کد خبر: 1101044
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
دادستان تهران به سرپرستان دادسرا‌ها دستور برخورد قاطع با عاملان قطع درختان را صادر کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی صالحی در جلسه با معاونان دادستانی و سرپرستان نواحی ۳۲ گانه دادسرای عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: پیشرفت‌های موثری در نواحی قضایی دادسرا‌های تهران انجام شده که قابل تقدیر است.

وی پس از ارائه گزارش عملکرد ماهانه دادسرا‌های تهران و اظهارات معاونان، گفت: برای مدیریت پرونده‎های خاص و مهم، به صورت فعال‌تر اقدام کنید و گزارش را به موقع به معاونت پرونده‌های خاص دادستانی ارائه دهید تا رصد جامعی انجام شود.

دادستان تهران با بیان اینکه امنیت مردم مهمترین موضوع دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخورد قاطع و سریع با جرایمی مانند سرقت به ویژه سرقت به عنف، آدم ربایی و جرایم خشن ضروری است و در مورد این پرونده‌ها، لازم است با رعایت همه تشریفات دادرسی، تصمیم به موقع اتخاذ شود و تأکید می‌کنم با کسانی که بخواهند نظم عمومی را به خطر بیندازند با برخورد قاطع دستگاه قضایی رو به رو خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر تکریم همکاران قضایی و اداری به سرپرستان دادسرا‌های تهران یادآور شد: به صورت مستمر شعب دادسرا‌های تحت مدیریت را بازرسی کنید و بر رفتار و عملکرد همکاران قضایی و اداری از حیث تکریم ارباب رجوع، تناسب قرار‌های تأمین با جرم ارتکابی، تعیین اوقات، رعایت نظم و انضباط اداری، اجرای دستورالعمل‌های بایگانی و نیز ثبت و نگهداری پرونده‌ها نظارت مداوم داشته باشید.

صالحی با اشاره به اهمیت اتقان آراء قضایی، تاکید کرد: با برگزاری نشست‌های مستمر تخصصی قضایی، ضمن همفکری در اتخاذ تصمیم در موارد مهم، آراء صادره را مورد بحث و بررسی قرار دهید.

همچنین در این جلسه مقرر شد: در دادسرا‌های تخصصی، سرپرستان دادسرا‌ها تغییر کاربری املاک را با دقت رصد کنند و با عوامل اخلال در حقوق عامه و تضییع حقوق بیت المال در حوزه منابع طبیعی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها و یا خشکاندن و قطع درختان معابر و خیابان‌ها با قاطعیت برخورد کنید.

همچنین دادستان تهران دستورات ویژه ‎ای در خصوص مدیریت پرونده‌های کثیرالشاکی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مسن و تعیین تکلیف پرونده‌های قاچاق کالا و کالا‌های مکشوفه در انبار‌های گمرکات و اموال تملیکی صادر کرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار