کد خبر: 1099698
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: گازدهی به سانتریفیوژ‌ها پاسخ درست و منطقی بود که باید در مقابل غربی‌ها می‌گرفتیم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: علیرضا نظری در واکنش به آغاز گازدهی به سانتریفیوژها، گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام در زمان ترامپ و تشکیل مجلس یازدهم، مصوبه‌ای برای لغو تحریم‌ها در مجلس به تصویب رسید که باعث شد مسیر مذاکرات فرایند جدیدی را طی کند و از جاده یک‌طرفه به تعهدات متقابل کشانده شود.

وی بیان کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران بعد از مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مبتنی بر واقعیات است. واقعیت این بود که طرف مقابل همیشه به بهانه‌های مختلف فشار‌های خود بر ایران را تشدید می‌کرد و با قطعنامه‌های سیاسی و نه فنی و تخصصی در شورای حکام و ارجاع آن‌ها به شورای امنیت سازمان ملل، یک جاده یک‌طرفه را طی می‌کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌آید مسیری که جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید و بعد از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اتخاذ کرده است، مسیری صددرصد درست و منطقی است.

نظری متذکر شد: تجربه نشان داده است که هر کجا ما در مقابل دشمنان زیاده‌خواه کوتاه آمدیم، همیشه ضرر کردیم و هر جا که محکم ایستادیم و از منافع و حقوق ملت دفاع کردیم، به نتیجه رسیدیم.

وی تاکید کرد: ما تجربه‌های زیادی را طی سال‌های گذشته کسب کردیم و امروز هم به نظر می‌آید که تزریق گاز به سانتریفیوژها، یک پاسخ دقیق، درست، کارشناسی و قانونمند است که توسط دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی اتخاذ شده است و در حال انجام است. این تصمیم حمایت جدی همه دستگاه‌ها و ارکان نظام و آحاد ملت ایران را خواهد داشت.

نظری اظهار داشت: کشور‌های غربی عضو برجام همچنان مسیر خودشان را ادامه می‌دهند و این ما هستیم که باید در مقابل آنان تصمیم درستی را اتخاذ کنیم که اقدام مذکور پاسخ درستی به آنان است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تزریق گاز به سانتریفیوژ‌ها پیام مهمی به غربی‌ها است که مسیر جاده یک طرفه گذشته عوض شده است و آن‌ها هم باید افق دیدشان را عوض کنند و مبتنی بر واقعیات امروز که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، عمل کنند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار