کد خبر: 1105590
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
گامی محکم در راه آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی قطر
تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۲۰:۳۰ فردا، جمعه اول مهر، در نخستین دیدار دوستانه خود در اردوی تدارکاتی اتریش به مصاف اروگوئه می‌رود. تیمی که تمام ستاره‌های خود را برای رویارویی با یوز‌های ایرانی در ورزشگاه NV Arena به صف کرده است.
دنیا حیدری

مصاف با اروگوئه، نخستین امتحان مرد پرتغالی در بازگشت مجدد روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران است، چراکه کی‌روش در بازگشت مجدد به فوتبال ایران، چهره‌ای متفاوت از خود به نمایش گذاشته، به‌طوری‌که برخلاف انتظار همگان از شجاع خلیل‌زاده برای حضور در تیم ملی دعوت می‌کند و سردار آزمون را در آغوش می‌کشد و در همان نخستین دیدار خود با رسانه‌ها می‌گوید هیچ جنگی با آن‌ها ندارد و تأکید می‌کند به اتحاد و همدلی برای موفقیت در جام جهانی قطر. رفتاری که کمتر کسی انتظار آن را از مرد خودرأی پرتغالی داشت، اما مصاف روز جمعه با اروگوئه نشان می‌دهد این تغییرات که به‌زعم بسیاری سیاسی‌کاری کی‌روش است تنها در زمینه رفتاری اوست یا نگاه فنی این مربی را نیز شامل می‌شود.

اردوی اتریش یکی از مهم‌ترین اردو‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران برای آماده‌سازی جهت حضور پرقدرت در جام جهانی قطر است، چراکه این فرصت را در اختیار کی‌روش قرار داده تا بعد از سه سال و نیم دوری از فوتبال ایران، بازیکنان تیم ملی را به‌طور جدی ارزیابی کند و محک بزند. از سوی دیگر با توجه به فاصله اندک تا جام جهانی، نفرات دعوت شده به این اردو فرصت خوبی دارند تا در دو دیدار پیش‌رو هر آنچه در چنته دارند را برای تثبیت جایگاه خود رو کنند.

اما مهم‌تر از همه شاید رویارویی با تیمی باشد که قرار است با تمام ستاره‌های خود مقابل ایران به میدان برود. نخستین حریف تدارکاتی ایران در اردوی اتریش چند روز قبل بود که برای برپایی اردو وارد این کشور شد. حضوری که نگاه همه را به خود جلب کرد، چراکه برخلاف مراکش، اروگوئه ستاره‌های خود را هم به همراه آورده است. نفراتی، چون موسلرا، کاسرس، بنتانکور، والورده، تریرا و ووچینو که چهار هافبک مطرح اروگوئه هستند و همچنین داروین نونیز، ستاره سابق بنفیکا و کنونی لیورپول که فصل گذشته رقابت تنگاتنگی با مهدی طارمی، ملی‌پوش ایرانی پورتو برای کسب عنوان آقای گلی داشت و در نهایت نیز توانست گوی سبقت را از مهاجم ایرانی لیگ پرتغال برباید یا ستاره‌هایی، چون لوئیز سوارز، ادینسون کاوانی یا حتی مکسی گومز که بی‌شک مهره‌های تأثیرگذار اروگوئه هستند که می‌توانند شب سختی را برای کی‌روش و یارانش رقم بزنند. حال آنکه دیه‌گو گودین، کاپیتان این تیم به دلیل آسیب‌دیدگی فرصت حضور در فیفادی سپتامبر را از دست داده است و به همین دلیل نمی‌تواند فردا برابر ایران در ترکیب تیم اروگوئه به میدان برود.

اروگوئه، مهم‌ترین حریف تدارکاتی ایران در مسیر آماده‌سازی جام جهانی قطر است. تیمی که ۱۶ مرتبه جام قهرمانی کوپا‌آمه‌ریکا را بالای سر برده و قهرمان جام‌های جهانی ۱۹۳۰ و ۱۹۵۲ شده اکنون با ۲۸ امتیاز بعد از برزیل و آرژانتین در رتبه سوم جدول ۱۰ تیمی دیدار‌های مقدماتی آمریکای جنوبی قرار دارد و برای پانزدهمین مرتبه موفق به کسب جواز حضور در جام جهانی شده است. لاسلسته که اکنون در جایگاه سیزدهم رنکینگ جهانی (فیفا) قرار دارد، در گروه H جام جهانی قطر با پرتغال، غنا و کره جنوبی همگروه است.

لاسلسته یکی از قدرتمندترین تیم‌هایی است که فوتبال ایران می‌توانست با آن دیدار کند. تیمی که هدایت آن را دیه‌گو آلونسو ۴۷ ساله و مهاجم سابق اروگوئه به عهده دارد. مربی که از زمان حضورش در نیمکت اروگوئه، این تیم در هفت بازی آمار شش برد، یک تساوی، ۱۶‌گل زده و فقط یک گل خورده را ثبت کرده که شاید مهم‌ترین نتیجه‌اش برای ایرانی‌ها، تساوی بدون گل مقابل آمریکا حریف تیم ملی در جام جهانی باشد. حریفی که این فرصت را در اختیار کی‌روش قرار داده که شاگردانش را به بهترین شکل ممکن محک بزند.

مصاف دیدنی ایران و اروگوئه برخلاف تصور حریف ایران و از آنجایی که فروش بلیت فعال نشده، پشت در‌های بسته برگزار می‌شود. مسئله‌ای که دلخوری اروگوئه‌ای‌ها را به دنبال داشته است. آندریا لانفرانکو یکی از اعضای کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال اروگوئه نیز با بیان اینکه بازی توسط اتحادیه فوتبال اروگوئه برگزار نمی‌شود، مسئولیت برگزاری بازی پشت در‌های بسته را به گردن تیم‌های برگزارکننده می‌اندازد: «این تصمیم فدراسیون فوتبال اروگوئه یا برگزارکنندگان بازی نیست، اما به اروگوئه‌ای‌هایی که به وین می‌آیند بلیت داده می‌شود. این تصمیم به خاطر ایران گرفته شد. مسئولان برگزاری از ایران خواستند درباره این موضوع صحبت کنند و وقتی ما به اینجا رسیدیم متوجه این موضوع شدیم که بازی پشت در‌های بسته انجام می‌شود.»، اما براساس گفته مسئولان قرار است این بازی از شبکه ۳ سیما به‌طور زنده پخش شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار