کد خبر: 1100461
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
فرمانده کل سپاه با اشاره به هتاکی اخیر میرحسین موسوی:
می‌خواهند شهدا را ترور کنند، اما نتیجه‌ای معکوس می‌گیرند و عزت و عظمت شهید مجدداً اوج می‌گیرد و در صحنه اخیر دیدیم که قلب‌ها دوباره متوجه شهید همدانی شدند.

می‌خواهند شهدا را ترور کنند، اما نتیجه‌ای معکوس می‌گیرند و عزت و عظمت شهید مجدداً اوج می‌گیرد و در صحنه اخیر دیدیم که قلب‌ها دوباره متوجه شهید همدانی شدند.
مصادف با روز ۱۸ مرداد، سالروز شهادت محسن حججی که در تقویم کشورمان به نام «روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم» نامگذاری شده است، مطلبی از میرحسین موسوی، لیدر فتنه سبز در سایت ضدایرانی کلمه منتشر شد که در بخشی از آن، با تخطئه سیاست‌های منطقه‌ای ایران و خصوصاً حضور ایران در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب (س) نسبت به سردار شهید حسین همدانی توهین صورت گرفته بود. این اتفاق باعث شد موجی از اعتراضات به موسوی و همزمان تکریم و بزرگداشت سردار همدانی در فضای مجازی راه بیفتد. مردم همدان هم در تجمعی نسبت به این توهین موسوی اعتراض کردند و یاد سردار شهید و پرافتخار اسلام و میهن را گرامی داشتند. از موسوی البته این جسارت بعید نبود، اویی که حمله‌کنندگان به عزاداران عاشورا و خیمه عزای حسینی را «مردم خداجو» می‌نامد، چه احترامی برای مدافعان حرم اهل‌بیت (ع) و سربازان میهن قائل خواهد بود؟ با این حال، عدو سبب خیر شد و گستاخی موسوی باعث شد طی روز‌های گذشته، ذکر خیر سردار همدانی نقل محافل مجازی شود و مردم از او بیشتر بخوانند و ببینند.
پس از اعتراضات مردمی، مسئولان هم واکنش‌هایی داشتند. از جمله سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در منزل سردار همدانی حضور یافت و ضمن دیدار با خانواده شهید، یاد شهید همدانی را گرامی داشت.
سرلشکر سلامی صبح جمعه در منزل سردار سرافراز حسین همدانی، با اشاره به مشاهده نصب تمثال‌های پرشمار سردار حسین همدانی در فضا و محیط شهر تهران پس از جسارت اخیر به وی که زینت‌بخش پایتخت ایران اسلامی شده است، گفت: در پی اهانت اخیر یکی از سردمداران فتنه سال۸۸ به ساحت شریف این شهید ارجمند، الحمدلله فضای شهر به گونه‌ای معنادار متوجه این شهید عزیز شده است و انگار شهید همدانی دوباره شهید شده و برای وی یک درخشش و طلوع جدیدی رقم خورده است. در فضای مجازی و هیئت‌ها نیز نام، یاد و خاطرات این شهید بزرگوار برجسته‌تر و کرامت، بزرگواری، عظمت و عزت باشکوه و مثال‌زدنی او در دیدگان همه به ویژه بدخواهان قرار گرفت.
می‌خواستند دوباره شهید همدانی را ترور کنند
سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه نام و یاد شهید همدانی به ملت ایران قوت و قدرت می‌دهد، به ضرب‌المثل «عدو سبب خیر شود، اگر خدا خواهد» اشاره و خاطر نشان کرد: در ماجرای اخیر شاهد مصداق این ضرب‌المثل بودیم و عناصر ضدانقلاب که ضربات بزرگی را به انقلاب از جمله در فتنه سال۸۸ زدند، دوباره می‌خواستند شهید همدانی را ترور کنند، اما با هوشمندی مردم نتیجه‌ای نگرفتند. وی افزود: آن‌ها می‌خواهند شهدا را ترور کنند، اما نتیجه‌ای معکوس می‌گیرند و عزت و عظمت شهید مجدداً اوج می‌گیرد و در صحنه اخیر دیدیم که قلب‌ها دوباره متوجه شهید همدانی شدند. سرلشکر سلامی با بیان اینکه اینجانب خودم دوباره روی شخصیت شهید همدانی دقیق‌تر شدم، خاطر نشان کرد: ما از گذشته‌های دور به شهید همدانی ارادت داشتیم و او را می‌شناختیم، چه آن زمان که در دوران دفاع مقدس این مرد واقعاً رشید، جوانمردانه، فداکارانه و مؤمنانه جهاد کردند و هیچ وقت شمشیر جهاد از دست او خارج نشد و چه پس از آنکه لباس جهاد هیچ‌گاه از قامت او بیرون نیامد و این تنها به دفاع مقدس هم ختم نشد، تقدیر این بود که سردار همدانی بماند و منشأ خدمات بزرگ‌تر در صحنه‌ها و در متن حوادث بزرگ در مسیر انقلاب و حرکت ملت ایران شود.
مدافعان حرم، خطر امنیتی را از ایران دور کردند
فرمانده کل سپاه با برشماری نقش‌آفرینی‌های سردار همدانی پس از هشت سال دفاع مقدس افزود: شهید همدانی چه در نیروی مقاومت بسیج، چه در نیروی زمینی سپاه و قرارگاه ثارالله تهران و چه در سپاه تهران بزرگ و سرانجام هم در قرارگاه امام حسین (ع) و جبهه مقاومت اسلامی که به شهادت شیرین، مثال‌زدنی و ماندگار رسید و نام‌شان جاودان شد، منشأ خیرات و برکات فراوانی برای امت اسلامی و ملت ایران بودند. شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید همدانی و مدافعان سربلندحرم، علاوه بر نجات ملت‌ها و سرزمین‌های اسلامی منطقه برابر فتنه داعش و تروریسم تکفیری، خطر امنیتی را از کشور ایران دور ساختند.
ملت ایران به فتنه‌گران فرصت نخواهد داد
فرمانده کل سپاه حضور پرشور و شعور و حیرت‌انگیز اقشار و آحاد مختلف مردم در آیین‌های تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید حسین همدانی را از جلوه‌های دلدادگی مردم ایران به شهید و شهادت و قدرشناسی از قهرمانان خود توصیف کرد و اظهار داشت: همانطور که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی فرمودند، جمعیت بی‌انت‌هایی که برای تشییع پیکر شهید همدانی آمدند و او را روی دستان‌شان، با اشک بدرقه کردند، آن‌ها همه ملت ایران بودند و کسانی که می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، این‌ها دشمن جامعه ما هستند.
وی با اشاره به درخشش ملت ایران در پاسخ به هتاکی اخیر فتنه‌گران به شهید همدانی تأکید کرد: هیچ کس به انسان‌های فتنه‌گر و شروری که به دنبال تخطئه ارزش‌ها و آسیب زدن به مقدسات جامعه ما هستند و با تخریب نماد‌های واقعی و ارزش‌های جامعه می‌خواهند تاریخ جعلی بسازند و مسیر حرکت استکبار، صهیونیسم و ارتجاع منطقه را هموار کنند، راه نمی‌دهد و مردم ایران نیز نشان داده‌اند هیچ فرصتی به این‌ها نخواهند داد.
شهید همدانی نزد مردم عزیزتر شد
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه در ماجرای اخیر می‌بینیم که چقدر همه مردم برافروخته شدند و از شهید سرافراز و پرافتخار همدانی حمایت می‌کنند، گفت: به فضای مجازی که نگاه می‌کنیم، مملو از ابراز ارادت و عشق به شهید همدانی و تجلیل از خدمات ارزشمند و فراموش‌ناشدنی وی به ایران و ایرانی است، این یعنی شهید همدانی دوباره عزت و عظمتی را که داشت تکرار کرد و دامنه و عمق آن هم بیشتر شد، بالاتر رفت و معراج جدید پیدا کرد، این پدیده‌ای نادر و خیلی ارزشمند است.
فرمانده کل سپاه پدید آمدن اتفاقات مشابه در تاریخ انقلاب و کشور آن هم در روز عاشورا را الهام‌بخش و معنادار توصیف کرد و اظهار داشت: عجیب است که این اتفاقات در عاشورا‌ها تکرار می‌شود، عاشورا‌ها همواره تعیین موقعیت می‌کنند و همه افراد موقعیت‌شان را نسبت به امام و رهبر جامعه مشخص می‌کنند که در جبهه یزید یا نه در سپاه حضرت امام حسین (ع) هستند. وی افزود: این افراد در عاشورای سال۸۸ منشأ اهانت، جسارت و هتاکی به ساحت مقدس حضرت امام حسین (ع) شدند و از آن جریان حمایت کردند و مردم عاشورایی ایران در ۹دی ماه همان سال، آن پاسخ حماسی و یوم‌اللهی را به آنان دادند و امروز هم دوباره در عاشورای ۱۴۰۱ همان ماجرا تکرار شد و مقابل ولایت قرار گرفتند و به شهدا حمله کردند.
فتنه‌گران در حافظه مردم نمی‌مانند، دفع می‌شوند
سرلشکر سلامی تأکید کرد: همانگونه که در همین چند روز گذشته شاهد بودیم به فضل الهی دوباره این افراد توسط مردم دفع می‌شوند، این‌ها قدرت ماندن در حافظه تاریخی مردم را ندارند و این مسیر دفع کردن کسانی است که به ارزش‌های اسلامی و مقدسات این مردم تهاجم داشته باشند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه با تقدیر الهی شعله‌ور شدن بصیرت و هوشمندی مردم و ارادت و قدرشناسی آنان نسبت به شهیدان به ویژه شهدای مدافع حرم و شهید حسین همدانی نتیجه این حرکت جاهلانه بود، گفت: شهیدان سلیمانی و همدانی نشانه‌های غیرت امت اسلامی و ملت ایران هستند و در این صحنه جدید دیدیم که چگونه قلب‌ها دوباره به این شهید مخلص و سرافراز متمایل شدند و فریاد زدند که شهید همدانی برای دفاع از ما رفت و ما امروز باید از او برابر هتاکان دفاع کنیم.
سرلشکر سلامی در پایان با آرزوی سلامتی، موفقیت و ثبات قدم خانواده معظم شهید سردار حاج حسین همدانی خطاب به همسر و فرزندان ایشان تأکید کرد: تا آخر پای ولایت هستیم و قطعاً پیروزی از آن جبهه حق و شکست از آن جبهه باطل و دشمن است و پرچم عاشورا و شهدایی که با اقتدا به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در سنگر‌های مختلف دفاع از انقلاب و نظام اسلامی موجب امنیت، آرامش افتخار برای میهن اسلامی شدند، همواره برافراشته است و سرافرازی شما نیز همین بازماندگان فهیم و غیور آن سردار بزرگ است.
همسر شهید همدانی: به فرزندانم گفتم صبر زینبی پیشه کنید
همسر شهید سردار حاج حسین همدانی هم در این دیدار گفت: در اتفاق اخیر به فرزندان شهید همدانی توصیه کردم شما سکوت کنید، مردم جواب او را می‌دهند، فرد هتاک عددی نیست که ما بخواهیم پاسخ او را بدهیم.
وی با اشاره به خدمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی سردار همدانی در خدمت به انقلاب، نظام و ملت ایران به ویژه در میدان دفاع از حرم و مقابله با فتنه‌گران در سال ۸۸ افزود: او در فتنه۸۸ بسیار غصه خورد و همواره نگران آسیب رسیدن به افراد بی‌گناه بود تا آسیب و اذیتی به آنان وارد نشود. همسر شهید همدانی تصریح کرد: اتفاق اخیر هر چند برای ما سخت و ناگوار بود، اما به فرزندان هم تأکید کردم وظیفه ما در قبال این اهانت، صبر زینبی است و به حول و قوه الهی مردم پاسخ مناسب را خواهند داد. وهب همدانی فرزند سردار عالیقدر شهیدحسین همدانی نیز واکنش مردم در قبال اهانت به سردار سرافراز را طی همین چند روز اخیر، حیرت‌انگیز دانست و گفت: مردم در فضای حقیقی و مجازی با واکنش سریع، مستدل و محکم، شور و شعور خود را نمایش و پاسخ‌های قاطع و توأم با احساس و منطق به فرد هتاک دادند.
وی تأکید کرد: حمله به شهید در هیچ منطقی قابل پذیرش و قابل توجیه نیست و کار نیمه‌تمام شهید همدانی در فتنه ۸۸ با اتفاق اخیر که به دست یکی از سران فتنه رقم خورد، کامل شد و با عیان‌تر شدن چهره پلید آنان نزد مردم رسوا‌تر و منفورتر شدند.

نمای نزد‌یک
تجمع مردم همدان در محکومیت توهین موسوی به شهید همدانی
مردم ولایتمدار در محکومیت هتک حرمت شهید مدافع حرم سرلشکر شهید حاج حسین همدانی تجمع اعتراضی برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مردم ولایتمدار و شهیدپرور همدان، روز پنج‌شنبه از ساعت۱۱ در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) همدان در محکومیت هتک حرمت به شهید مدافع حرم سرلشکر شهید حسین همدانی تجمع اعتراضی برگزار کردند. مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین با در دست داشتن تصاویر شهدای مدافع حرم، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج حسین همدانی در محکومیت هتک حرمت فتنه‌گران این اقدام را محکوم و وفاداری خود را به آرمان‌های امام و شهدا اعلام کردند. مدیران و مقامات استان همدان با صدور بیانیه‌ای مشترک با محکوم کردن توهین یکی از سران معلوم‌الحال فتنه۸۸ به سردار حاج حسین همدانی و شهدای مدافع حرم، خواستار برخورد جدی و سریع دستگاه‌های مربوط شدند. همچنین ظهر چهارشنبه دانشجویان بسیجی و ولایی استان همدان در محکومیت هتک حرمت یکی از سران فتنه به شهید مدافع حرم سرلشکر شهید حاج حسین همدانی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار