پایش زیاد بود و یا هر موضوع دیگر؛ آنقدر تلاش می‌کرد و از درهای مختلف وارد می‌شد تا به مقصود برسد.

نه ناامید نمی‌شد نه خسته

نه ناامید نمی‌شد نه خسته، خیلی جد و جهد داشت واقعا اگر بخواهم درس خواندنش را بگویم من ندیدم این‌گونه یک نفر پیوسته درس بخواند و ساعت‌های متمادی اصلا خسته نشود.

کریمیان تصریح می‌کند: خصوصیت دیگر ایشان ارادت عجیب و غریب به اهل بیت بود و در هیچ برهه‌ای از زندگی این ارادت نه گُم و نه کم نشد،  همیشه بود به شدت به اهل بیت ارادت داشتند و به هیچ وجه مجلس اهل بیت را از دست نمی‌دادند و تمام تلاش‌شان را هم در همین مسیر به کار می‌گرفتند.

برای تبلیغ عمدتا مناطق محروم هم می‌رفتند معمولا خودشان که هیچ وقت خواهان حق تبلیغ نبودند چون اصلا دوست نداشتند اگر هم هزینه‌ای پرداخت می‌شد، اینها را روی هم می‌گذاشتند تا خرج سفر کربلایش دربیاید.

خواهر این شهید مدافع حرم ادامه می‌دهد: یک بار به خاطر دارم که ایشان می‌خواستند به کربلا بروند پول نداشتند گوشی‌شان را فروختند و بدون اینکه به پدر و مادرم بگویند و به کربلا رفتند، می‌خواهم بگویم چنین ارادتی داشتند که حاضر بودند جان و مال و هرچه دارند را در این مسیر فدا کنند که الحمدالله هم فدا کردند.

تاکید ایشان همیشه همان‌طور که در وصیت‌نامه‌شان هم خیلی برجسته شد و چند جا ایشان تاکید بر این داشتند این بود که همه گوش‌ها به دهان حضرت آقا باشد و خدای ناکرده هیچ کس از حرف ایشان تخطی نکنند، در آن وصیت‌نامه‌ای  که سه ساعت قبل از شهادت‌شان نوشتند گفتند هر که بگوید تابع و مرید شهدا است باید مطیع این سید بزرگوار باشند.

کریمیان می‌گوید: عنوان خواهر شهید عنوان ویژه‌ای نیست، «سعادتی بوده از فضل آن چیزی حاصل من نیست» تنها کار من این است سیره‌اش را بگویم و خودم را در حد و اندازه‌‌‌ای نمی‌دانم که بخواهم توصیه‌ای کنم  ولی موضوع مهم اینکه شتاب‌زده عمل نکنیم.

در این قضایای اخیر عمل احساسی، شتاب‌زده چه در حد استوری و پست و یا حتی کمتر از آن در حد لایک باشد و خدای ناکرده بخواهد به جریان خاصی که واقعا این جریان‌ها مرده و کثیف هستند، از آنها حمایت شود، باید جوابگو باشیم.

وی ادامه می‌دهد: به نظرم وقتش است دوستانی که معترض هستند صف‌شان را از وحشی‌هایی آدم‌کشی که ایجاد  اغتشاش و ناامنی می‌کنند، جدا کنند؛ به‌ویژه قشر دانشجویان که اهل فکر، تحصیل و علم هستند.

خواهر این شهید مدافع حرم خاطرنشان می‌کند: به‌نظرم هر کسی با هر عقیده و نگرشی به جریان سیاسی امروز کشور باید همه چیز را رها کند و از اتحاد ایران عزیزمان حمایت کند تا خدای ناکرده بهانه به دست تجزیه‌طلبان ندهیم و عده‌ای بخواهند  از وضعیت کشورمان سوءاستفاده کنند؛  چرا که همان اندازه ما از فوت این خانم ناراحت شدیم آنان خوشحال شدند مهم برایشان این است بهانه‌ای جدید پیدا کنند تا در کشورمان آشوب و ناامنی ایجاد کنند.

*متن وصیت‌نامه شهید کریمیان که ۲ ساعت قبل از شهادت نوشته است

این‌جانب محمدامین کریمیان بهنمیری چون قصد عزیمت به سوریه جهت جهاد علیه دشمنان اهل‌بیت(ع) را دارم و احتمال کشته شدن در راه دفاع از حریم آل الله وجود دارد، چندخطی به‌عنوان وصیت می‌نویسم.

اولاً به همه مردم شریف و شهیدپرور ایران عرض می‌کنم؛ افتخار می‌کنم که در خدمت برادران فاطمیون هستم. مردم شریفی که برای رضای خدا جان خود را کف دست گرفتند و از حرم بی‌بی زینب (س) دفاع می‌کنند و اگر برای خانواده‌ام مشقت نداشت به خانواده‌ام می‌گفتم مرا در مزار شهدای فاطمیون دفن کنند.

ثانیاً خدمت مردم شریف ایران عرض می‌کنم آتش‌افروز فتنه و اعوان‌وانصارش خائن به انقلاب هستند و اگر کسی ذره‌ای ارادت به این شخص‌ها را دارد زیر تابوت مرا نگیرد. در ادامه به تمام برادران عرض می‌کنم حضرت آیت‌الله‌العظمی سید علی خامنه‌ای (حفظه الله علیه) ولی امر تمام مسلمین جهان است. اگر کسی می‌خواهد بداند تابع و مرید شهدا است باید مطیع این سید بزرگوار باشد.

سخنی با پدر و مادرم؛

من زندگی با شما را دوست دارم اما زندگی در کنار حسین (ع) تمام آرزوی من است، من دیدار روی شما را دوست می‌دارم، اما دیدن روی حسین (ع) تمام هستی من است. اگر فرزند خوبی برای شما نبوده‌ام به خاطر شهدا از من بگذرید، در سوگ من از خدا شکایت نکنید، چرا که آرزوی هرکسی شهادت در راه خدا و حسین فاطمه (ع) است و من هم جز جان ناقابلم چیزی برای حسین فاطمه (ع) نداشته‌ام.

پدر و مادر عزیزم! زندگی برایم سخت شده بود وقتی می‌دیدم از شهدا فقط اسمشان به‌جامانده و آرمان‌های شهدا تقریباً مرده بود. دنیا بدون شهدا و لگد کردن خون شهدا از مردن برای من سخت‌تر بود وقتی برادر به برادر رحم نمی‌کند، حجاب‌ها به بهانه آزادی رعایت نمی‌شود، شکم‌ها از حرام پر می‌شود و همه و همه مهدی(عج) فاطمه را تنها گذاشته‌اند دیگر نمی‌توانم دنیا را تحمل‌کنم.

پدر و مادر عزیزم! کمک به خانواده شهدا را ادامه دهید و لحظه‌ای کوتاهی نکنید و تا می‌توانید دل آن‌ها را شاد کنید که اگر چیزی آن دنیا به کمکتان بیاید همین کار است.

سخنی با برادرم؛

بعد از من قطعاً تنهایی را احساس خواهی کرد، یاد خدا را در همه احوال فراموش نکن و آرزو نکن زودتر به سالار شهیدان ملحق شوی.

وصیت من به تو؛ نماز اول وقت، احترام به پدر و مادرمان و پیروی از ولایت‌فقیه است. بعد از من این وظیفه توست که هرسال اربعین به کربلا بروی. کوچک‌ترین هدف من که مبارزه با افکار غربی و سکولاری در جامعه بود را ادامه دهید.

سخنی با خواهرم فاطمه زهرا؛

خواهر عزیزم! در تمام زندگی‌ام از صمیم قلب دوستت داشتم. تو راه خوبی را در پیش‌گرفته‌ای راه شهدا را فراموش نکن. وظیفه تو این است کوچک‌ترین هدف من که مبارزه با افکار غربی و سکولاری در جامعه بود را ادامه دهی و تا آخرین قطره خونت را دریغ نکن.

سخنی با خواهرم زینب؛

می‌دانم الآن متوجه الفاظ من نمی‌شوی اما در صحرای محشر از سر تقصیرات خانواده ما بگذر. تو نعمت خانواده ما بودی و هستی. وصیت من به تو احترام به والدین، حجاب و نماز اول وقت است.

سخنی با خواهرم فاطمه؛

وصیت من به تو احترام به والدین، حجاب و نماز اول وقت است. راه شهیدتان را فراموش نکنید.

کلامی با خانواده عموی شهیدم حاج علی کریمیان؛

افتخار من در دنیا این بود که با شما بزرگواران آشنا شدم و آرزوی من خدمت به همه شهدا مخصوصاً شما بوده است. راه شهیدتان را فراموش نکنید و برای من زیارت عاشورا بخوانید که غوغا می‌کند.

سخنی پایان خطاب به خانواده و همه مردمی که به این وصیت‌نامه گوش می‌دهید.

من از این دنیا با همه زیبایی‌اش می‌روم و همه آرزوهایم را رها می‌کنم اما به ولایت و حقانیت علی ابن ابی‌طالب و خداوندی خدا یقه‌تان را می‌گیرم اگر امام خامنه‌ای را تنها بگذارید.

اگر از سرهای ما کوه درست کنند هرگز نخواهیم گذاشت روزی نسل‌های بعدی در کتاب تاریخشان بخوانند امام خامنه‌ای مثل جدش حسین(ع) تنها ماند. سلام مرا به حضرت آقا برسانید و بگویید اگر دوباره زنده شوم از تکه‌تکه شدن درراه ایشان ابایی ندارم.

وصیت آخرم مرا در قبر عموی شهیدم دفن کنید. و در آخر زحمت را کم می‌کنم و از همه شما پوزش و حلالیت می‌طلبم.

آمریکا اگر «لا اله الا الله» بگوید ما باور نمی‌کنیم. امام خمینی(ره)

العبد الحقیر محمد امین کریمیان

شهید مدافع حرم  محمدامین کریمیان یکی از ۱۳ شهید مازندران بود که ۱۷ اردیبهشت ۹۴ در جبهه خان‌طومان سوریه آسمانی شد و به شهادت رسید و پس از ۶ سال پیکر پنج تن از این شهدا به کشور بازگشت و تشییع شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار