کد خبر: 1105356
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
معاون گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: مسافران فقط از طریق سامانه تلفنی ۳۷۰۴۵ برای اسکان در این کلانشهر اقدام کنند.
 جلیل بامشکی معاون گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: امسال در دهه آخر صفر پیش بینی ما برای حضور زائرین شریف امام هشتم حدود ۶ ملیون نفر مسافر خواهد بود.
او افزود: متولی پیش بینی تعداد زائرین با استانداری و سازمان میراث فرهنگی استان است و شهرداری نیز بعنوان متولی شهرو کار خدمات شهری در کنار این دو ارگان به زائرین انجام خدمات رسانی می‌کند.
معاون گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: سامانه ۳۷۰۴۵ بعنوان شماره تلفن مرجع اسکان زائرین از سوی سازمان میراث فرهنگی برای مسافرین دهه آخر صفر اعلام شده است که قرار است در تمامی مقاطع وردی شهر به مسافر اطلاع رسانی می‌شود.
۳۸ سالن وسوله جهت اسکان
بامشکی بیان کرد: شهرداری برای اسکان زائرین دهه آخر صفر ۳۸ سالن ورزشی و سوله بحران را در نظر گرفته، که به محض نیاز در خدمت زائرین و مسافرین قرار خواهد گرفت.
او در خصوص مکان نصب چادر برای زائرین تصریح کرد: ما در حال حاضر ۵ بوستان بزرگ مشهد که شامل غدیر، ریحانه، حجاب، وحدت، ترافیک را جهت نصب چادر در نظر گرفته ایم البته و در صورت نیاز فضای نمایشگاه بین المللی مشهد نیز در اختیار زائرین ومسافرین قرار خواهد گرفت.
دستور ویژه شهردار برای اسکان زائرین
معاون گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: تمامی فرهنگسرا‌ها و ساختمان‌های اداری شهرداری به دستور ویژه شهردار محترم مشهد برای اسکان اضطرار زائرین در نظر گرفته شده است.
بامشکی اظهار کرد: فرهنگسرا‌های غدیر، امت، کودک و آینده و سلامت با توجه به اینکه در مرکزیت شهر قرار دارند بیشترین حضور زائرین را در خود خواهند داشت.
او درباره تعداداسکان زائرین افزود: پیش بینی ما برای اسکان زائرین در هر شب بالغ بر ۷۰ هزار نفرشب خواب است.
آماده باش ۶۲۰۰ نفر پاکبان
معاون گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در پایان از راه اندازی پارکینک‌های موقت در شهر، راه اندازی سرویس بهداشتی‌های سیار و نیز آماده باش صد در صدی ۶۲۰۰ نفر از پاکبانان شهری در اطراف حرم مطهر برای نظافت و خدمات اشاره کرد و ادامه داد: در این ایام ما شاهد افزایش سرویس خدمات رسانی اتوبسرانی ومترو خواهیم بود البته ۱۵۰ اتوبوس نیز جهت تقویت حمل و نقل مسافرین در اطراف حرم در این ایام به کارگیری خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار