کد خبر: 1104919
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
سهیلا سعیدی

کارگروه اسب اصیل ترکمن به ریاست استاندار خراسان شمالی و اعضای این کارگروه متشکل از دستگاه های اجرایی خراسان شمالی در محل استانداری استان برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه سند چشم انداز اسب اصیل ترکمن با رویکرد تجاری سازی و رونق گردشگری در خراسان شمالی تدوین می شود، گفت: این سند چشم انداز در قالب اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و فعالان پرورش اسب تدوین می شود تا دیگر فعالیت ها برای رشد و توسعه صنعت اسب در استان هدفمند دنبال شود.

وی همچنین افزود: همچنین در این سند چشم انداز ابعاد تجاری سازی و میزان اشتغالزایی از محل صنعت اسب نیز دیده خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه صنعت پرورش اسب از توانمندی های اقتصادی خراسان شمالی محسوب می شود که متاسفانه از آن به عنوان صنعتی پردرآمد استفاده نشده است، عنوان کرد: صنعت اسب ترکمن قابلیت آن را دارد تا اقتصاد روستاها را در مسیر پیشرفت قرار دهد اما نبود برخی زیرساخت ها مانع بهره برداری از آن شده است.

حمید امیری، مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی در حاشیه جلسه کارگروه اسب ترکمن گفت: نگاه ویژه استاندار پشتوانه ای برای پیاده سازی برنامه های توسعه ای ورزش سوارکاری و اسبداری است.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار در بحث برنامه ریزی مدون دستگاه های مرتبط در خصوص حمایت از اسب اصیل ترکمن گفت: در همین راستا طی شش ماه گذشته در مجموعه ورزش استان دو برنامه ی کوتاه مدت و میان مدت برای احیا این ورزش و کمک به باشگاه های سوارکاری و پرورش اسب در حال تدوین است.

امیری افزود: در نخستین گام نسبت به تغییرات در راس هیئت سوارکاری استان اقدام نمودیم و بنا داریم طبق این برنامه اقدامات حمایتی خود را از آن مجموعه آغاز کنیم.

دکتر امیری اظهار کرد: در برنامه ی تدوینی، اختصاص زمینی برای پیست سوارکاری و جذب اعتبار برای تجهیز آن در دستور کار است.

وی افزود:همچنین رایزنی برای تامین اعتبار لازم برای ارائه تسهیلات کم بهره به مالکان و پرورش دهنده های اسب اصیل ترکمن را پیش بینی نموده ایم.

در استان خراسان شمالی سه هزار سر اسب وجود دارد که یک هزار سر آن اسب اصیل ترکمن است، در این استان ۱۴ هزار و ۸۲۱ سر تکسمیان شامل الاغ،اسب و قاطر وجود دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار