کد خبر: 1101097
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
سخنگوی دولت از افتتاح هزار و ۷۰۰ طرح با ارزش ریالی بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها موجب اشتغال ۴۳ هزار نفر خواهد شد.
 علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد در نشست خبری اظهار داشت: در آستانه یک سالگی دولت قرار داریم و گزارشاتی برای ارائه به شما آماده کرده‌ام.

سخنگوی دولت گفت: مردم و رسانه‌ها شاهد گزارشات وزرای دولت در نشست‌های خبری بودند و گزارشات مکتوب هم برای ارسال برای مسؤلان و رسانه های آماده شده است. وزرای دولت به نمایندگی از دولت به استان‌ها سفر خواهند کرد تا هم خدمت به مردم را ارائه کنند و هم طرح‌های استان‌ها را عملیاتی کنند و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وی با بیان اینکه شعار هفته دولت «هفته مردم» است ادامه داد: هفته دولت برای هر‌روز نام گذاری شده است؛ روز چهارشنبه دوم شهریور عنوان میثاق‌با ولایت است، روز‌پنجشنیه عنوان فساد ستیزی و جمعه تحول و خلاقیت و شنیه عنوان خانواده و سلامت و یکشنبه اخلاق و معنویت و دوشنبه دانش‌و پیشرفت و سه شنبه  شجاعت عقلانیت معرفی شده است.

بهادری جهرمی گفت: در هفته دولت طرح‌هایی در سطح وزرا و معاون و رئیس‌جمهور عملیاتی خواهد شد؛ یک هزار و ۷۰۰ طرح که ارزش ریالی آن بیش ۹۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که فعال شدن این طرح‌ها موجب اشتغال به کار ۴۳ هزار نفر خواهد شد.

بهادری جهرمی با اشاره به قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: بیش از ۱۰ سال بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی معلمان آن هم قبل از یکسالگی دولت سیزدهم که یکی از وعده رئیس‌جمهور بود، تصویب و اجرا شد.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه در چارچوب قانون تدوین و تهیه و رتبه بندی معلمان اجرایی شد و سازمان برنامه و بودجه مبلغی را علی الحساب در اختیار قرار داده است.

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت عنوان کرد: سازمان‌امور اداری و استخدامی با موافقت سازمان برنامه و بودجه، پیشنهادی برای افزایش مستمری صندوق‌های بازنشستگی لشگری و کشوری و همچنین کارمندان دولت ارایه کرده که با ان دو موافقت شده است.

وی تصریح کرد: برای افزایش حقوق کارمندان دولت به ویژه آنانی که حقوق شان کمتر از کارمندان دیگر است این پیشنهاد انجام شد تا مراحل نهایی شدن را طی کند و به مرحله اجرا در بیاید.

سخنگوی دولت بیان داشت: ماه آینده شاهد نهایی شدن پیشنهاد برای کمک به این دو قشر در هفته دولت خواهیم بود.

سخنگوی دولت درباره وام نهضت ملی مسکن گفت: منابع تامین کننده اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن متفاوت است؛  در سال ۱۴۰۱حدود سه هزار میلیارد تومان به صندوق واریز شده و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان وام مسکن به مردم واگذار شده است.

بهادری جهرمی درباره مواضع امریکایی ها در مورد ماهواره خیام گفت: کاریردهای ماهواره خیام کاملا مشخص است که قبلا هم بیان شده است و داده های ان برای مصارف علمی و بهره برداری شرکت های دانش بنیان ازین داده هاست.

وی در مورد طرح های مشوق برای طرح افزایش جمعیت توضیح داد: پس از تصویب قانون و راه اندازی تخصیص خوردو مطابق قانون نیمی از تولیدات خودرو به طرح جوانی جمعیت تعلق گرفته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: وام هایی که برای فرزند اوری ۸ هزار میلیارد ریال بوده است. مردم میتوانند تخلفات بانک ها در اعطای وام های خورد را در سامانه اعلامی ثبت کند و بانک مرکزی هم حتما پیگیری میکند؛ دولت مصمم به تغییر نظام بانکی است.

بهادری در باره مسکن گفت: مسکن به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است؛ ترک فعل هایی که در حوزه تامین نیازهای اساسی مردم رخ داده که مردم باید مطالبه کنند تا با افرادی که  ترک فعل داشتند برخورد شود.

وی در مورد سفر اربعین گفت: همکاری هایی که باید صورت بگیرد، تقسیم کار شده است؛ از جمله تدابیر دولت حذف ویزا بوده که به نوعی تسهیلگر بوده است و بازگشایی مرزهای جدید هم از تدابیر دولت در این زمینه بوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: سقف هزینه پروازها هم مشخص شده است و همه دستگاه ها در صدد تسهیل سفر زوار اربعین هستند.

بهادری درباره کرونا نیز گفت: علیرغم اینکه تلفات کرونا در دولت قبل به ۷۰۰ نفر در روز رسید، ما تلفات صفر نفر را هم در این دولت تجربه کردیم. امروز دولت توانسته با اقدامات مثبت و همکاری مردم پس از یک سال از مرگ ۶۳۰ نفر در روز  جلوگیری کند.

وی همچنین از اجرایی شدن طرح نسخه نویسی الکترونیکی که سال ها مغفول مانده بود نیز خبر داد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز باید جشن همگانی شدن بیمه را بگیریم گفت: این ها مرهون تلاش همکاران ما در وزارت بهداشت بود.

بهادری در مورد طرح واردات خودرو گفت: طرح وزیر صمت از سوی وزارت صمت به دولت ارائه شد که دولت ایراداتی را داشت؛ دولت با کلیات واردات خودرو موافق است. این طرح به کمیسیون اقتصادی دولت رفته است و در انتظار نهایی شدن است.

وی درمورد طرح آبرسانی غدیر گفت: ۹۶ درصد از این طرح انجام شده است و دولت با سرعت چهاربرابری این طرح را پیش می‌برد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح آبرسانی غدیر از طرح‌های اولویت‌دار دولت است، گفت:با این طرح آب شرب مناسب بیش از ۵۰ درصد از مردم عزیز استان خوزستان تامین می‌شود و در واقع این تامین آب شرب در ۲۶ شهرستان و هزار روستای این استان انجام می‌شود.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که این طرح اگر با همین سرعت پیشرفت داشته باشد تا پایان تابستان شاهد افتتاح این پروژه حداقل در برخی از قسمت‌های جدی آن باشیم.

وی با بیان اینکه بعد از یک دوره رخوت در حوزه صنعت فضایی تحول را در این صنعت آغاز کرده و دولت مصمم است تا عقب ماندگی ها را جبران کند گفت: ما دو مسیر برای این امر داریم که مسیر اول موجب پرتاب ماهواره خیام شد و سه ماهواره مشابه دیگر که به تدریج میزان مشارکت دانشمندان ایرانی در ساخت آن افزایش می یابد برنامه‌ریزی شده است و با این سه ماهواره انتقال دانش و فناوری رخ می‌دهد و دولت مسیر دومی را برای ساخت ماهواره‌های کاملا بومی در نظر گرفته است.

وی درمورد آخرین تغییرات در روند مذاکرات هسته ای گفت: جلسات مربوطه تشکیل و پاسخ مکتوب ایران ارسال شده است و جزئیات جدیدی جز آنچه که وزیر مربوطه اعلام کرده وجود ندارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در مجموع 31سفر استانی که یک رکوردشکنی در برنامه های دولت بود،  کمک کرد که دولت در میدان با مشکلات کشور و مردم مواجه شود و تفاهم بیشتری بین مردم و دولت رخ بدهد، گفت: آمار نشان می‌دهد بیش از 4798مصوبه در سفرهای استانی داشتیم و رئیس جمهور 335دستور صادر کردند که 265 دستور در دست اقدام است و 70دستور هم در دست پیگیری است و برای پیگیری دستورات و مصوبات سامانه جامعی تشکیل شده‌ است و بصورت مستمر جلسات متعددی برای پیگیری این مصوبات و دستورات تشکیل می‌شود و بیش از هزار جلسه در این راستا تشکیل شده است و ستادی برای پیگیری این مصوبات و دستورات در استان‌ها تشکیل شده است.

بهادری جهرمی در مورد ادعای برخی مقامات آمریکا مبنی بر کاربرد جاسوسی ماهواره خیام بیان داشت: کاربردهای ماهواره خیام در حوزه کشاورزی و زیست محیطی و رصد مرزها هست و در حوزه علمی فعال خواهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار