کد خبر: 1100352
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
رییس جمهور در بدو ورود به استان کرمان در قالب سفر استانی خود گفت: فقر و محرومیتی که در استان بویژه جنوب کرمان وجود دارد زیبنده نیست و دولت مصمم به زدودن آن از چهره زیبای این استان است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت الله سیدابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در جریان سی و یکمین سفر استانی خود به کرمان در فرودگاه بین المللی هاشمی رفسنجانی اظهارداشت: کرمان ظرفیت‌های بسیاری در کشاورزی، باغداری، گردشگری و معادن دارد و از آن به عنوان بهشت معادن ایران یاد شده است.

وی نیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیل کرده را دیگر ظرفیت مهم کرمان با وجود ۱۰۰ مرکز دانشگاهی آموزش عالی نام برد و گفت: این‌ها ظرفیت‌های بزرگی است که باوجود آن‌ها بیکاری در استان معنا ندارد.

رییسی در عین حال با اشاره به محرومیت‌های موجود در این استان افزود: دولت مصمم به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و محرومیتی است که مردم را رنج می‌دهد.

رییس جمهور تاکید کرد: مصمم هستیم با کمک مردم در رفع فقر و محرومیت که چهره زیبای استان کرمان را بد جلوه می‌دهد اقدام کنیم.

وی گفت: در دولت هرجا موفقیتی بوده در حوزه‌هایی بوده که مردم مشارکت داشته اند.

رییسی افزود: مشارکت مردم در سرمایه گذاری بویژه در جنوب استان بسیار اهمیت دارد، زیرا اینجا در استان زمینه‌های بسیار برای سرمایه گذاری وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت معادن که جزو ذخایر ارزشمند کشور است باید به نفع مردم و حل مشکلات مردم نیز باشد گفت: سهیم کردن مردم در منافع معادن از برنامه‌های کاری دولت است.

رییسی گفت: دولت در این سفر با نظرخواهی از نماینده رهبری در استان، استاندار، مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان برنامه‌ای را به عنوان مصوبات این سفر در استان پیش بینی و نهایی می‌کند.

به گفته وی با حضور مدیران و اخذ نظر آنان مصوبات سفر در شورای اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از آن نیز به همت مدیران در استان و مرکز تلاش می‌کنیم مصوبات اجرایی شود.

وی اظهارداشت: از همینجا از مردم عزیز استان که جا داشت به همه شهرستان‌ها سر بزنم تشکر می‌کنم، اما در این سفر دو روزه فرصت حضور در همه شهرستان‌ها نمی‌شود و در فرصت دیگری در خدمت مردم و خانواده شهدا در شهرستان‌های دیگر خواهیم بود.

رییسی افزود: سفر به کرمان حسن ختام سفر‌های استانی است که امیدواریم آنچه خواست مردم است را دراین سفر پیگیری کنیم که در این زمینه بررسی‌های مشکلات و احصای کمبود‌های استان کرمان انجام شده است.

وی گفت: کرمان مهد مردان و زنان فرهیخته، شعرا، ادبا، هنرمندان، سیاسیون و چهره‌های برجسته علمی است که از آنان به نام این استان یاد می‌شود.

شهید سلیمانی افتخار کرمان و جهان اسلام

رییس جمهوری بیان داشت: شهید سلیمانی نماد مقاومت و افتخاری برای کرمانی ها، کشور و جهان اسلام است که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان یک مکتب یاد کردند و مورد توجه همگان قرار دارد.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۹ هزار جانباز و ایثارگر استان کرمان گفت: از این استان به عنوان یکی از محور‌های مقاومت یاد می‌شود و به حقیقت و راستی اینجا را پایتخت مقاومت نامیدند، ضمن آنکه کرمانی‌ها در دفاع مقدس ایفای نقش داشتند.

این دومین سفر رییس دولت سیزدهم به استان کرمان است؛ زمستان پارسال در جریان سیل مخرب جنوب این استان وی در سفری کوتاه با مردم جنوب استان دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات ناشی از سیل این منطقه قرار گرفت.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم کرمان، نشست با فعالان اقتصادی و بازدید از برخی طرح‌ها از جمله برنامه‌های رییس جمهور در سفر به کرمان اعلام شده است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند که در سفر‌های جداگانه به شهرستان‌های مختلف از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مناطق قرار می‌گیرند.

از روز گذشته ۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران یا دیگر مدیران وزارتخانه‌ها به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزرا در ادارات مختلف استان کرمان تشکیل شده است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایت‌ها و پیشنهادها، خواسته‌ها و نامه‌های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار