کد خبر: 1099911
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
۸۵ هزار طرح از مجموع ۲۰۳ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت که در مناطق محروم و روستایی استان‌های مختلف ایجاد شده، به بانوان کارآفرین اختصاص دارد.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه از مجموع ۲۰۳ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور که تاکنون در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور ایجاد شده، ۴۲ درصد معادل بیش از ۸۵ هزار طرح به بانوان کارآفرین اختصاص پیدا کرده است، گفت: این بنیاد بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست را به عنوان اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی در اولویت طرح‌های اشتغالزایی خود قرار داده است.
وی در تشریح فعالیت‌های اشتغالزایی بنیاد گفت: تاکنون ۲۰۳ هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور در مناطق کم‌برخوردار کشور راه‌اندازی شده که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۶۱۰ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم آورده است.
به گفته ترکمانه، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۲۰۳ هزار طرح اشتغال نزدیک به ۲۳ هزار میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: شبکه هزار نفری مجریان و تسهیلگران برکت با هدف ایجاد اشتغال پایدار در کشور در ۳۷۰ شهرستان و ۱۱ هزار روستا مشغول فعالیت هستند.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: شبکه تسهیلگری برکت با ۳۰ هزار نفر از مسئولان محلی از جمله امامان جمعه، دهیاران، بخشداران و فرمانداران در تماس مدام و تعامل سازنده هستند تا اشتغال در مناطق محروم و روستایی کشور روند مناسب و پرشتابی داشته باشد. ترکمانه اظهار داشت: تسهیلگران بنیاد برکت پس از حضور در هر منطقه و کسب اطلاعات و رصد توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بومی و محلی، اقدام به شناسایی و اهلیت‌سنجی متقاضیان اشتغال کرده و پس از آموزش و اهلیت‌سنجی، واجدین شرایط را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌کنند. وی تأکید کرد: تسهیلگران با هدف پایدارسازی و توانمندکردن، تا سه سال پس از راه‌اندازی طرح اشتغال کنار کارآفرینان می‌مانند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.
مدیرعامل بنیاد برکت از تشکیل اطلس جامع محرومیت خبر داد و تصریح کرد: اشتغالزایی در مناطق محروم در دو سطح طرح‌های خرد و کوچک و متوسط و طرح‌های بزرگ دنبال می‌شود.
ترکمانه با اشاره به راه‌اندازی ۱۷۰ رسته شغلی در مناطق محروم عنوان کرد: در هر منطقه، رسته‌های شغلی متناسب با ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و پتانسیل‌های آن منطقه ایجاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: استان‌های محروم و مرزی از جمله سیستان و بلوچستان و خوزستان در اولویت بنیاد برکت برای کارآفرینی و اشتغالزایی قرار دارند.
احیای کسب و کار‌های مناطق سیل‌زده
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام که برای بازدید از مناطق و روستا‌های سیل‌زده شهرستان فیروزکوه و دماوند به این منطقه سفر کرده بود پس از گفتگو با مردم و آگاهی از مشکلات آن‌ها از احیای کسب‌و‌کار‌های آسیب‌دیده از سیل خبرداد و گفت: علاوه بر برنامه‌های در دستور کار برای اشتغالزایی در فیروزکوه، ۱۰۰ طرح اجتماع‌محور جدید نیز در مناطق سیل‌زده اجرا می‌شود.
ترکمانه افزود: همچنین با استقرار نیرو‌های جهادی، بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده نیز به زودی آغاز می‌شود. وی با اشاره به وجود گل‌و‌لای در باغات فیروزکوه و دماوند گفت: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا با به‌کارگیری بیل‌های مکانیکی، گل‌ولای موجود از باغات کشاورزی خارج شود.
به گفته این مسئول، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچون سنوات گذشته بخشی از لوازم خانگی آسیب‌دیده و از بین رفته مردم را تأمین و به آن‌ها تحویل خواهد داد. وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام همچنین نسبت به تأمین تعدادی از دام‌های تلف شده در جریان سیل متعهد است و خسارت دامداران و کشاورزان را جبران خواهد کرد. ترکمانه با تأکید بر خدمات‌رسانی تیم‌های پزشکی و امدادی ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق سیل‌زده فیروزکوه خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد تا در صورت اعلام نیاز استانداری و فرمانداری، یکی از بیمارستان‌های سیار ستاد اجرایی فرمان امام به این مناطق اعزام و مستقر شود. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه وقوع سیل در فیروزکوه و دماوند، اقلام ضروری اولیه از جمله آب آشامیدنی و مواد غذایی به این مناطق ارسال شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار