کد خبر: 1096116
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
آتش تفرقه به جان تیم ملی فوتبال افتاده است
برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال در اقدامی عجیب با انتشار متنی علیه دراگان اسکوچیچ و سایر هم تیمی‌های خود موضع گیری کردند!
شیوا نوروزی
به گزارش جوان آنلاین، پس از آنکه تعدادی از ملی پوشان از جمله سردار آزمون و علیرصا بیرانوند حمایت شان از اسکوچیچ و ادامه حضورش روی نیمکت تیم ملی در بازی‌های جام جهانی حمایت کردند، عصر امروز تعدادی دیگر ضمن استقبال از ایجاد تغییرات در کادرفنی، اقدام هم تیمی هایش را محکوم کردند.
 
وضعیت بغرنج

نفراتی از جمله امیر عابدزاده، سامان قدوس، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فرد، مجید حسینی و علی کریمی پستی مشترک را در صفحات شخصی خود منتشر کردند: "استوری امروز که تحت عنوان بازیکنان تیم ملی منتشر شده بدون موافقت، هماهنگی، اطلاع و برخلاف میل ما بوده و بی‌احترامی به مجموعه تیم ملی است. صدور بیانیه‌هایی غیر واقعی به نام تیم ملی که براساس منافع شخصی برخی بازیکنان تیم ملی صورت گرفته و باعث دو دسته شدن تیم می‌شود. ما همه سرباز مردم ایران و پرچم خوش‌رنگ کشورمان هستیم و قابلیت‌های‌مان را با تمام وجود در زمین نشان می‌دهیم و برای نشاندن یک لبخند روی لبان این مردم از جان مایه می‌گذاریم. انکار وضعیت بغرنج تیم ملی که با آن مواجه است فقط کوه مشکلات‌مان را بزرگتر می‌کند. " پس از انتشار این متن، برخی از بازیکنان مجبود شدند پست حمایتی شان از اسکوچیچ را پاک کنند!

دوری از بحران

عیان شدن اختلاف و دودستگی بن ملی پوشان سرپرست فدراسیون فوتبال را وادار به واکنش ساخت. میرشاد ماجدی با تاکید بر دوری از حاشیه به سایت بدراسیون گفت:" متاسفانه حاشیه سازی‌ها در پایان اردوی قطر علیه تیم ملی فوتبال ایران آغاز شد و از همان روز‌های ابتدایی نشانه‌های کمرنگی دیده می‌شد، اما در 48 ساعت گذشته به صراحت و از منابع نامعلوم برخی اخبار نادرست منتشر شد که به واقع آرامش تیم ملی را بر هم زد و جو بسیار نامناسبی را ایجاد کرده است. در دلسوزی و نگرانی تک تک اعضای تیم ملی با توجه به اخبار و شایعات همچنین حواشی مطرح شده در روز‌های اخیر تردیدی وجود ندارد، اما دو دسته شدن و موضع گیری بازیکنان در فضای مجازی پیرامون این موضوع حرفه‌ای و قابل پذیرش نبوده و نیست. تنها متولی موضوعات مرتبط با تیم ملی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران است که از استقلال رای خودش دفاع می‌کند. بازیکنان هم در جایگاه سربازان وطن که وظیفه دارند موجب شادی و خوشحالی مردم ایران شوند نباید نسبت به اینگونه موضوعات به هر شکل واکنش و موضع گیری نشان بدهند و له یا علیه کسی در این مسائل اظهار نظر کنند تا شرایط بحرانی فعلی ایجاد شود. فدراسیون فوتبال با آگاهی از تحرکاتی که در راستای ایجاد این دودستگی صورت گرفته با قدرت در برابر اینگونه رفتار‌های غیر حرفه‌ای ایستادگی می‌کند و اجازه نخواهیم داد در آستانه جام جهانی کسی آرامش این تیم را به هر بهانه‌ای بر هم بزند. "

مستقل هستیم

ماجدی در صحبت هایش به استقلال فدراسیون در تصمیم گیری اشاره کرد: " از حمایت‌های وزارت محترم ورزش و دولت محترم همچنین نگرانی‌های همه دلسوزانی که شرایط تیم ملی و موفقیت فوتبال ایران در جام جهانی دغدغه آن‌ها است قدردانی می‌کنم و تردیدی نداریم که همه ملت شریف ایران آرزو دارند تیم ملی فوتبال کشور با قدرت و انسجام برابر حریفانش صف آرایی کند. در این مقطع با توجه به حساسیت موضوع برگزاری اردوی پیش روی ماه سپتامبر تمرکز فدراسیون فوتبال تامین اعتبارات لازم به منظور برگزاری این اردو و انجام دو مسابقه تدارکاتی مورد نیاز است. حاشیه سازی‌های اخیر و انتشار اخبار و گمانه زنی‌های غیر رسمی موجب ایجاد دو قطبی یا چند قطبی‌هایی در اطراف تیم ملی می‌شود که انسجام و اتحاد ملی پوشان را تهدید می‌کند و این موضوع به هیچ وجه مورد تایید فدراسیون فوتبال نیست. اینگونه اخبار و اظهار نظر‌های نادرست و غیر رسمی زمینه ساز فضای غبارآلودی کنونی در خصوص تیم ملی شده است. فدراسیون به صورت کاملا مستقل در خصوص شرایط تیم ملی و موضوعات مرتبط تا برگزاری رقابت‌های جام جهانی تصمیم گیری خواهد کرد و اجازه هیچ گونه مداخله‌ای را نخواهد داد. چارچوب تعامل دولت محترم و وزارت ورزش و جوانان نیز با رویکرد حمایتی تنها تقویت و حل مشکلات تیم ملی بوده و حتی سخنگوی دولت نیز بر همین موضوع تاکید داشتند که تنها فدراسیون فوتبال در حوزه موضوعات تیم ملی و کادر فنی تصمیم گیری می‌کند و هیچ مداخله‌ای در اینگونه مسائل تخصصی وجود ندارد. "
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار