کد خبر: 1105382
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

رپورتاژ آگهی/ کمپین‌های تبلیغاتی جایگاه ویژ‌ه‌ای در توسعه کسب‌و‌کار‌ها دارند؛ چراکه با طراحی درست و اصولی آن‌ها می‌توان در توسعه بیزینس‌های مختلف، نقش پررنگی داشت. اما برای طراحی یک کمپین موفق تبلیغاتی، در کنار درنظرگرفتن نکات اصولی نیاز به ابزار کارآمد نیز دارید. گوگل ادز ادیتور یکی از این ابزارهای فوق‌العاده است که به شما در مسیر تبلیغات در گوگل کمک شایانی می‌کند.

شاید بتوان یکی از کاربرد‌های مهم این ابزار را صرفه‌جویی در هزینه‌ها دانست. هزینه تبلیغات در گوگل از مواردی است که همیشه باعث شکل گرفتن دغدغه‌های ذهنی در میان صاحبان مشاغل شده است. اما استفاده از ابزار گوگل ادز ادیتور می‌تواند شما را در مدیریت هزینه‌هایتان یاری کرده و باعث برطرف شدن نگرانی‌های شما شود. امروز قصد داریم تا به برسی این ابزار کاربردی بپردازیم؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

گوگل ادز ادیتور چیست؟

همان‌طور که می‌دانید گوگل ادز یکی از بهترین پلتفرم‌های موجود برای معرفی کسب‌و‌کار‌های مختلف است. گستردگی این مجموعه و تعداد بالای مخاطبان آن، بسیاری از صاحبان مشاغل را به سمت استفاده از این پلتفرم سوق داده است. جالب است بدانید که در کشور ما نیز باتوجه‌به توسعه کسب‌و‌کار‌ها، استفاده از شبکه گوگل ادز رواج یافته است. باتوجه‌به افزایش علاقه کاربران به استفاده از اپلیکیشن در کشور ما، شرکت‌های زیادی در صدد معرفی اپ‌های خود از طریق گوگل ادز برآمده‌اند. تجربه نشان داده است که انجام تبلیغات در گوگل، تأثیر مثبتی در روند افزایش نصب اپلیکیشن در میان کاربران ایرانی داشته‌است.

اما گوگل در کنار ارائه پلتفرم گوگل ادز، ابزار گوگل ادز ادیتور را نیز در اختیار کاربران قرار داده است که استفاده از آن مزیت‌های زیادی برای کاربران به همراه دارد. در یک تعریف کلی می‌توان عنوان کرد که تمامی تسک‌هایی که در اکانت گوگل ادز خود اعمال می‌کنید؛ قابل تغییر و تعریف دوباره در گوگل ادز ادیتور هستند. از مدیریت کمپین‌های مختلف گرفته تا تغییر کلمات کلیدی، همه را می‌توان با استفاده از این ابزار تغییر داد. جالب است بدانید که یکی از نکات قابل‌توجه در استفاده از این پلتفرم، امکان کارکردن با آن در حالت آفلاین است که کار کاربران را تا حد زیادی راحت کرده است.

کاربرد‌های گوگل ادز ادیتور

استفاده از ابزار گوگل ادز ادیتور مزیت‌های زیایی را برای کاربران به همراه دارد که روند تبلیغات در گوگل را برای کاربران به یک تجربه موفقیت‌آمیز تبدیل می‌کند. کاربرد‌های زیادی برای این ابزار در نظر گرفته شده است که برخی از مهم‌ترین‌های آن‌ها به شرح زیر هستند.

امکان اعمال فوری تغییرات گسترده

مدیریت چندین کمپین تبلیغاتی به‌صورت هم‌زمان

مشاهده جزئیات کمپین‌ها و مجموعه‌های آن‌ها

امکان گرفتن خروجی اکسل از اطلاعات

نوشتن پیش‌نویس قبل از اعمال تغییرات

ساختن گروه‌های تبلیغاتی

امکان جست‌و‌جو متن

امکان لغو کردن تغییرات و راه‌اندازی مجدد آن‌ها

مدیریت آفلاین

شاید اکثر کاربران به این موضوع توجه نکنند؛ اما قابل‌ذکر است که فاکتور زمان در طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی بسیار مهم است. با استفاده از این ابزار می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کرده و بازده بهتری از کمپین‌های خود بگیرید.

دریافت گوگل ادز ادیتور

دریافت ابزار گوگل ادز ادیتور امر پیچیده‌ای نبوده و می‌توان با مراجعه به وب‌سایت گوگل اقدام به دانلود آن نمود. نکته قابل‌توجه دررابطه‌با استفاده از گوگل ادز ادیتور، ارائه این ابزار تنها برای پلتفرم‌های ویندوز و مک او اس است. باید در نظر داشته باشید که متأسفانه به دلیل تحریم‌های موجود، دسترسی کاربران ایرانی به این شبکه مسدود بوده و برای استفاده از این ابزار باید آی‌پی دستگاه خود را تغییر دهید.

پس از طی‌کردن تنظیمات اولیه نرم‌افزار، باید زبان موردنظر و کشور خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی نکرده و برای استفاده از آن باید زبان دیگری را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، به‌منظور استفاده از نرم‌افزار، باید اکانت جی‌میل خود را به آن متصل کنید. برای این کار پس از کلیک بر روی"Accounts" روی کلمه "Add" کلیک کرده و اکانت خود را به گوگل ادز ادیتور معرفی کنید. در اولین استفاده از ابزار گوگل ادز ادیتور نیاز است تا برای دانلود اطلاعات کمپین‌های خود، وارد اکانتتان شوید؛ اما برای دفعات بعدی نیازی به ورود دوباره نیست. تنها نیاز است تا با انتخاب گزینه "Get recent changes"، اطلاعات کمپین‌های خود را به‌روز کنید.

نکته قابل‌ذکر دررابطه‌با این ابزار، ظاهر ساده و رابط کاربری آسان آن است. البته باید توجه داشته باشید که این ابزار کاربردی در کنار رابط کاربری ساده‌ای که دارد؛ طیف گسترده‌ای از خدمات را به کاربران خود ارائه می‌کند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بیشتری را دررابطه‌با امکانات این نرم‌افزار و نحوه استفاده از آن‌ها برای توسعه روند تبلیغات در گوگل، در اختیار شما قرار دهیم.

بخش‌های مختلف گوگل ادز ادیتور

همان‌طور که عنوان شد؛ این نرم‌افزار بخش‌های مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارند.

مشاهده اطلاعات کمپین‌ها

در سمت چپ پنل کاربری گوگل ادز ادیتور (Tree View) می‌توانید کمپین‌های خود را مشاهده کنید که هرکدام از آن‌ها به‌وسیله آیکون‌های مختلفی که در کنارشان قابل‌مشاهده هستند؛ از یکدیگر تفکیک شده‌اند.

گوگل ادز ادیتور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ویرایش اطلاعات

پنجره دیگری از این ابزار که نقش کلیدی در توسعه کمپین‌های شما دارد؛ بخش"Manage" است که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات کمپین‌های خود را تغییر دهید. به‌عنوان‌مثال، گزینه "Ad groups" به‌منظور مدیرت گروه‌های تبلیغاتی شما طراحی شده است که به‌وسیله آن می‌توانید فاکتور‌های مختلفی را در این گروه‌ها تغییر دهید.

گوگل ادز ادیتور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ایجاد کمپین جدید و یا حذف کمپین‌ها

از دیگر قابلیت‌های کاربردی که امکان اعمال تغییرات سریع را برای کاربران فراهم می‌کند؛ ویژگی اضافه و یا حذف کردن کمپین‌های تبلیغاتی است. برای این منظور می‌توانید با استفاده از قسمت بالایی پنل خود، گزینه "Add Campaign" را انتخاب کرده و کمپین جدید خود را ایجاد کنید. همچنین برای حذف یک کمپین می‌توانید آن را انتخاب کرده و از طریق گزینه "Remove" اقدام به حذف کمپین خود کنید.

گوگل ادز ادیتور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مدیریت کلمات کلیدی

با استفاده از بخش "Manage" و کلیک بر روی گزینه "Keywords and targeting"، می‌توانید اطلاعات موردنظر خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز، بر روی آن کلیک کنید تا بتوانید تغییرات لازم را اعمال کنید.

تغییر آدرس صفحه فرود

چنانچه تصمیم داشته باشید آدرس صفحه فرود خود را عوض کنید، می‌توانید با استفاده از بخش "Manage" و کلیک بر روی گزینه "Ads"، این کار را انجام دهید. پس کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن تمامی اطلاعات تبلیغات شما قابل‌مشاهده بوده که می‌توانید با توجه با نیاز، آن‌ها را ویرایش کنید. با استفاده از بخش "Final URL"، آدرس جدید صفحه فرود خود را انتخاب کرده تا پس از آن کاربران به وب‌سایت جدید منتقل شوند.

عملکرد کمپین‌های خود را بررسی کنید

امکان مشاهده آمار و نتایج تبلیغات شما با استفاده از بخش "View Statistics" برایتان مهیا شده است. با استفاده از این بخش می‌توانید آمار مربوط به نتیجه کمپین‌های خود را مشاهده و اطلاعات مهمی را برای خود جمع‌آوری کنید.

نشانه‌گذاری کردن دیتا‌های مهم

کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد که با وجود حجم بزرگی از دیتاها در کمپین‌های تبلیغاتی، بعضی از فاکتور‌های مهم ازقلم‌افتاده و در حجم بزرگ این دیتاها گم شوند. استفاده از فیلترهای موجود در گوگل ادز ادیتور این امکان را به شما می‌دهد تا اطلاعات مهم خود را همواره حفظ کرده و از آسیب رساندن به آن‌ها جلوگیری می‌کند.

اعمال تغییرات

پس از انجام تغییرات و ویرایش فاکتور‌های مختلف در کمپین‌های خود، می‌توانید با انتخاب گزینه "Post"، این تغییرات را در کمپین‌ها اعمال کنید. توجه داشته باشید که پس از انتخاب این گزینه، دیگر نمی‌توانید تغییراتی را اعمال کنید. پیشنهاد می‌شود تا قبل از نهایی کردن تغییرات، آن‌ها را بررسی کرده و از درست بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

سخن آخر

ابزار گوگل ادز ادیتور، کاربرد زیاد در اعمال تغییرات مختلف در کمپین‌های تبلیغاتی دارد. صاحبان مشاغل باید در نظر داشته باشند که با درنظرگرفتن نکاتی ساده دررابطه‌با استفاده از این ابزار، می‌توانند بازده مناسبی از تبلیغات در گوگل به دست آورند.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار