کد خبر: 1100238
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
یک کارشناس مسائل آمریکا گفت تصریح کرد که برای نخستین‌بار است که اف. بی. آی به منزل یک رییس‌جمهور سابق این کشور با تعداد نیروی بالا حمله می‌کند.

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت تصریح کرد که برای نخستین‌بار است که اف. بی. آی به منزل یک رییس‌جمهور سابق این کشور با تعداد نیروی بالا حمله می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا، درباره حمله پلیس اف. بی. آی به عمارت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق این کشور، اظهار داشت: از زمان تشکیل ایالات متحده آمریکا که تاکنون کمتر از ۲۵۰ سال با حدود ۴۰ رییس‌جمهوری می‌گذرد، برای نخستین‌بار است که اف. بی. آی به منزل یک رییس‌جمهور سابق این کشور با تعداد نیروی بالا حمله می‌کند.

وی افزود: بعد از حمله به منزل ترامپ، پلیس اسناد محرمانه‌ای را در خانه او پیدا می‌کند و برخی از آنان را با خود می‌برد. نگهداری اسناد محرمانه توسط یک رییس جمهوری سابق و همچنین حمله پلیس اف. بی. آی به منزل او یک اتفاق غیر معمول در آمریکا است.

این استاد دانشگاه با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده که قرار است در سال ۲۰۲۴ برگزار شود، بیان کرد: به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها برای حذف ترامپ به عنوان رقیب انتخاباتی آینده ریاست جمهوری این کشور تنها گزینه‌ای که به ذهنشان رسیده است، متوقف کردن ترامپ در این زمان است.

وی با بیان اینکه در آمریکا اگر فردی جرمی مرتکب شود نه تنها نمی‌تواند رییس‌جمهور شود؛ بلکه از امکان حق رای نیز از او گرفته می‌شود، اظهار کرد: اف. بی. آی در آمریکا زیر نظر وزارت دادگستری قرار دارد و وزیر دادگستری نیز منصوب رییس‌جمهوری است. به‌نظر می‌رسد، دستور حمله به خانه ترامپ در نهایت توسط بایدن، رییس‌جمهوری کنونی آمریکا داده شده باشد.

وی با اشاره به اختلاف داخلی حزب دموکرات آمریکا با بایدن، بیان داشت: حزب دموکرات بایدن را نامزد خوبی برای انتخابات آینده نمی‌داند. اکثر دموکرات‌ها معتقد هستند که با توجه به مشکلات متعددی مانند مشکلات جسمانی و عملکرد ضعیفی که او داشته است، نباید وارد رقابت انتخاباتی شود.

این کارشناس مسائل آمریکا، ادامه داد: نه تنها دموکرات بایدن را رییس‌جمهور خوبی نمی‌دانند؛ بلکه معاون او نیز خانم کامالا هریس، بسیار ضعیف‌تر از چیزی که انتظار می‌رفت، ظاهر شده است. آنان می‌دانند که هریس نامزد قوی برای رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۴ نیست.

وی معتقد است که جریان دموکرات تلاش می‌کند تا با ابزار‌های حکومتی ترامپ را از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ حذف کند.

ایزدی با اشاره به نقش ترامپ در حمله مردم به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱، گفت: دموکرات‌ها علاوه بر حمله به خانه ترامپ، هفته‌هاست نشست‌هایی در مجلس نمایندگان برگزار می‌کنند و اطرافیان او را برای پاسخگویی درباره حمله مردم به ساختمان کنگره احضار می‌کنند. آن‌ها تلاش دارند که از این طریق یک پرونده دیگر برای این عضو حزب جمهوری‌خواه درست کنند.

وی با اشاره اصطلاح «جنگ داخلی» که اخیرا در فضای مجازی از طرف طرفداران ترامپ و گروه‌های جدایی‌طلب در آمریکا بیش از گذشته به کار برده می‌شود، اظهار کرد: برخی از شهروندان و گروه‌های جدایی‌طلب آمریکا از اصطلاح «جنگ داخلی»، استفاده می‌کنند. این اصطلاح به دو دلیل کاربرد دارد.

وی افزود: گروه‌های جدایی‌طلب در آمریکا برای جداشدن تگزاس و کالیفرنیا صحبت‌هایی را انجام می‌دهند. این گروه‌ها از گذشته بوده‌اند؛ اما گروه‌هایی قوی و جدی نیستند. در آمریکا نیز امکان جدا شدن یک ایالت از دولت فدرال مرکزی وجود ندارد. یک‌بار در قرن نوزدهم گروه‌های جدایی‌طلب تلاش داشتند تا تگزاس را جدا کنند؛ اما این اقدام آنان منجر به کشته شدن ۲۰ هزار نفر در آن دوران شد. بنابراین، هشتگ «جنگ داخلی» که از طرف برخی از گروه‌های جدایی‌طلب این روز‌ها بیشتر به کار می‌رود، بار روانی برای دولت آمریکا دارد و چنین اتفاقی از سوی آنان نخواهد افتاد.

ایزدی با اشاره به طرفداران ترامپ، گفت: ترامپ طرفداران افراطی در آمریکا دارد. به‌طوریکه آنان در دوران رقابت انتخاباتی دو تا سه روز قبل از آنکه او وارد ایالتی شود، به آنجا رفته و چادر می‌زدند تا زمانیکه ترامپ برای انتخابات وارد استادیوم یا مکان سخنرانی می‌شود طرفدارانش بتوانند در صف نخست قرار داشته باشند. البته او همان‌قدر که طرفداران افراطی دارد، به همان اندازه نیز افرادی هستند که او را مناسب هیچ مسندی نمی‌دانند.

وی آمریکا را کشور بیمار در استفاده روزانه از اسلحه دانست و گفت: بر اساس آمار این در این کشور سالانه ۳۵ هزار نفر به‌وسیله اسلحه کشته می‌شوند و ممکن است که این آمار در نزدیکی انتخابات و به آشوب کشیده شدن کشور نیز بیشتر شود.

وی با اشاره به آمار سی. ان. ان درباره ارائه آمار به کار بردن اصطلاح «جنگ داخلی» به‌وسیله هواداران ترامپ، گفت: در مقطع کنونی طرفداران ترامپ در حال رجزخوانی هستند و از اصطلاحات خریدن مهمات، به کاربردن اسلحه برای برنده شدن فرد مورد نظر خود در انتخابات استفاده می‌کنند. اما آماری که سی. ان. ان و رسانه‌های دیگر طرفدار دموکرات به‌کار می‌برند به این خاطر است که بتوانند رای قشر خاکستری را به سمت خود برگردانند و این قشر از ترس به آشوب کشیدن شدن کشور به نامزد دموکرات رای دهند.

وی افزود: در واقع رسانه سی. ان. ان که طرفدار دموکرات‌هاست از طریق انتشار صحبت‌های ترامپ درباره به آشوب کشیدن کشور تلاش می‌کند که ترامپ و طرفداران آن را موجوداتی آشوب‌طلب نشان دهند و بگوید اگر ترامپ رأی آورد در کشور هرج‌ومرج و آشوب خواهد شد. آن‌ها تلاش می‌کنند که به قشر خاکستری رأی دهندگان بگویند که اگر دچار مشکلات اقتصادی هستید به فرد دیگری رای دهید که صلح را در کشور برقرار می‌کند.

وی در پایان یکی از دلایل افول آمریکا را وجود نابسامانی‌های داخلی این کشور دانست و ابراز داشت: انتقال قدرت از یک جریان به جریان رقیب یکی از شاخص‌های طبیعی بودن یک کشور است که به‌صورت صلح آمیز انجام می‌شود. رییس‌جمهوری سابق می‌آید و در مراسم سوگند خوردن رییس‌جمهوری جدید شرکت می‌کند و بدون درگیری قدرت منتقل می‌شود که آمریکا چند سال است که از این روند طبیعی فاصله گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار