کد خبر: 1110982
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز بهره‌برداران با ورود این محموله از طریق ۴۴ کشتی به زودی برطرف می‌شود.
 

محمد جواد عسکری روز جمعه در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان سمنان با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات طوبی شهرستان دامغان ابراز داشت: ۲۴ کشتی نهاده دامی در لنگرگاه‌های کشور کناره گرفتند و ۲۰ کشتی نیز از کشورهای مبدا در حال بارگیری نهاده  هستند و به زودی مشکل نهاده حل خواهد شود. 

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با شجاعت جراحی اقتصادی را که ضرورتی برای کشور بود اجرایی کرد و مجلس شورای اسلامی نیز برای رفع مشکل بهره‌برداران در حوزه کشاورزی در زمینه تامین اعتبار با تصویب طرح ۲فوریتی موافقت کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تامین نقدینگی ۳۰‌ههزار میلیارد تومانی در زمینه خرید نهاده دامی و رفع مشکلات بهره‌برداران در بخش کشاورزی صرف خواهد شد.

وی ادامه داد:  تحریم‌های ظالمانه دشمنان مشکلاتی را در زمینه تبادل پولی ایجاد کرد که رفع این مشکل با هم‌اندیشی دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تهاتر در قالب تبادل کالا ایران با برخی کشورها دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته بین صندوق بیمه و کشاورز فقدان اعتماد ایجاد شد و براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد در بازه زمانی مشخص اعتبار قابل از محل تامین اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی از طریق فروش اموال منقول و غیر منقول وزارت جهادکشاورزی در اختیار صندوق بیمه کشاورزی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: رویکرد دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی این است که تولید به گونه‌ای پیش رود که تولیدکننده و مصرف‌کننده رضایت داشته باشند و متضرر نشوند.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان در زمینه تامین کود شیمیایی، گفت: بخش خصوصی برای تولید کود فسفاته و پتاسه وارد کار شد و براین اساس رفع نیاز کشاورزان با واردات و تولید داخل دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امهال و استمهال وام کشاورزان مورد توجه است و در دستور کار برای بررسی قرار دارد. 

سمنان استان معین پایتخت در تامین گوشت مرغ 

استاندار سمنان گفت: سمنان استان معین تهران در تامین گوشت مرغ است و در روزهای آغازین اجرای طرح شجاعانه اصلاح اقتصادی، استان سمنان روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ برای بازار تهران تامین می‌کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: طی روزهای آغازین اصلاح اقتصادی استان سمنان ۱۷ هزار تن شکر برای پنج استان کشور تامین کرد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان در زمینه تولید تخم‌مرغ و گوشت‌قرمز نیز نقشی موثر در تامین نیاز بازار دارد.

وزیر جهادکشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در آیین اختتامیه جشنواره ملی پسته ایران در دامغان به استان سمنان سفر کردند و در نشست تشکل‌های بخش کشاورزی استان سمنان نیز حضور یافتند و از نزدیک درخواست‌ها و مطالبات کشاورزان این استان را شنیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دامغان یکی از کهن‌ترین و باستانی‌ترین شهرهای  ایران  واقع در استان سمنان است که در مسیر رودخانه چشمه‌علی شکل گرفته و در دوره شاهنشاهی اشکانی اولین پایتخت اشکانیان در ایران بود. نام قدیم آن دِه‌مغان و صددروازه بوده‌است و دارای آثار باستانی فراوانی از جمله مسجد تاریخانه، تپه حصار، برج طغرل، پیر علمدار، قلعه‌های گرد کوه، مهر نگار و منصور کوه، است. 

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود. 

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است. 

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار