کد خبر: 1094771
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رقابت در فصل نقل و انتقالات هر ساله مدیران باشگاه‌ها را به چنان هول و ولایی می‌اندازد که اشتباهات فاحشی را رقم می‌زنند که نه فقط به واسطه مالی که به دلایل فنی نیز چالش‌هایی را در طول فصل متوجه تیم‌ها می‌کند. هرچند در این بین نمی‌توان نقش پررنگ دلال‌ها را نادیده گرفت، اما بی‌کفایتی‌های مدیریتی هم نقشی اساسی در این بین بازی می‌کند.
دنیا حیدری

رقابت در فصل نقل و انتقالات هر ساله مدیران باشگاه‌ها را به چنان هول و ولایی می‌اندازد که اشتباهات فاحشی را رقم می‌زنند که نه فقط به واسطه مالی که به دلایل فنی نیز چالش‌هایی را در طول فصل متوجه تیم‌ها می‌کند. هرچند در این بین نمی‌توان نقش پررنگ دلال‌ها را نادیده گرفت، اما بی‌کفایتی‌های مدیریتی هم نقشی اساسی در این بین بازی می‌کند.
پر‌بیراه نیست اگر بگوییم پرسپولیس و استقلال به عنوان دو مدعی همیشگی رقابت‌های لیگ برتر، چشم بازار را در فصل نقل و انتقالات جاری کور کرده‌اند. البته پرسپولیس خرید‌های خوبی داشته، اما در مقابل نفراتی به جمع سرخپوشان اضافه شدند که روند جذب و مبلغ قرارداد آن‌ها هیچ توجیه منطقی ندارد!
کاسیانو، مهاجم ۳۳ ساله برزیلی که گفته می‌شود با سرخپوشان به توافق رسیده، یکی از آن خرید‌هایی است که رقم قرارداد او جای سؤال دارد. خالص دستمزد این بازیکن ۳۰۰ هزار دلار است که در صورت کسب عنوان قهرمانی، ۲۵ هزار دلار نیز به آن اضافه می‌شود. جدا از آن، پرسپولیس برای جذب این بازیکن باید مبلغ ۲۵۰ هزار دلار هم به باشگاه پرتغالی بپردازد که سرجمع عدد هزینه شده برای این بازیکن را به ۵۷۵ هزار دلار تبدیل می‌کند. این در حالی است که سایت «ترانسفر مارکت» که به عنوان مرجع ارزش‌گذاری بازیکنان به شمار می‌آید، ارزش این بازیکن برزیلی و ۳۳ ساله را حدود ۲۰۰‌هزار یورو اعلام کرده است. حال با در نظر گرفتن اینکه ترانسفر مارکت معمولاً ارزش بازیکنان را بالاتر از قیمت واقعی‌شان اعلام می‌کند باید پرسید مدیران باشگاه پرسپولیس با چه منطقی این ۵۷۵‌هزار دلار را برای جذب این بازیکن هزینه کرده‌اند، هزینه‌ای که بی‌هیچ شک و تردیدی طی چند ماه آینده به یکی از پرونده‌های باز شده در فیفا علیه سرخپوشان تبدیل خواهد شد.
سعید صادقی دیگر بازیکن جنجالی پرسپولیس است که حضورش در پرسپولیس حاشیه‌های بسیاری را به دنبال داشت. بازیکنی که به دلیل بیشترین پاس گل در گل‌گهر مطرح شد، اما کمتر کسی تصورش را می‌کرد با رقم ۲۰ میلیاردی به پرسپولیس اضافه شود، آن‌هم در شرایطی که مصوبه هیئت رئیسه سقف ۱۲ میلیارد برای بازیکن ملی‌پوش بود، اما این بازیکن با بند‌های عجیبی که یکی از آن‌ها دریافت چند میلیارد به واسطه حضور در ۵۰‌درصد بازی‌هاست سرخپوش شد تا درویش هم با وجود خرید‌های خوب قبلی همانند استقلال چشم بازار را کور کرده باشد.

در استقلال هم اوضاع چندان جالب توجه نیست. اگرچه آبی‌پوشان هنوز حضور قابل توجهی در راستای جذب بازیکن در فصل نقل و انتقالات نداشته‌اند، اما در زمینه بازیکن چنان به کاهدان زده‌اند که از همان روز نخست حضور ساپینتو با انتقاد بسیاری از پیشکسوتان خودی مواجه شدند.
الحق که نابغه، بهترین لقبی بود که کامیل روگولسکی، خبرنگار لهستانی به دلال ساپینتو داد. دلالی که ساپینتو را به مارکوپولوی ثانی تبدیل کرده که هر سال در یک کشور مربیگری می‌کند و هرچند تجربه فنی خوبی ندارد، اما به یک جهانگرد حرفه‌ای تبدیل شده است. دلالی که دلال ساپینتو را دست‌اندرکاران سابق استیل‌آذین که تومباکوویچ ۱۸۰ هزار دلاری را با رقم یک میلیون و ۲۰۰ دلاری به این تیم انداخت و همچنین زنوزی که ساغلام را با رقمی نجومی به او معرفی کرد، به خوبی می‌شناسند. مدیرعاملی که با دور زدن دلال ساغلام توانست با نیمی از رقم پیشنهادی او را روی نیمکت تراکتور بنشاند،، اما این تنها کارنامه دلال ساپینتو نیست که پربار است و پرونده کاری او نیز خود داستانی مجزا دارد. دو تیم این مربی طی سه فصل گذشته سقوط کرده‌اند و میانگین برد‌های او در سه فصل اخیر تنها ۲۶ درصد بوده است! البته شاید بتوان سقوط موریزنزه را زیر سبیلی رد کرد، اما کاش کسی از او می‌پرسید چطور توانست سقوط واسکو دوما، تیمی با آن عظمت را رقم بزند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار