کد خبر: 1099352
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
اوایل مردادماه بود که سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی موسوم به «مانسن» در استان‌های ایران خبر داد و با اعلام اینکه امکان رگبار‌هایی به همراه باران شدید وجود دارد، به مردم و مسئولان هشدار داد مراقب وقوع سیل باشند
محمد‌رضا هادیلو

اوایل مردادماه بود که سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی موسوم به «مانسن» در استان‌های ایران خبر داد و با اعلام اینکه امکان رگبار‌هایی به همراه باران شدید وجود دارد، به مردم و مسئولان هشدار داد مراقب وقوع سیل باشند. بعد از آن و طی روز‌های گذشته بارش‌ها، سیلاب‌های زیادی در مناطق مختلف کشور به راه انداخت که حاصل آن تخریب خانه‌ها و مزارع کشاورزی و حتی جان باختن تعدادی از هموطنان بود. اما گروه‌های جهادی از همان دقایق اول بروز حادثه به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و خدمات‌رسانی شان به سیل‌زدگان را آغاز کردند؛ از پاکسازی منازل و جمع‌آوری گل و لای گرفته تا کمک به اسکان و تأمین مواد غذایی و ارائه خدمات بهداشت و درمان. نکته حائز اهمیت در این یاری‌رسانی‌ها، حضور جهادگران قبل از مسئولان در مناطق سیل‌زده بود؛ موضوعی که نشان می‌دهد آن‌ها بدون هیچ چشمداشت و منتی فقط به فکر خدمت به همنوع و کسب رضایت باریتعالی هستند.

استان مرکزی و آمادگی ۱۳۰۰ گروه جهادی
سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در صحنه حضور دارند، می‌گوید: تلاش‌های ارزنده و مجاهدانه پاسداران، بسیجیان و گروه‌های جهادی در نقاط مختلف برای حضور به‌موقع در صحنه و انجام عملیات‌های امدادی و خدمت‌رسانی قابل تقدیر است. وی بر ضرورت ارتقا و تشدید آمادگی‌های سپاه‌های شهرستانی، گروه‌های جهادی و یگان‌های امدادی بسیج برای کمک به مردم تأکید و عنوان می‌کند که با مشارکت و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان در صورت وقوع سیل و بروز شرایط بحرانی در سایر نقاط استان مرکزی آماده خدمات‌رسانی هستند.
وی ادامه می‌دهد: سپاه و بسیج با تمامی ظرفیت‌ها و همه توان همواره در مقاطع مختلف پای کار بوده‌اند و رفع نیاز و مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند و امروز هم با توجه به وقوع سیل و خسارات آن به هموطنان با همه توان به مردم خدمت‌رسانی خواهیم کرد.
به گفته این مسئول، علاوه بر بسیج، بیش از هزار‌و‌۳۰۰ گروه جهادی همه امکانات خود را به میدان آورده‌اند و برای خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده و مردم آماده هستند.

کمک به سیل‌زدگان رفسنجان

وقتی سیل مناطق مختلف کرمان را درنوردید و خسارات زیادی به ساکنان این مناطق وارد کرد، بلافاصله ۲۰۰ جهادگر در قالب ۲۰ گروه جهادی از شهر‌های کرمان و رفسنجان با حضور در مناطق حاد سیل‌زده از جمله بلوار امام علی و روستای کوثرریز خدمات‌رسانی به مردم را شروع کردند.
سرهنگ جواد جلالی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان که در رفسنجان حاضر شده و مشغول خدمت به سیل‌زدگان بود، با بیان اینکه با توجه به نیاز کنونی در سطح شهرستان رفسنجان، با هماهنگی صورت‌گرفته تعدادی ماشین‌آلات سنگین از سمت کرمان به رفسنجان حرکت کردند، گفت: گروه‌های زیادی متشکل از جهادگران اعلام آمادگی کرده‌اند به این جمع بپیوندند، اما هنوز برنامه‌ای برای حضورشان نداریم و در صورت نیاز این کار انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: عمده بارش‌ها در چند روز گذشته بوده و در همین راستا محل‌های ورود آب به داخل شهر با ایجاد سیل‌بند‌های خاکی مسدود شده است.
سرهنگ جلالی تصریح کرد: تداوم بارش‌ها دغدغه ماست، مردم مراقبت کنند خدای ناکرده شاهد حوادث ناگوار نباشیم و خونسردی خود را حفظ کنند.

جهادگران همه جا هستند
هرمزگان از جمله استان‌هایی است که از همان روز‌های اول شروع بارش‌های تابستانی درگیر سیل شد، اما مسئول بسیج سازندگی استان جمله‌ای گفت که دلگرمی بزرگی برای همگان بود. هر کجا در سراسر ایران وقتی سیل و زلزله و بحرانی به وقوع پیوست و به آنجا رفتیم، دیدیم جهادگران قبل از ما به آنجا رسیده‌اند.
دکتر یاسین باوقار می‌گوید: گروه‌های جهادی تخصصی بسیج سازندگی هرمزگان که سابقه درخشانی در امداد و نجات و خدمت‌رسانی در کارنامه خود دارند و هر کجا به حضور آنان نیاز باشد، در طرفه‌العینی خود را به منطقه می‌رسانند و بدون منت و با تمام قوا شروع به خدمت‌رسانی می‌کنند، زیرا جهادگران با خدا معامله می‌کنند و معامله با خدا سراسر سود و انسان همیشه برنده است.
مسئول بسیج سازندگی هرمزگان ادامه می‌دهد: با توجه به فرمان صادرشده از سوی فرمانده کل سپاه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان، گروه‌های جهادی بسیج سازندگی هرمزگان این آمادگی را دارند که به هموطنان عزیزمان در هر کجای ایران اسلامی خدمت‌رسانی کنند. به گفته این مسئول، جهادگران هرمزگانی در آماده‌باش کامل برای اعزام به هر نقطه از ایران هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار