کد خبر: 1095614
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
بر اساس تبصره ۳ ماده ۳ آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان، نیرو‌های فاقد کد شناسه استخدام مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور و افراد مأمور به تحصیل مشمول این آیین‌نامه نمی‌شوند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور کشور و سازمان اداری استخدامی کشور و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر و به استناد ماده ۹ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان مصوب ۱۴۰۰، آیین‌نامه اجرایی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد.

ماده ۱ - رتبه‌بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه‌بندی معلمان و این آیین‌نامه به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها و بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

بر اساس ماده ۲، ارزیابان حرفه‌ای، افراد صاحب نظری که به پیشنهاد و معرفی وزارت از بین اعضای هیأت علمی شاغل یا بازنشسته دانشگاه‌های کشور یا وابسته به وزارت و یا معلمان شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر که از سوی مرکز آموزش مدیریت دولتی بر اساس الگوی ارزیابی حرفه‌ای آموزش داده شده و گواهینامه ارزیابی دریافت می‌کنند.

بر اساس تبصره ۳ ماده ۳، نیرو‌های فاقد کد شناسه استخدام مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور، کارکنان مأمور یا انتقالی به سایر دستگاه‌های اجرایی (با حفظ پست سازمانی یا بدون آن)، کارکنان مأمور به مدارس غیردولتی (به استثنای مدیران و معاونین که از آموزش و پرورش حقوق دریافت می‌کنند)، نیرو‌های مازاد یا در اختیار مدرسه، تمام افرادی که از بیش از یک صندوق حقوق دریافت می‌کنند، افرادی که در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برند، افراد انتقالی به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و افراد مأمور به تحصیل مشمول این آیین‌نامه نمی‌شوند.

بر اساس ماده ۵، مشمولانی که پس از ارزیابی نخست، حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم را کسب نکنند، از تاریخ عدم احراز رتبه، برای مدت یک سال به آن‌ها فوق العاده رتبه آموزشیار معلمی پرداخت خواهد شد. این دسته از مشمولان می‌توانند در فرصت یک ساله با کسب امتیاز لازم و ارزیابی مجدد در یکی از رتبه‌ها قرار گیرند.

در تبصره ۲ این ماده نیز آمده است: تمام افراد جدید الاستخدام به استثنای متعهدین خدمت و سایر مشمولین دارای قانون خاص به صورت پیمانی به کارگیری خواهند شد و تبدیل وضعیت آن‌ها منوط به کسب امتیازات رتبه مربی معلم و با رعایت سایر قوانین مربوطه خواهد بود و ارزیابی آن‌ها صرفاً پس از دو دوره ارزیابی سالانه صورت می‌پذیرد.
 
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار