کد خبر: 1100851
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
كبري فرشچي

پیش‌بینی شده جمعیتی حدود ۵ میلیون به بالا امسال به پیاده‌روی اربعین بروند؛ جمعیت گسترده‌ای که خدمات‌رسانی به آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیقی است و آن‌طور که رئیس جمعیت هلال احمر خبر می‌دهد این برنامه‌ریزی‌ها از هم‌اکنون انجام‌شده و برای هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به همه زوار اربعین حسینی اعم از ایرانی و غیر ایرانی امسال هماهنگی‌هایی میان هلال احمر ایران، عراق، وزارت بهداشت عراق و گروه حشد الشعبی انجام شده تا مراسم اربعین و خدمت به زائران حسینی به بهترین شکل ممکن انجام شود.
روز گذشته پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در نشستی با اصحاب رسانه درباره برنامه‌ریزی‌های این جمعیت برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی گفت: «جلسات مفصلی با دستگاه‌های مختلف گذاشته شده و برای امدادرسانی اربعین برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته‌است و بناست هر کسی نگاه امداد‌رسانی و سلامت دارد، در قالب هلال احمر به زائران پیاده‌روی اربعین خدمت‌رسانی کند.»
وی تأکید کرد: «ما تجارب گذشته را احصا کرده‌ایم، به طور مثال در نقطه صفر مرزی عراق بعد از شلمچه هیچ امکاناتی وجود ندارد. امسال ما هم پایگاه بهداشت و درمان راه انداخته‌ایم و هم از موکب‌های بزرگ خواسته‌ایم تا به خصوص امسال که بحث گرمازدگی هم مطرح است، کمک بدهند و از گرمازدگی و ابتلا به کرونا یا سایر بیماری‌های شایع همچون وبا جلوگیری کنیم. علاوه بر این تلاش شده از نقطه صفر مرزی تا نجف پایگاه‌های امدادی راه‌اندازی شود. در نجف هم در سه سطح درمانگاه وجود دارد و بیمارستان هم و درمانگاه‌های ثابت و سیار وجود دارد.»
به گفته وی در مسیر نجف تا کربلا هر ۱۰۰ عمود یک مقر سلامت ایجاد شده و در میانه راه یک بیمارستان بزرگ برای قرنطینه، گرمازدگی و مباحث دندانپزشکی راه‌اندازی شده‌است. همچنین در کربلا، کاظمین، سامرا و امامزاده سید محمد هم این پوشش درمانی و امدادی لحاظ شده‌است. طبق اظهارات کولیوند اربعین امسال ۵۰ دستگاه آمبولانس و شش دستگاه اتوبوس آمبولانس از ایران به عراق می‌رود و چهار فروند بالگرد در مرز‌ها مستقر می‌شوند تا در صورت اتفاقات غیر‌قابل پیش‌بینی بشود از آن‌ها استفاده کرد. همچنین دو فروند هواپیما به عنوان بیمارستان هواپیمایی با کمک ستاد کل نیرو‌های مسلح آماده شده‌است. یک‌سری مباحث آموزشی و فرهنگ‌سازی هم در سه سطح یکی برای مردم برای رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری آماده شده، یک‌سری آموزش‌های مهارتی برای کارکنان جمعیت و یک‌سری هم آموزش‌های تخصصی برای تیم‌های تخصصی آماده شده‌است. رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از هماهنگی میان جمعیت هلال احمر ایران و دستگاه‌های مسئول برپایی مراسم اربعین در عراق خبر داد و گفت: «هماهنگی‌هایی با حشد الشعبی و هلال احمر و وزارت بهداشت عراق و همچنین همکاران داخل کشور برای هم‌افزایی ایجاد شده تا خدمت‌رسانی بهتری به همه زائران حضرت اباعبدالله ایجاد شود و فقط خدمات به زائران ایرانی نیست. همچنین قبل از اربعین یک مانوری در کشور عراق انجام خواهد شد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار