کد خبر: 1098127
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر رسیدگی به مشکلات فعالان هنر صنعت فرش دستباف، گفت: هنر فرش دستباف، شناسنامه و هویت هنری کشور است.

 ابوالفتح ابراهیمی در جلسه هم اندیشی فعالان حوزه هنر فرش دستباف، افزود: این هنر صنعت در سال‌های اخیر دچار مشکلات عدیده‌ای شده که امید است با مشارکت اتاق بازرگانی و تشکل‌های تخصصی با صدای واحد در مطالبه‌گری و تصمیم‌سازی در راستای حل و رفع مشکلات این حوزه اقدام موثر انجام شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان نیز در این جلسه به مشکل بازگشت ارز صادراتی اشاره کرد و خواستار حذف پیمان سپاری ارزی صادرات فرش و حمایت جهت حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی شد.

احد هریسچیان، افزود: مساعدت رایزنان بازرگانی در بازارشناسی، مساعدت دولت در هزینه های بازاریابی و تبلیغات بین المللی و وضع مشوق‌های صادراتی از دیگر مطالبات فعالان این حوزه است.

جعفر محرم پور، دبیر اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر لزوم تحول‌گرایی در حوزه فرش دستباف گفت: با پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همراهی و مشارکت تشکل‌های تخصصی این حوزه، دبیرخانه فرش دستباف با محوریت اتاق بازرگانی تبریز ایجاد خواهد شد تا موازی‌کاری‌ها و حرکت‌های جزیره‌ای فعالان و تصمیم‌سازان این حوزه به صدای واحد و مطالبه‌گری موثر تبدیل شود.

فرشکاران، عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان نیز در این جلسه، مهمترین عامل حفظ و ارتقای هنر فرش دستباف را انسجام صنوف فعال در فرش دستباف اعم از بافندگان، طراحان، فروشندگان مصالح و تجار اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر