کد خبر: 1100794
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
حال سوال از فرح پهلوی و رضا پهلوی که ژست دلسوزی برای مردم ایران می‌گیرند و در پیام‌های خود با مردم ایران همدردی می‌کنند این است که چرا در مناسبت‌های نظیر سالروز جدایی بحرین از ایران و سالروز ورود نیرو‌های متفقین و اشغال کشور توسط آنان پیامی برای مردم صادر نمی‌کنند.
بازمانده‌های رژیم پهلوی به خصوص فرح و رضا پهلوی (همسر و فرزند شاه مخلوع) سعی دارند به مناسبت‌های مختلف خطاب به ملت ایران پیام‌هایی صادر کرده و خود را دلسوز مردم ایران نشان دهند.

در این پیام‌ها فرح پهلوی و فرزندش رضا پهلوی ولیعهد خودخوانده ایران، به تمجید‌های دروغین از عصر پهلوی پرداخته و دوران پس از انقلاب را دورانی سیاه معرفی می‌کنند.

این پیام‌ها عموماً توسط چند رسانه معلوم الحال و وابسته ضدانقلاب به صورت گسترده پوشش داده می‌شود. رسانه‌هایی که تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با استفاده از تحریفات گسترده چهره‌ای غیر واقعی و تطهیر شده از دوران حکومت پهلوی نشان دهند و این خاندان را دلسوز مردم ایران نشان دهند!

اما این افراد و رسانه‌های حامی آنان، در برخی مناسب‌های مهم که اتفاقا منشأ آن به دوران پهلوی بر می‌گردد، سکوت می‌کنند؛ چراکه صحبت کردن و نوشتن درباره آن به نفعشان نیست.

این روز‌ها در ایامی قرار داریم که یادآور خاطره تلخ جدایی بحرین از ایران است. پنجاه و یک سال پیش و در مرداد سال ۱۳۵۰ هجری شمسی استقلال بحرین از سوی شیخ بحرین اعلام شد و جالب اینکه شاه ایران به فاصلهٔ چند ساعت از اعلام خبر استقلال بحرین، آن را تبریک گفت!

اسدالله علم در خاطرات خود درمورد واگذاری بحرین چنین نوشته است: «گوینده رادیو ایران خبر جدایی بحرین را چنان با افتخار خواند که گویی هم‌اکنون بحرین را فتح کرده‌ایم»!

براساس اسناد ساواک، وقتی در جلسه یکی از احزاب، از هویدا درباره علت واگذاری بخشی از مملکت به اجانب سوال شد، وی پاسخ داد: «بحرین دختر ما است، دختر بزرگ می‌شود، به خانه شوهر می‌رود.» معلوم نبود اگر حکومت پهلوی ادامه پیدا می‌کرد، دیگر کدام قسمت‌ها به تعبیر دولتمردان این حکومت قرار بود شوهر داده شود.

این بذل و بخشش قسمتی از ایران توسط مدعیان نجات ایران و مدعیان ایران دوستی در حالی است که در هشت سال جنگ تحمیلی با محوریت عراق و حمایت ده‌ها کشور حتی یک وجب از نقشه ایران جدا نشد.

حال سوال از فرح و رضا پهلوی که ژست دلسوزی برای مردم ایران می‌گیرند و در پیام‌های خود با مردم ایران همدردی می‌کنند این است که چرا در مناسبت‌های نظیر سالروز جدایی بحرین از ایران و سالروز اشغال ایران توسط نیرو‌های متفقین و در ادامه فرار رضاخان پیامی برای مردم صادر نمی‌کنند؟

البته این پیام‌ها بهانه خوبی برای دیده شدن افرادی است که برای مردم ایران ارزشی ندارند و سالهاست که فراموش شده‌اند و از طرفی تهیه خوراک برای شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی است که دشمنی آنان با مردم ایران ثابت شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار