کد خبر: 1097254
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

رپورتاژ آگهی/ سوسک های ریز آشپزخانه از رایج ترین و پر جمعیت ترین سوسک ها در دنیا می باشند. سوسک های آشپزخانه یا سوسک کابینت که با نام سوسک آلمانی نیز شناخته می شوند علی رغم نامشان در تمام نقاط دنیا از جمله ایران به وفور یافت می شوند. این مدل از سوسک ها در تمام طول سال تولید مثل می کنند و همچنین به راحتی در میان درزها و شکاف های منزل جا خوش کرده و زندگی شان را ادامه می‌دهند.
متاسفانه ما میزبان خوبی برای سوسک ها هستیم! سینک ظرف شویی و اطراف آن مکان خوبی برای زندگی سوسک ها است. آنها در همانجا تغذیه کرده و تولید مثل شان را در پیش می‌گیرند. سوسک ها از دسته حشراتی هستند که به دلیل محل زندگی و نوع تغذیه ای که دارند در دسته  آلوده ترین حشرات قرار می گیرند و همچنین عامل انتقال انواع باکتری و ویروس های خطرناک به انسان ها هستند.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از بیماری های خطرناک ناشی از حضور سوسک در محیط زندگیمان آشنا کنیم و همچنین راه کارهایی برای مبارزه با سوسک آشپزخانه را به شما آموزش دهیم. همچنین در انتها می خواهیم یکی از بهترین شرکت های سمپاشی سوسک آشپزخانه و سمپاشی سوسک ریز کابینت را به شما معرفی کنیم. ممنون می شویم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

روشهای سمپاشی سوسک آشپزخانه و خطرهایی که حضور سوسک برای سلامتی ما دارند

عدم سمپاشی سوسک آشپزخانه و مخاطرات آن

سمپاشی سوسک آشپزخانه به شدت حائز اهمیت است. انتخاب زمان درست برای مبارزه با سوسک آشپزخانه می تواند شما را از گزند آسیب های زیادی در امان نگه دارد. متاسفانه آمار نشان می‌دهد افرادی که سمپاشی سوسک ریز کابینت را در زمان درست انجام نداده و این عمل را به تعویض انداخته اند، به بیماریهای مختلفی مبتلا شده اند که در ادامه ما قصد داریم شما را با چند نمونه از این بیماری ها آشنا کنیم. به خاطر داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است و پیش از آنکه به بیماری‌ های کشنده همچون بیماری‌ های زیر مبتلا شوید بهتر است سمپاشی سوسک آشپزخانه را جدی بگیرید.

وبا

وبا یکی از از رایج ترین بیماری هایی که توسط سوسک به انسان منتقل می شود. وبا یک بیماری اسهالی به شدت واگیردار است که توسط نوعی باکتری به وجود آمده و به سادگی از انسانی به انسان دیگر منتقل می شود. متاسفانه وبا در صورت عدم آگاهی و عدم پیشگیری و درمان به موقع می تواند به شدت کشنده باشد. این بیماری علائم مختلفی دارد همچون :

اسهال شدید همراه با تب

اسهال بدون تب و بدون درد شکم

استفراغ بدون حالت تهوع قبلی

گرفتگی عضلات به ویژه عضلات پشت ساق پا

تشنگی زیاد

قطع ادرار

این بیماری از دو راه مستقیم و غیر مستقیم به انسان ها انتقال پیدا می کند.

راه مستقیم : از طریق دست های آلوده یا تماس با مواد دفعی و استفراغ بیماران مبتلا به این بیماری

راه های غیر مستقیم : از طریق مصرف آب های آلوده ، شستن لوازم آشپزخانه در آب های آلوده همچون آب رودخانه ها، نشستن درست سبزی ها و میوه ها، مصرف غذاهای نیم پز ، خوردن بال و یا دست و پای سوسک ها بصورت اتفاقی  و یا خوردن مواد غذایی که سوسک ها بر روی آنها تردد داشتند.

عفونت زخم

یکی دیگر از بیماری هایی که در صورت عدم مبارزه با سوسک آشپزخانه به انسان منتقل می شود بیماری عفونت زخم می باشد. بریدن دست و بدن امری کاملاً رایج است و همه انسان ها در زندگی حداقل چند بار دست و یا قسمتی از بدن خود را بریده اند. این موضوع به خودی خود خطرناک نیست اما زمانی که سوسک ها در خانه وجود داشته باشند این زخم ها برای شما منبع عفونت خواهد شد. عفونت نیز در نهایت باعث گندیده شدن زخم ها شده و می تواند به مرگ فرد قربانی منجر شود!
شما می توانید با سمپاشی سوسک آشپزخانه تراکم این جانداران موذی در منزل خودتان را به حداقل رسانده تا میزان احتمال مبتلا شدن به بیماری هایی همچون عفونت زخم را به حداقل برسانید.

روشهای سمپاشی سوسک آشپزخانه و خطرهایی که حضور سوسک برای سلامتی ما دارند

نحوه مبارزه با سوسک آشپزخانه

در ادامه می خواهیم شما را با چند روش ساده اما بسیار موثر برای مبارزه با سوسک آشپزخانه آشنا کنیم. زمانی که سوسک ها وارد محل زندگی ما می شوند، بیرون کردن آن ها کار ساده ای نیست. اما شیوه هایی وجود دارد تا این حشرات را در داخل منزل مان از بین ببریم.

از بین بردن شرایط زندگی برای سوسک ها

سوسک های آلمانی عاشق محیط های مرطوب هستند و اگر در محلی قرار گرفته باشند که مطابق میل شان باشد می‌توانند حداقل برای یک ماه بدون غذا زنده بماند. اما به خاطر داشته باشید که این جانداران موذی بیشتر از یک هفته نمی تواند بدون آب زندگی کنند!
پس بهتر است که با کاهش رطوبت محیط شرایط زندگی را برای آنها سخت کنیم. منافذ نشت آب را تعمیر کنید. غذاها را در ظروف سربسته نگهداری کنید و شب ها ظرفهای کثیف داخل سینک ظرفشویی را در اسرع وقت اقدام به شستشو کنید. چرا که سینک ظرفشویی بهترین مکان برای تولید مثل سوسک ها می باشد.

استفاده از حشره کش ها

در حال حاضر در بازار حشره کش های زیادی برای مبارزه با سوسک آشپزخانه وجود دارد اما بدانید که استفاده از آن ها بصورت دائمی نتایج دائمی برای شما نخواهد داشت و شما تنها می توانید تعدادی از سوسک ها را به کمک این حشره کش ها از بین ببرید. همچنین اسپری کردن این مواد سمی باعث پخش شدن ذرات آن در محیط می‌شود و این ذرات به شدت برای کودکان و حیوانات خانگی مضر است.

یکی دیگر از مشکلاتی که در هنگام استفاده از اسپری های حشره کش با آن مواجه خواهید شد، این می باشد که اسپری کردن سم به روی سوسک ها و در محیط ، باعث دور شدن موقت آنها شده و عوض این جانداران موذی داخل سوراخ ها و ترک های دیوارها پنهان می شود و همین امر می‌تواند مشکل را بیشتر کند.

روشهای سمپاشی سوسک آشپزخانه و خطرهایی که حضور سوسک برای سلامتی ما دارند

سمپاشی سوسک ریز کابینت

موثرترین راه برای مبارزه با سوسک آشپزخانه ، سمپاشی سوسک آشپزخانه و سمپاشی سوسک ریز کابینت بصورت تخصصی و حرفه ای است. تمامی مواردی که برای مبارزه با سوسک آشپزخانه به آن اشاره کرده ایم تاثیر گذار است اما به صورت دائمی نمی توان از آن استفاده نمود . شما می توانید تنها با یک الی دو بار سمپاشی سوسک ریز کابینت در سال این حشرات موذی را به طور کلی از محل زندگی تان دور کنید.

در حال حاضر شرکت های بسیاری مشغول به ارائه خدمات سمپاشی جانداران موذی همچون سوسک، ساس، موش، زنبور، موریانه و ... می باشد. شرکت کیان پاک یکی از حرفه ای ترین شرکت های سمپاشی سوسک ریز کابینت است که تعرفه های بسیار مناسبی را برای مشتریانش در نظر گرفته است. برای ارتباط با پشتیبانی این شرکت می توانید با شماره های مقاله تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید. از این که تا اینجای مقاله همراه ما بودید از شما بسیار سپاس گزاریم . امید بر آن است که بتوانیم بهترین خدمات که در شان شما خوانندگان عزیز است را ارائه کنیم. ما همواره در تلاشیم با آموزشهای به روز پرسنل و  متخصصین خود بهترین اطلاعات را برای شما داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار