کد خبر: 1097598
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
مدیرکل بهزیستی لرستان مطرح کرد؛
عمودی زاده، با اشاره به هدف سازمان بهزیستی در راستای ایجاد 2 هزار 800 فرصت شغلی برای جامعه هدف، گفت: توانمندسازی افراد دارای معلولیت و کمک به رونق اشتغال دانش بنیان از اولویت ها است.

به گزارش جوان از لرستان، «همایون عمودی زاده»، امروز(29تیر)، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه اظهارداشت: بحث توانمند سازی و پیشگیری از معلولیت ها  دو برنامه اساسی سازمان است.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: در بحث توانمند سازی بودجه را از  ۸۰ میلیارد تومان به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش داده ایم.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای 2 هزار و 800 شغل در جامعه هدف خاطرنشان کرد: نیازسنجی، استعداد یابی شغلی، آموزش و ارائه تسهیلات از ابزارهای اساسی بخش توانمند سازی است.

عمودی زاده به بیان توانمند سازی بر مبنای دانش بنیان شدن اشاره و بیان کرد: اختراعات افراد، استفاده از پنل های خورشیدی و استفاده از کشت گیاهان دارویی مثل زعفران و موسیر از جمله فعالیت هایی است که در این راستا به دنبال عملیاتی شدن آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که تمایل داشته باشند از جامعه هدف کارگر و کارمند جذب کنند، ما سهم بیمه افراد دارای معلولیت را پرداخت می کنیم و برای زنان سرپرست خانوار به مدت ۵ سال ییمه آنان را پرداخت می کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیکاری را عامل همه آسیب های اجتماعی خواند و گفت: توجه به بحث اشتغال و توانمندسازی معلولین از برنامه های مهم این سازمان است.

وی ادامه داد: برای معتادان بهبود یافته نیز در زمینه روحی، روانی، فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی داریم و افرادی که یک سال از سرایط ترک اعتیاد آنان گذشته باشد، می توانند از تسهیلات اشتغال زایی استفاده نمایند و به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می شوند.

عمودی زاده بیان کرد: در بحث زنان سرپرست خانوار نیز سازمان  بهزیستی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی، مشاوره و مددکاری و اشتغال این قشر برنامه ریزی دارد و سرمایه کار بلاعوض و تسهیلات بانکی در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از معلویت ها هرچه در زمینه پیشگیری هزینه کنیم سرمایه است، گفت: در این راستا در دوران بارداری مادران معلول هزینه های مربوطه پرداخت می شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار