کد خبر: 1104062
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
سرنوشت اسکوچیچ در دست مرد پرتغالی!
کــارلـوس کـی‌روش به‌صورت رسمی سرمربی تیم ملی ایران شد، این را دیروز مدیر رسانه‌ای تیم ملی اعلام کرد تا همه چیز تمام شود.
فریدون حسن

کــارلـوس کـی‌روش به‌صورت رسمی سرمربی تیم ملی ایران شد، این را دیروز مدیر رسانه‌ای تیم ملی اعلام کرد تا همه چیز تمام شود.
خداحافظ دراگان اسکوچیچ؛ خاطرات خوبی برای فوتبال ایران رقم زدی، آن هم در روز‌هایی که همه ناامید بودیم. در روز‌هایی که در آستانه حذف شدن قرار داشتیم و با ناامیدی تمام اسکوچیچ را سرمربی تیم ملی کردیم تا با کمترین تبعات از گردونه مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در مصاف با بحرین و عراق حذف شویم، اما ناگهان ورق برگشت. دراگان اسکوچیچ با تیم ملی کاری کرد کارستان و سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی را رقم زد!
ما قدردان نبودیم، حاشیه‌ها بالا گرفت و برخی کارشکنی‌ها کار را به جایی رساند که در اردوی تیم ملی هم برای رفتنش و برای دور زدنش جلسه گذاشتند. کار شکست خورد، اما درحالی‌که همه فکر می‌کردیم، اسکوچیچ مربی ایران در جام جهانی است، فدراسیون زیر و رو شد تا حالا کارلوس کی‌روش برای سومین بار متوالی سرمربی ایران در جام جهانی باشد.
فدراسیون فوتبال طبق قرارداد اسکوچیچ برای قطع همکاری با او باید حقوق پنج ماه آینده‌اش را پرداخت کند، با مبالغی که باید به دستیاران این مربی کروات پرداخت شود و البته معوقاتی که از پیش وجود داشته است؛ بنابراین برکناری اسکوچیچ از هدایت تیم ملی ایران حدود ۳۰ میلیارد تومان برای فدراسیون فوتبال آب می‌خورد، از همین‌رو فدراسیون فوتبال برای مدیریت هزینه‌های تغییر در تیم ملی به اسکوچیچ پیشنهاد داده است او و همکارانش به کارشان در تیم امید ادامه دهند. البته این پیشنهاد با عصبانیت شدید اسکوچیچ روبه‌رو شد و وی چنین پیشنهادی را بلافاصله رد کرد.
با این اوصاف می‌توان متوجه شد همانطور که جدایی اسکوچیچ از تیم ملی قطعی شده است با پیشنهادی که به او داده شده، پروژه جدایی مهدوی‌کیا نیز از تیم امید کلید خورده است. مدت‌هاست که بحث تغییرات در تیم امید مطرح شده بود، ولی حالا بعد از تغییرات مدیریتی در فدراسیون این بحث شدت گرفته است. به‌نظر می‌رسد عزمی برای ادامه کار با مهدوی‌کیا وجود ندارد و باید گفت تیم فوتبال امید ایران نیز باید به دنبال سرمربی و کادر فنی جدید باشد.
البته در این میان باید منتظر نظر کی‌روش هم بود. پنج دستیار او قبل از خودش راهی ایران می‌شوند، چون سابقه نشان داده که او می‌خواهد بر کل تیم‌های ملی احاطه داشته باشد. اسکوچیچ که از برکناری خود از تیم ملی مطمئن بود، سه‌شنبه شب به ورزشگاه آزادی نرفت و بازی استقلال را از تلویزیون تماشا کرد. دیروز هم بعد از رسانه‌ای شدن حضور کی‌روش در تیم ملی به فدراسیون رفت تا پیگیر نحوه جدایی از تیم ملی با توجه به قراردادش شود.
آنچه مسلم است اینکه فدراسیون تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا اسکوچیچ را در ایران نگه دارد. این اتفاق با قبول هدایت تیم امید از سوی مرد کروات روی خواهد داد تا به این ترتیب فدراسیون مهدی تاج مشکل امید‌ها و مهدی مهدوی‌کیا را حل و فصل کند و به اسکوچیچ هم خسارت نپردازد.
اما کی‌روش پیش از حضور در ایران، بازیکنان مورد نظر خود را هم برگزیده و شنیده می‌شود از همین راه دور از رامین رضاییان برای پیوستن به تیم ملی دعوت کرده است. در خصوص دستیار ایرانی او نیز خبر‌ها حکایت از حضور جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی دارد. حضوری که باشگاه فولاد خوزستان هم از آن استقبال کرده، فقط باید دید که نکونام با حضور در تیم ملی از فولاد جدا می‌شود یا اینکه به‌صورت همزمان در دو تیم حاضر خواهد بود.
حضور دوباره کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت. رسانه‌ها و سایت‌های خبری کشور‌های کرواسی، فرانسه، انگلستان و کشور‌های عربی به‌صورت گسترده خبر حضور دوباره کی‌روش در ایران را بازتاب دادند. روزنامه سان انگلیس در این مورد نوشت: «مربی سابق منچستر برای دیدار با انگلستان روی نیمکت ایران می‌نشیند.» برخی خبرگزاری‌ها هم با طعنه به مصری‌ها نوشتند: «آن‌ها با کی‌روش به جام جهانی نرسیدند، اما سرمربی سابق‌شان حالا با ایران در جام جهانی است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار