کد خبر: 1113047
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
نتایج ضعیف رده‌های سنی در کمیته فنی بررسی می‌شود
ناکامی کاروان ۶۰ نفره کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی جهان به یک بررسی و آسیب‌شناسی جدی نیاز دارد
شیوا نوروزی

ناکامی کاروان ۶۰ نفره کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی جهان به یک بررسی و آسیب‌شناسی جدی نیاز دارد. رقابت‌های قونیه در حالی به پایان رسید که از مجموع ۳۸ کاراته‌کا نوجوان، جوان و امید کشورمان تنها یک طلا در رده سنی امید‌ها (علیرضا حیدری) به ارمغان آمد. نتایج ضعیف تیم‌های پایه زنگ خطری جدی برای کاراته ایران است. رشته‌ای مدال‌آور که همواره یکی از قدرت‌های آسیا و جهان بوده، اما با تصمیمات و سیاست‌های غلط از روز‌های اوج فاصله گرفته است.
اعزام نفرات اضافه، نحوه انتخاب مربیان و ملی‌پوشان اعزامی از جمله انتقاد‌های وارده به کاروان حاضر در رقابت‌های جهانی رده‌های سنی بود.
رئیس فدراسیون نیز روی عملکرد ضعیف ملی‌پوشان رده‌های سنی صحه گذاشته و از ترمیم تیم‌های ملی صحبت کرده است. سیدحسن طباطبایی در گفتگو با ایرنا، ظرفیت کاراته ایران را بالا دانست: «با توجه به ظرفیت بالایی که کاراته ایران از لحاظ کیفی و کمی دارد، این نتیجه در خور نام کاراته ایران نبود. از رشته‌ای که با اقتدار قهرمان آسیا شد و در المپیک خوشرنگ‌ترین مدال را به دست آورد، در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان درخشیده و در بازی‌های آسیایی همواره نتایج خوبی به دست آورده، توقع بیشتری می‌رفت. نتایجی که در پیکار‌های رده‌های سنی جهان به دست آمد دلایل مختلفی دارد که با تشکیل جلسات کمیته فنی و بهره‌گیری از نظرات خبرگان از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.»
وی با اشاره به تغییر جغرافیای کاراته اظهار داشت: «برای ما بسیار مهم بود بعد از اینکه تیم‌های پایه در دوره گذشته مسابقات جهانی حضور نداشتند و در چند مرحله لیگ جهانی جوانان نیز شرکت نکردند، به پیکار‌های جهانی قونیه اعزام شوند. کاراته‌کا‌های ما باید به جهانی می‌رفتند که خوشبختانه توانستیم تیم کامل را اعزام کنیم.»
رئیس فدراسیون کاراته آینده تیم‌های پایه را روشن خواند: «جغرافیای کاراته جهان تغییر کرده است. کشور‌های متعددی، چون عربستان، اردن، قزاقستان، مصر و کرواسی در این رشته سرمایه‌گذاری داشته‌اند. بحث ژاپن جداست، اما در همین جهانی قونیه تیم‌های قدرتمندی، چون فرانسه و ایتالیا نیز تنها به یک مدال طلا رسیدند و اسپانیا اصلاً طلا نگرفت. به آینده‌سازان کاراته ایران خوش‌بین هستم و قطعاً اثرات مثبت این اعزام را که هرچند با نتایج مطلوب فاصله داشت در آینده خواهیم دید. مشکلات و ضعف‌هایی را که وجود دارد با بهره گرفتن از نظرات بزرگان کاراته ترمیم خواهیم کرد تا این رشته بتواند همچون گذشته پرچم ایران را در رویداد‌های مختلف به اهتزاز درآورد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار