کد خبر: 1098313
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
رئیس کل دادگستری استان البرز خبرداد
رئیس کل دادگستری استان البرز از تخریب یک شهرک غیرقانونی با ۲۴ ویلای لوکس غیرمجاز در چهارباغ خبر داد که مالک آن به جای ایجاد مجتمع اقامتی، اقدام به تفکیک قطعات و احداث ویلا کرده بود.

حسین فاضلی هریکندی با اشاره به اجرای حکم قضایی که در چهارباغ انجام و ۲۴ ویلای لوکس در یک شهرک غیرمجاز تخریب شد، گفت: اجرای حکم پیامی قاطع و روشن در خصوص مقابله با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز است و دستگاه قضایی در هر مرحله از اقدامات غیرقانونی با آن مقابله می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: احکامی که اجرا شد مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز است که در آن فردی با سوءاستفاده از «موافقت اصولی» و مجوزهای صادر شده جهت احداث «مجتمع اقامتی، پذیرایی و تفریحی»، به جای ایجاد مجتمع مذکور، بر خلاف مقررات ضمن تفکیک و قطعه بندی یک قطعه باغ مشجر، نسبت به احداث غیرقانونی یک شهرک با حدود ۲۴ باب ویلای مجلل اقدام می‌کند.

وی با اشاره به رای قطعی صادر شده در خصوص این پرونده در محاکم استان البرز، به فرایند ایجاد این شهرک غیرقانونی اشاره کرد و متذکر شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، «موافقت اصولی» با طرح مالک جهت احداث یک مجتمع اقامتی، پذیرایی و تفریحی در یک قطعه زمین مشجر با کاربری باغ را در شهرستان خوش آب و هوای چهارباغ که در آن زمان بخشی از شهرستان ساوجبلاغ بوده را صادر می کند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره موافقت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با تغییر کاربری مقدار ۷ هزار و ۹۸۰متر مربع از کل مساحت ۳۲ هزار متر مربع از باغ مذکور، افزود: این موافقت پس از طی مراحل قانونی، مشروط به عدم قطع درختان و فقط به منظور اجرای طرح موضوع «موافقت اصولی» به مدت ۲ سال و بدون دریافت عوارض مربوطه بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: پیرو موافقت جهاد کشاورزی و در اجرای آن، فرمانداری ساوجبلاغ نیز از آنجایی که باغ در خارج از محدوده شهر و بافت روستا بوده است، پروانه احداث بنای «مجتمع اقامتی، پذیرایی و تفریحی» جهت احداث «هتل»، «سوئیت‌های اقامتی»، «رستوران»، «سالن ورزشی»، «سالن اجتماعات» و فضای محدود اداری و خدماتی برای اداره مجتمع مذکور را صادر می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار