کد خبر: 1094515
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی
رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی طی نشستی ضمن تشریح برنامه‌های این هفته گفت: معرفی کارنامه حقوق بشری آمریکا از مصادیق تام «جهاد تبیین» است.
وحید جلال زاده رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در نشست خبری که امروز برگزار شد، به تشریح رویکرد و سیاست ها و اعلام اهم برنامه های این  هفته پرداخت و با اشاره به چهره مخملی در دستکش های آهنی و ژست های حقوق بشری دولت مستکبر آمریکا اعلام کرد: دولت مستکبر آمریکا همواره با رفتار ظاهری حقوق بشری با دولت‌ها و ملت‌ها برخورد داشته در حالیکه خلاف آن را عمل کرده و زمان آن فرا رسیده تا با ادامۀ روند ادبیات  زشت، اهانت آمیز و زورگویانه و خوی استکباری و استعماری دولتمردان امریکا در مواجهه با موضوع حقوق بشر ، بویژه در ایران و سایر کشورها، چهره ضد حقوق بشری آنان را با افشای جنایات و ظلم بر ملت ایران در حوادث تیر ماه، بازخوانی و آشکار سازی کنیم.

جلال زاده موضوع و حوادث هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را مهم دانست و ضمن گرامیداشت یاد و نام و خاطرۀ شهدای تیر ماه عنوان داشت: این حوادث نه تنها در زمان خود، بلکه با گذشت سال ها، به قدری برای ملت ما تلخ بوده که یادآوری هر یک از این حوادث تاریخی خود به تنهایی سر فصل نوینی از صف‌آرایی "جبهه سلطه و استکبار جهانی" است که به شکل مستقیم یا تشویق و حمایت از تروریست‌ها در مقابل جبهه حق و حقیقت و ایستادگی و مبارزه بی‌امان ملت ایران علیه ام‌الفساد جهانی، شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار را یادآور می شود.

وی با برشمردن وقایع تاریخی و تاریخ ساز این هفته گفت: ملت ایران به خوبی در حافظه خود دارد که، عناصر منافقین مورد حمایت آمریکا ،در روز ششم تیر ماه 1360 با جاسازی مواد منفجره در دستگاه ضبط صوت  در محل تریبون سخنرانی مقام معظم رهبری (که آن روزها امام جمعه تهران بودند) در مسجد ابوذر تهران و انفجار آن ، قصد ترور و به شهادت رساندن معظم له را داشتند که به توفیق الهی ، این قصد شوم آنان، نقش بر آب شده وبا وارد شدن جراحاتی بر دست راست ایشان ، این حادثه سپری شد.

جلال‌زاده تاکید کرد: در حادثه 7 تیر ماه 1360 باز هم منافقین و اینبار با خباثتی مضاعف و نقشه‌ای پیچیده تر و استفاده از عناصر تروریستی مورد حمایت آمریکا، با بمب گذاری در سالن جلسات حزب جمهوری اسلامی سابق، که هر هفته محل تجمع نیروهای خدمتگذار و مخلص انقلاب اسلامی بود، قصد انفجار و به شهادت رساندن جمعی از ابرار را داشتند و این نقشه شوم در شامگاه هفتم تیر به وقوع پیوست و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی رئیس قوه قضائیه و 27 نماینده مجلس شورای اسلامی و 25 عضو اجرایی قوه مجریه و از جمله دو وزیر و 20 عضو فعال حزب جمهوری اسلامی و از دلسوزان نظام و یلران صدیق امام ، مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی گفت: در روز  8تیر۱۳۶۶ ، ارتش رژیم بعثی صدام ، مورد حمایت آمریکا و غرب ، با استفاده از بمب‌های شیمیایی دریافتی از کشورهای غربی ، چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت  ( از توابع استان آذربایجان غربی) را مورد حمله قرار داد . در این حمله ، ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی و از کردهای غیور ایرانی به شهادت رسیده و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

جلال زاده ادامه داد: در روز 8 تیر ماه 1360 بازهم منافقین با ترور رییس زندان اوین، شهید محمد کچویی ، یکبار دیگر ددمنشی و تروریست بودن خود را آشکار ساختند. در روز 11 تیرماه 1361 ، بازهم منافقین سنگدل و جنایتکار مورد حمایت آمریکا با ترور آیت الله صدوقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه عزیز شهر یزد ، مردم ما را عزادار کردند. اوج این دشمنی و کینه آمریکا از انقلاب اسلامی در روز 12 تیرماه 1367 و با انجام عملیات تروریستی و و اسقاط هواپیمای مسافربری که با پرواز شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دبی  و پس از توقف بین راهی در بندرعباس ،  در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز آبهای خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

جلال زاده اضافه کرد: البته حوادث تلخ این ایام، به عنوان نمونه ای از زیرپا گذاشتن حقوق بشر توسط نظام سلطه آمریکا مطرح است و اگر فقط بخواهیم کارنامۀ سراسر سیاه آمریکا  و دخالت های و رفتار های زشت دولتمردان آمریکا و نظام استکباری را پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی  به  نگارش در آوریم  و به دخالت ها و شرارت های آمریکا در سایر کشور های مستقل و حتی کشور های همپیمان آنان بپردازیم  زمانی بیشتر را میطلبد، و البته این رفتارهای مستکبرانه بارها توسط امامین انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: بر پایه همین حوادث اشاره شده، این هفته را به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشری آمریکا نامگذاری و با تشکیل ستاد مردمی و کمک دستگاه ها و نهادها و با چند رویکرد اساسی، و با شعار محوری " ترور ، تحریم و توحش " برنامه ریزی های مختلفی صورت می پذیرد.

جلال زاده با بیان اینکه معرفی کارنامه حقوق بشری آمریکا از مصادیق تام « جهاد تبیین» است، تاکید کرد: در برگزاری مراسم این ایام، قطعا نگاه " جهاد تبیین" و روایت حقیقی جنایات آمریکا مورد نظر بوده است.

وی اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، شهدای ترور، شهدای قربانی جنایت شیمیایی و میکروبی،  و قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری در آبهای نیلگون خلیج فارس از طریق برگزاری مراسم ویژه در استان‌ها و شهرستان‌های کشور. برگزاری نشست‌های علمی و روشنگرانه و بصیرت افزایی در خصوص ماهیت و چگونگی پیدایش گروهک‌های تروریستی و افشای جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا، بهره گیری شایسته از فضای مجازی به عنوان فرصتی بزرگ و به‌کارگیری انواع ابزار ها و تولیدات فرهنگی و هنری و ادبی نظیر ویژه نامه، نشریه، بروشور، پیامک‌ها، شعر و قطعه ادبی  در جهت معرفی شهدای هفتم تیر، شهدای ترور و مظلومیت قربانیان سلاح های شیمیایی و میکروبی توسط دولت شیطانی آمریکا در ایران و توصیف ابعاد گوناگون تروریسم و خسارات وارده بر ملت ایران با استفاده مطلوب از رسانه‌های تصویری نظیر فیلم، عکس، پوستر و ... از رویکردهای مهم این هفته است.

براساس اعلام رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی مهم ترین برنامه های این هفته به شرح زیر است:

1 ) برگزاری مراسم شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در حادثه ترور معظم له درمساجد شاخص کشور بویژه در ششمتیرماه سال 60 روز دوشنبه06/4/1401 بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع ابوذر (محل ترور معظم له) با محوریت مرکز امور مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مراکز بسیج .

2) برگزاری مراسم محوری گرامیداشت شهدای هفتم تیر و پاسداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از بهترین یاران امام خمینی (ره) در سراسر کشور با محوریت دوایر و نهادهای عضو مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی.

3) برگزاری مراسم عطر افشانی و گلریزان مزار شهدای هفتم تیربا حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران مردم و مسئولان در پنجشنبه 09/04/1401 از ساعت 18:00 در محل بهشت زهرا ( سلام الله علیها) – قطعه 72 تن

4) برگزاری مراسم تجلیل از شهدا و جانبازان شیمیایی و میکروبی و همچنین برگزاری دومین یاواره سراسری واستانی «نفس های سوخته»نکوداشت شهدا و جانبازان فاجعه بمباران شیمیایی سردشت روز سه شنبه مورخ 7/4/1401ساعت 16 در سالن یادمان شهدای شیمیایی سردشت و با حضور وسخنرانی دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان بسیج مستضعفین و مشارکت انجمن دفاع ازحقوق مصدومین شیمیایی سردشت.

5) برگزاری مراسم تجلیل و تکریم هفده هزار شهدای ترور با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشارکت تشکل های ایثارگری و بنیاد هابیلیان.

6) برگزاری مراسم بزرگداشت شهید آیت الله صدوقی در روز 9تیرماه سالجاری ساعت 30/7تا 9صبح در محل مسجد حظیره یزد.

7) برگزاری مراسم گلباران محل حادثه هواپیمای مسافربری ایرباس روز یکشنبه 12/4/1401ساعت 10الی 12در محل ناو شهید ناظری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  یا ناو جماران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

8) برپایی همایش "حقوق بشر آمریکایی " با سخنرانی دکتر کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دکتر حسن رحیم پور ازغدی در روز چهارشنبه 8 تیر ماه ساعت 9 الی 12:30 دقیقه در تالار ایوان شمس تهران . ابتدای بزرگراه کردستان

9) برگزاری 300 همایش و نشست های بصیرت­افزایی با نگاه جهاد تبیین در زمینه شناخت ماهیت و چگونگی پیدایش گروهای تروریستی و جنایات آنان در ایران و کشورهای اسلامی و تبیین ابعاد شخصیتی شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر  با مشارکت ادارات کل تبلیغات اسلامی ، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مراکز صدا و سیما و مشارکت سازمان بسیج اساتید در برخی از دانشگاه ها و مراکز علمی  از جمله در استانهای اصفهان،اردبیل،آذربایجان غربی، هرمزگان ،یزد ،کردستان،خوزستان،ایلام ،گیلان،مازندران و ...

10) برگزاری سلسله نشست های تبیین و معرفی ابعاد حقوق بشر اسلامی  و تلاش برای آزادی تعدادی از زندانیان و ارائه خدمات قضایی رایگان بمناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان و برپایی میزهای خدمت مشاوره حقوقی و قضایی در مساجد با همکاری ادارات کل دادگستری و سازمان بسیج حقوقدانان سراسرکشور.

 11) برپایی نمایشگاه " جلاد کیست " با محوریت روشنگری و جهاد تبیین و افشای حقیقی چهره نفاق در استان البرز و در ابعادی کوچکتر در چند استان کشور .

 12) اجرای نمایشهای ضد استکباری و تئاتر پاتوقی توسط نوجوانان و جوانان بسیجی پایگاهها و مساجد در مکانهای مناسب (سراسرکشور)

13) برگزاری پویش وصیتنامه خوانی شهدا در باب چرایی دشمنی با آمریکا درفضای مجازی و رویدادهای محلی با تاکید برشهدای شاخص محله، پایگاه، مسجد

14) برگزاری نمایشگاه پوستر وعکس نوشته از شهید آیت الله دکتر بهشتی  و همچنین از جنایات استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهانخوار علیه بشریت تحت پوشش دفاع از حقوق بشر و  برگزاری مسابقات فرهنگی ،هنری وادبی متعدد همچون ،کاریکاتور،عکس و..با موضوع هفته بازخوانی حقوق بشرآمریکایی در فرهنگ سرا ها ،مراکز فرهنگی ،هنری ،ادارات ، مصلی های نماز جمعه و فضای مجازی سراسر کشور .

15) اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به طرح موضوع هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و شهدای هفتم تیر وافشای حقوق بشر آمریکایی

16) برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و تشکیل حلقه های صالحین در مساجد و پایگاههای بسیج با موضوع بررسی ابعاد حادثه هفتم تیر و جنایات منافقین با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

17) برگزاری نشست های تحلیلی، تبیینی وگفتگو محوردر خصوص جنایات آمریکا و برگزاری میزگرد و ویژه‌برنامه‌های روشنگری پیرامون افراط گرایی و جنایات سازمان یافته، تروریسم بین الملل و جنایات داعش سبت به ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی در مراکزصدا و سیما کشوربا حضور کارشناسان و صاحب نظران

18) بارگذاری مطالب مرتبط در طول هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در شبکه شاد برای دانش آموزی و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری

19) هماهنگی لازم با سازمان اوقاف وامورخیریه  وسازمان تبلیغات اسلامی جهت بهره مندی از ظرفیت سالروز شهادت امام محمد تقی(ع) در روز پنج شنبه مورخ 9/4/1401 برای تبیین وقایع هفته بازخوانی وافشای حقوق بشر آمریکایی در مساجد، هیئات مذهبی و بقاع متبرکه سراسرکشور.

20) برپایی 450نمایشگاه کتاب آثار شهید بهشتی و دیگر شهدای شاخص هفتم تیر و بازنشر آثار ایشان در مراکز استانهای کشور .

 21) راه اندازی پویش و هشتک در فضای مجازی با موضوع  بازخوانی حقوق بشر آمریکایی توسط سازمان فضای مجازی سراج.

 22) برپایی نمایشگاههای خیابانی اینفوگرافی و کاریکاتور بازخوانی حقوق بشر آمریکایی از آثار هنرمندان برجسته کشوری و بین المللی توسط حوزه هنری.

23) برگزاری شب شعر حقوق بشر آمریکایی با همکاری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی وحوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

24) اجرای پاتوقی گروه های سرود پایگاه های مقاومت در نقاط پر تردد، پارکها و تفرجگاه

25) پخش نماهنگ و کلیپ های کوتاه 3 دقیقه ای در رابطه با جنایات آمریکا و سخنرانی بین الصلاتین فرماندهان پایگاه های بسیج و ائمه جماعات مساجد و همچنین جهت توزیع در شبکه های اجتماعی مجازی

26) فضاسازی و تبلیغات سطح شهر و تابلوهای بیلبورد با نصب جملاتی در خصوص جنایات آمریکا و بنر تمثال شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و سایر شهدای هفتم تیر

27) تبیین وارائه محتوای جذاب در قالب سیاست های دوگانه رسانه ای غرب و آمریکا علیه ایران به جامعه فرهنگیان و دانش آموزان و طرح واقعیات چهره ی آمریکا و غرب.

28) تولید وانتشار فیلم کوتاه ،نماهنگ ،موشن گرافی،اینوگرافی ،پوستر ،عکس نوشته و...از رخدادهای هفته بازخوانی وافشای حقوق بشر آمریکایی

29) اجرای تلاوت نور در بیش از 2000کانون فرهنگی مساجد وهدیه ثواب آن به روح بلند و ملکوتی شهدای فاجعه هفتم تیر و شهدای ترور در سراسر کشور.

30) برگزاری نشست های جهاد تبیین با عنوان ایدئولوژی امامین انقلاب اسلامی  در برابر دسیسه های استکبار جهانی به فراخور سنی نوجوانان عضو مراکز کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

 عناوین پیشنهادی روزهای هفته بازخوانی و افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی در سال 1401

شعار هفته: حقوق بشر آمریکایی؛ ترور، تحریم و توحش

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار