کد خبر: 1105592
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
لیگ ملت‌های اروپا؛ ایتالیا منتظر انگلیس است
شیوا نوروزی

از سر گرفتن مسابقات لیگ ملت‌ها فرصت خوبی است برای تیم‌های اروپایی تا محکی جدی بخورند. هفته پنجم این رقابت‌ها امشب در نقاط مختلف قاره سبز آغاز و حساس‌ترین دیدار از سطح A در میلان برگزار می‌شود.

وضعیت گروه اول عجیب است؛ تیم مدعی فرانسه در فاصله دو ماه مانده تا شروع مسابقات جام‌جهانی با دو امتیاز قعر جدول گروهش را در اختیار دارد. درحالی‌که انتظارات از تیم دشان بالاتر از این حرف‌هاست. گرفتن تنها دو امتیاز از چهار بازی کار را برای دیدیه دشان سخت کرده و سرمربی به شدت تحت فشار است. خروس‌ها به دانمارک و کرواسی باخته‌اند و طی دو تساوی نیز چهار امتیاز را از دست داده‌اند. امشب در استادیو فرانس، آبی‌پوشان میزبان اتریش هستند. امباپه مهاجم اول فرانسه در حالی بار اصلی گلزنی را به دوش می‌کشد که کریم بنزما مصدوم است و به تیم‌ملی دعوت نشده است. از طرفی کیلیان با فدراسیون به مشکل خورده و اختلافات به وجود آمده حواشی را به همراه داشته است. هوگو لوریس کاپیتان و سنگربان اصلی فرانسوی‌ها نیز آسیب دیده و قرار است آلبان لافونت از دروازه میزبان در این مسابقه حفاظت کند. اتریش چهار امتیازی در بازی قبلی خود مغلوب دانمارک شد. در دیگر بازی گروه کرواسی به مصاف دانمارک صدرنشین می‌رود.

نبرد ایتالیا – انگلیس از گروه دوم فردا شب برگزار می‌شود. سه‌شیر‌ها به میلان سفر کرده‌اند تا شاید در سن‌سیرو به ناکامی‌های خود پایان دهند. انگلیسی‌ها در آخرین جدال اروپایی خود در خانه با چهار گل مغلوب مجارستان شدند و به قعر جدول چسبیدند. وضعیت این تیم نگران‌کننده است و گرت ساوت‌گیت هم عملاً راهکاری برای نجات انگلیس ندارد. بازگشت جوردن هندرسون به تمرینات برای سه‌شیر‌ها خبر خوبی است، اما فیلیپس هافبک سیتی مصدوم شده و شرایط بازی ندارد. مشکل اصلی انگلیس آماده نبودن مهر‌ه‌های کلیدی این تیم است. آن‌ها در باشگاه‌های‌شان نیز انتظارات را برآورده نکرده‌اند، به همین خاطر سرمربی هم نگران لیگ ملت‌هاست و هم جام‌جهانی: «عدم حضور ستاره‌ها در ترکیب اصلی تیم‌های‌شان به هیچ‌وجه ایده‌آل نیست، اما ما احساس می‌کنیم آن‌ها می‌توانند بازیکنان مهمی برای ما باشند و همین‌طور هم هست. این موقعیت فوق‌العاده‌ای برای ما نیست، اما همچنان بازی‌های زیادی پیش از قطر وجود دارد که آن‌ها فرصت بازی در آن را خواهند داشت.»
در آن سوی میدان ایتالیایی‌ها امیدوارند از گروه مرگ جان سالم به‌در ببرند. تیم پنج امتیازی مانچینی برای دومین دوره متوالی جام‌جهانی را از دست داده و موفقیت در لیگ ملت‌ها تنها دلخوشی آتزوری‌ها محسوب می‌شود. منتها لاجوردی‌پوشان در مصاف با آلمان حرفی برای گفتن نداشتند و به باخت ۵ بر ۲ رضایت دادند. با این وجود مانچو به تیمش امیدوار است. سرمربی ایتالیایی نتیجه دو بازی پیش‌رو را بسیار مهم خواند: نتایج این دو دیدار مهم است و هر اتفاقی ممکن است در گروه رخ دهد. باید تلاش کنیم در هر دو مسابقه پیروز شویم و صعود کنیم. من بازیکنان باتجربه و جوان را به اردوی تیم دعوت کردم. تیم‌های بزرگ فوتبال ایتالیا مدتی است که از مهاجمان خارجی در ترکیب استفاده می‌کنند و تنها مهاجم ایتالیایی حاضر در لیگ، چیرو ایموبیله است. امیدوارم به زودی شاهد دو یا سه مهاجم در ترکیب تیم‌های مختلف باشیم که بتوانند آینده تیم ملی را رقم بزنند، این مشکل کوچکی نیست. ما مقابل یک تیم قدرتمند از نظر فیزیکی به نام انگلیس بازی می‌کنیم. باخت سنگین به آلمان خوشایند نبود، اما حتی در آن بازی هم چیز‌های مثبتی در تیم دیدم. گاهی اوقات برای پیشرفت به چنین دیدار‌هایی نیاز دارید. مجارستان صدرنشین برای حفظ صدرنشینی باید دست پر از ورزشگاه ردبول آره‌نا لایپزیش خارج شود. آلمان که در بازی رفت با تساوی یک- یک مقابل مجار‌ها متوقف شد، امشب برای جبران آن نتیجه و گرفتن هر سه امتیاز برنامه ویژه‌ای دارد. مانشافت‌ها در این دوره از مسابقات هیچ شکستی متحمل نشده‌اند و با شش امتیاز منتظر لغزش مجارستان هستند.

دیدار‌های گروه چهارم نیز امشب برگزار می‌شود. هلند صدرنشین در ورزشگاه ملی ورشو بازی سختی با لهستان در پیش دارد. لاله‌های نارنجی با هدایت لوئیز فن‌خال عملکرد خوبی داشته‌اند و به کسب دو برد در آخرین فیفادی قبل جام‌جهانی امیدوارند. بلژیک تیم دوم گروه نیز در خانه پذیرای قعرنشین است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار